"Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Moderator: Beheerdersteam
"Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Ik moet vaak opnieuw inloggen op het forum, ondanks dat ik steeds het vinkje "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." aanvink. Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Ik heb het op andere websites niet namelijk...
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Beschimmeld koekje?
Er zit volgens mij iets niet lekker met die koekjes van ZBA. Ik heb het zo af en toe (eens in de paar weken) dat ik op nieuw moet inloggen. En als ik per ongeluk dubbelklik op de bladwijzer opent de browser wel twee vensters waarvan de ene wel automatisch inlogt en de andere niet. Bij een nieuwe sessie moet ik dan ook opnieuw inloggen. Maar dan blijft het wel een tijdje weer staan.
Er zit volgens mij iets niet lekker met die koekjes van ZBA. Ik heb het zo af en toe (eens in de paar weken) dat ik op nieuw moet inloggen. En als ik per ongeluk dubbelklik op de bladwijzer opent de browser wel twee vensters waarvan de ene wel automatisch inlogt en de andere niet. Bij een nieuwe sessie moet ik dan ook opnieuw inloggen. Maar dan blijft het wel een tijdje weer staan.
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Pjotr schreef:Beschimmeld koekje?
Ik weet niet wat het is, het is bij mij om de paar uur of zo. Vrij vaak.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Dan kruipen er zeker maden in dat koekje!

Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Heb jij daar ervaring mee?ds23man schreef:Dan kruipen er zeker maden in dat koekje!![]()
![]()
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Dat komt omdat de stroom van je computer bedorven is !Ronkel schreef:Pjotr schreef:Beschimmeld koekje?![]()
Ik weet niet wat het is, het is bij mij om de paar uur of zo. Vrij vaak.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oYpJgDbJHxE[/youtube]
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Bekend probleem met die biomassa-centrales! 
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Mijn accu is al ruim 3 jaar bedorven, m'n laptopje krijgt daarom altijd wel verse, knapperige stroom van Essentray5150 schreef:Dat komt omdat de stroom van je computer bedorven is !
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Hmm, na die post was ik ineens weer uitgelogd. Wordt wel heel bont zo... 
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Heb dit probleem ook al eens gehad, na cookies verwijderen was het probleem opgelost.
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Maar eens gedaan, kijken of het opgelost is!
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Op gezette tijden de bezem door de koekjes-smurrie halen doet wonderen
http://www.piriform.com/ccleaner/download
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Dat is inderdaad de eerste plaatst om het euvel te zoeken. Automatisch uitloggen wordt veroorzaakt door een ongeldige identificatie, veelal a.g.v. verouderde gegevens. Soms is dat terug te voeren naar een caching proxyserver, maar meestal naar de browser. Dat zal ook wel een reden zijn geweest dat phpbb, al vóórdat privacy een issue was, standaard een link op de indexpagina plaatste om alle forumcookies te verwijderen. Browsers hebben immers ook zelf zo'n functie.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Ronkel schreef:Mijn accu is al ruim 3 jaar bedorven, m'n laptopje krijgt daarom altijd wel verse, knapperige stroom van Essent
Kort vóór die post moest je opnieuw inloggen toen je, na meer dan 1 uur inactiviteit, de pagina met nieuwe berichten ververste. Ná die post log je inderdaad nogmaals in, alleen had dat geen effect meer: je was daar nog ingelogd, dus de lopende sessie werd niet vernieuwd maar bleef doorlopen. Kreeg je hier dus te zien dat je moest inloggen, dan heeft het er alle schijn van dat je browser (of een caching proxyserver) je een cached pagina voorschotelde. Met name bij gebruik van de page-back-functie halen sommige browsers wel eens wat teveel verouderde data terug.Ronkel schreef:Hmm, na die post was ik ineens weer uitgelogd. Wordt wel heel bont zo...
De overige keren dat het fout gaat, is telkens nadat je van IP-adres bent gewisseld of na enige tijd van inactiviteit. Op die momenten wordt ongemerkt de sessie vernieuwd, wat betekent dat de browser zich vanaf dan met de vernieuwde sessiesleutel dient te identificeren. Komt de sleutel niet overeen met de verstrekte sleutel, dan is de idenificatie ongeldig en laat het forum je niet verder gaan als wie je browser beweert dat je bent.
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Ah die IP wissel verklaart waarom ik met mijn telefoon of met mijn tablet zo vaak opnieuw (altijd voor mijn gevoel
) moet inloggen.
Standaard vraag: Kan het ook uit?
Standaard vraag: Kan het ook uit?
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Dat zou ik ook wel fijn vinden. Vroeger bleef ik altijd maanden ingelogd op ZBA op verschillende apparaten, nu alleen op m'n telefoon. M'n laptop wisselt af en toe van IP (soms ethernet, soms alleen WiFi). Op dat ding moet ik nog steeds bijna elke keer inloggen, soms zelfs direct na een post... ZBA is de enige website die dat heeft.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Heb je daar nou nog steeds last van?
Ik ga iets doen: ik schakel tijdelijk een beveiliging uit die nóóit eerder werd uitgezet, en die bij ieder vers geinstalleerd forum ook standaard aan staat. Slechts eenmalig en niet langer dan tot het eind van de middag. Ik hoor graag of dat iets verandert.
Echter, ook als dit helpt moet ik de beveiliging weer aanzetten, want het ondermijnt de veiligheid van geheel ZBA (zowel forum als bezoekers). Wat je dan wel weet is of je een bepaalde dataroute bij het probleem moet betrekken, of dat je het echt in de browser, firewall of wellicht router moet zoeken.
Ik ga iets doen: ik schakel tijdelijk een beveiliging uit die nóóit eerder werd uitgezet, en die bij ieder vers geinstalleerd forum ook standaard aan staat. Slechts eenmalig en niet langer dan tot het eind van de middag. Ik hoor graag of dat iets verandert.
Echter, ook als dit helpt moet ik de beveiliging weer aanzetten, want het ondermijnt de veiligheid van geheel ZBA (zowel forum als bezoekers). Wat je dan wel weet is of je een bepaalde dataroute bij het probleem moet betrekken, of dat je het echt in de browser, firewall of wellicht router moet zoeken.
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Ter info, ik heb op twee verschillende machines (wel zelfde merk browser) automagisch inloggen aanstaan, en hoef daar dus ook praktisch nooit opnieuw in te loggen. Hierdoor denk ik dat het niet een probleem op de server zou kunnen zijn, maar dat het eerder ergens anders gezocht moet worden. Een machine maakt alleen vanuit huis verbinding, de andere zowel thuis als werk (dus twee verschillende IP adressen, waarschijnlijk zelfs meer aangezien ze op mijn werk meerdere 'uitgangen' hebben...) Heb mijn browser-instellingen wel aangepast (ontwikkel ook voor internet, dus browser-cache staat standaard uit)
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Bedankt, ik ben benieuwd. Het lijkt er wel op dat ik de enige ben die echt vaak (> 1x per dag) opnieuw moet inloggen of niet?
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Tot nu toe gaat het goed trouwens. Ik ben inmiddels ook van IP gewisseld (van WiFi naar vaste ethernetaansluiting) nu maar ik ben nog steeds ingelogd.
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Zojuist moest ik weer opnieuw inloggen.
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Ik bezoek deze site niet zo vaak, maar nu weer vanaf thuiscomputer (met vast IP) en daar ben ik gewoon nog steeds ingelogd. Maar op mijn telefoon en tablet ben ik weer van ip gewisseld en ben ik weer uitgelogd. Dat heb ik zo;n beetje altijd.Ronkel schreef:Bedankt, ik ben benieuwd. Het lijkt er wel op dat ik de enige ben die echt vaak (> 1x per dag) opnieuw moet inloggen of niet?
Dit is ook de enige site waar ik daarvan last heb.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Dan zet ik de beveiligingsinstellingen weer geheel zoals ze altijd hebben gestaan.
Overigens zijn dat standaard instellingen, en de sessionhandler in phpBB is een universele module waar de meeste forum-, portal- en blogsoftware rond is opgebouwd. Mocht hierin een probleem schuilen, dan denk ik dat je er op veel websites last van had. Jullie problemen lijken ook niet identiek te zijn: Ronkel is soms alweer uitgelogd (althans, volgens zijn scherm, niet op de server) als hij kort na het inloggen een reactie wil plaatsen.
Overigens zijn dat standaard instellingen, en de sessionhandler in phpBB is een universele module waar de meeste forum-, portal- en blogsoftware rond is opgebouwd. Mocht hierin een probleem schuilen, dan denk ik dat je er op veel websites last van had. Jullie problemen lijken ook niet identiek te zijn: Ronkel is soms alweer uitgelogd (althans, volgens zijn scherm, niet op de server) als hij kort na het inloggen een reactie wil plaatsen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
mss doet je antivirus wat raars met de koekjes?
Re: "Log mij automatisch in bij ieder bezoek." werkt niet
Misschien aardig om eens te kijken welk OS en browser er wordt gebruikt? Misschien is er een overeenkomst?
