ik zie dat veel mensen elkaar helpen op dit forum en dit juich ik alleen maar toe !!
Omdat dit vaak de "vaste" mensen zijn die elkaar al redelijk tot goed kennen houd dit mij en misschien andere mensen wel tegen om deze zelfde dienst te vragen.
Is het een idee om onder marktplaats een subforum te plaatsen met " diensten" ?
Daar kan een desbetreffend persoon zijn diensten aanbieden waarna het topic weer op slot gaat om eventueel teveel off-topic te vermijden. Deze mensen kunnen dan alleen per pb de eventuele vragen ontvangen.
Ik zou zelf graag als cnc draaier andere forumleden willen helpen met het fabriceren van delen voor hun hobby. Net zoals er mensen zijn die kunnen meten, printen ontwerpen, graveren, spuitwerk, houtbewerking etc etc. Zo kun je met een paar muisklikken zien welke diensten er aangeboden worden zonder topics te vervuilen met vragen.
Een dienst zou dan ook regels kunnen hebben met bv een vaste donatie door de "opdrachtgever" aan het forum.
Groeten Jens
nieuw subforum bij marktplaats ?
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: nieuw subforum bij marktplaats ?
Je zou toch geen printen meer etsen voor anderen?ray5150 schreef:Het moet gezegd, is zeker geen slecht idee.
- bas focal m180
- Contacteer:
Vindt ik iets te ver gaan , kan Henkjan beter een oproep doen als dat financieel dat nodig is , zat mensen die dan een kleine donatie doen en begroting weer rond is .JB84 schreef:
Een dienst zou dan ook regels kunnen hebben met bv een vaste donatie door de "opdrachtgever" aan het forum.
Groeten Jens
Verders een goed idee , uit te breiden met dienst gevraagd .
In beide opzichten staat het vrij wat mij betreft of iemand eventueel tegen prestatie wil of kleine vergoeding ervoor vraagt geeft .
Zeer goed ideeJB84 schreef:Is het een idee om onder marktplaats een subforum te plaatsen met " diensten" ?
ps.
Ik geloof dat er een redelijk grote club "financierders" is die het forum financieel ondersteunen dus ik geloof niet dat het verplicht hoeft worden gesteld om een donatie aan het forum te doen, het staat natuurlijk wel goed in je advertentie als je erbij schrijft dat je een deel aan het forum doneert.
Het is denk ik wel handig om duidelijk te vermelden welke vergoeding je wilt hebben en wat de "klant" er voor terug mag verwachten, het is natuurlijk niet de bedoeling dat je hier zwaar gaat verdienen maar het is zeker niet de bedoeling dat je verlies gaat lopen
ps. ps.
Ook voor het carpool/transport item zou ik het billijk vinden als iemand een kleine vergoeding zou vragen ook al rijdt de persoon toch al van A naar B voor het werk ... hij/zij moet toch moeite doen en maakt tijd voor jou vrij.
ps. ps. ps.
Verder heb ik sterk het gevoel dat op financieel gebied hier niemand is die een ander een oor aan wil naaien, daar is dit forum iets te intiem, volwassen en nuchter voor.