ADC 24b/96kHz

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: ADC 24b/96kHz

Bericht door mischa72 »

We wachten in spanning af.

Zou er een kans bestaan dat het ontwerp te combineren is met de AF-DAC2? Ik bedoel dat er een paar analoge ingangen op zitten die vanuit de uP van de AF-DAC2 geselecteerd kunnen worden, zodat er bij de ingangskeuze bijvoorbeeld 4 analoge en 4/5 digitale ingangen te gebruiken zijn? Of droom ik nu te ver door?

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: ADC 24b/96kHz

Bericht door Henkjan »

mischa72 schreef:
Het is redelijk stil hier, is dit project doodgebloed?
nee, gaat binnenkort wel weer leven (als de verbouwing af is en ik weer tijd krijg voor de hobby). ik denk dat ik zo'n bordje van die Uwe bestel, hij kan ze ook compleet opgebouwd leveren. Of Mr.Tube.Lab moet vlot met wat moois komen natuurlijk :mrgreen:
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: ADC 24b/96kHz

Bericht door mischa72 »

Mr Tube schreef:
en het liefst voor alle denkbare samplerates.
Waarom zou je dat willen? Waarom niet standaard de hoogste samplerate?
Ik ben in mijn zoektocht de PCM1850A tegengekomen met meteen 6 stereo kanalen als ingang. Deze kan tot maximaal 96kHz. Dit lijkt mij ook niet verkeerd voor een analoge bron, toch?

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: ADC 24b/96kHz

Bericht door knuisje »

Het bordje van TI is iets duurder maar dan heb je naast SPDIF ook I2S en DSD uitgangen. Bij de laatste twee vermijd je de extra conversie naar SPDIF, en kun je zo de AF DAC in.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: ADC 24b/96kHz

Bericht door Henkjan »

knuisje schreef:
De evaluatiemodule van de PCM4222 kost 132 euro ex.btw bij Mouser, en 225 euro ex.btw bij Farnell. +/- 15V erop en gaan.
die maar gekocht. bordje is vrij groot, velletje A5 ongeveer... ik had gedacht het in de kast met de AFDAC2 te doen, maar dat plan gaan we dus maar herzien.
Plaats reactie