afgelopen tijd gespeeld met het ontwerp, ontworpen, proto gebouwd, geluisterd en met het filter gespeeld.
maar zaterdag is Beetsterzwaag en ik zou iets meenemen dus maar vlot begonnen om het ontwerp af te ronden en in tweevoud te bouwen.
zondag ontwerp afgerond en filteronderdelen besteld
maandag hout gehaald en baffle gelijmd en afgetekend
dinsdag ... frezen baffle vanavond
zaterdag luisterklaar
nou dit is wel een uitdaging!
Bijlagen
Laatst gewijzigd door architect op di 01 okt 2013, 7:53, 1 keer totaal gewijzigd.
afgelopen tijd gespeeld met het ontwerp, ontworpen, proto gebouwd, geluisterd en met het filter gespeeld.
maar zaterdag is Beetsterzwaag en ik zou iets meenemen dus maar vlot begonnen om het ontwerp af te ronden en in tweevoud te bouwen.
zondag ontwerp afgerond en filteronderdelen besteld
maandag hout gehaald en baffle gelijmd en afgetekend
dinsdag ... frezen baffle vanavond
Jij hebt er tenminste nog controle over, ik ben nu afhankelijk van de grillen en grollen van het transport tussen de US en Duitsland.
Zet hem op!
het zijn geen foto's he, ik moet nog heel wat werk verrichten
vandaag filteronderdelen ontvangen per post
grote condensatoren zijn dat die 100uF foliecaps
Bijlagen
filter in BOXSIM
afstraling, geen idee hoe dit in het echt uitpakt, maar ik vond het wel interessant om hierop te ontwerpen
project vordert gestaag
- gister baffles qua freeswerk afgerond
- schoefgaten afgetekent
- 1 baffle bestukt om te kijken hoe dat lijkt
- 1 filter om kartonnetje gezet en gesoldeerd
- geen tijd gehad om te luisteren
- achterconstructie moet nog maar misschien heb ik straks wel twee stoelen nodig om ze niet te laten omvallen
- wil ook nog meten of het filter zo goed is
- nog twee avonden te gaan...
staat op foto trouwens tegen een krukje,
speakers goed gepooled, klinkt al lekker, mis wat hoog in de meting en twijfel of dat aan die behringer mic ligt of de tweeter toch harder moet ook al heb ik die nu helemaal niet afgezwakt
laagmidfilter hoger gelegd
hoog en mid nog wat afgezwakt, denk dat behringer-mic niet goed meet, klinkt lekker zo, breder front zal uiteindelijk voor dieper laag zorgen.
actief equalisen is straks ook een mooie optie nu de mid minder diep wordt afgefilterd
Zeker niet slecht! Waar je nu tegen aan loopt is de laagcorrectie, gisteren slim opgelost met de zijflappen!
Heb je daar genoeg vermogen voor en kunnen die woofers dat aan?
gister vond ik het met 2 flappen zelfs teveel, maar dat is een combi met een soort resonantiepiek onderin denk ik
die woofers kunnen heel wat hebben en zo luid luister ik ook niet
Zeker niet slecht! Waar je nu tegen aan loopt is de laagcorrectie, gisteren slim opgelost met de zijflappen!
Heb je daar genoeg vermogen voor en kunnen die woofers dat aan?
gister vond ik het met 2 flappen zelfs teveel, maar dat is een combi met een soort resonantiepiek onderin denk ik
die woofers kunnen heel wat hebben en zo luid luister ik ook niet
ze klonken zeker niet slecht..
met twee zijflappen zelfs wat overdreven met de bas output maar dat is mijn smaak
hoe ziet het filter er nu uit..
wel vond ik het paneel met de speakers enorm resoneren.... paneel is te dun ....
die trillingen maken de middentoner het erg moeilijk om zijn werk goed te kunnen doen ..
dus ontkoppeling van de woofers is toch iets om over na te denken..