Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Maar ehhhhh, komt er nou ook geluid uit????? :?:
Boven de 50 graden Celsius gaat ie een beetje kraken, dan gaat het metaal zetten. :mrgreen:
straks maar eens op de weegschaal zetten... :shock:

Als je in februari in Enschede was geweest, had je er uren naar kunnen luisteren. :D

(zie je wel, Hans. toch 75 pagina's... :lol: )
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker

Bericht door knuisje »

Wat voor current laat ie nou zien? Verandert het nog als je heel hard speelt?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker

Bericht door ray5150 »

knuisje schreef:
Wat voor current laat ie nou zien? Verandert het nog als je heel hard speelt?
Dat is mij niet helemaal duidelijk. links geeft aan 3.7 tot 3.9, rechts laat twee streepjes zien (--)
IMG_0305.JPG
Ik weet niet zo goed wat ik daar uit moet opmaken.

Ook heb ik hem even op de weegschaal gezet : :shock: :shock: :shock: :shock:
IMG_0300.JPG
Da's nog andere kost dan zo'n lullig chipampje. :rofl:

Dan het geluid, iets gedetailleerder dan de JLH, niks mis mee. :D
Het klinkt wat zoeter en voller. tikje strakker laag ook.
Geen wereldschokkende verbeteringen. maar deze is ook zeker geen straf om naar te luisteren...
En een bak meer volume onder de knop, dat is zeker. :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker

Bericht door hannesie »

:lol: Jij kunt met recht zeggen, ik heb er een zware versterker aan hangen". :lol:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
knuisje schreef:
Wat voor current laat ie nou zien? Verandert het nog als je heel hard speelt?
Dat is mij niet helemaal duidelijk. links geeft aan 3.7 tot 3.9, rechts laat twee streepjes zien (--)
Heb ik 't al over gehad.Voorgesteld hoe de twee stroomrichtingen dezelfde uitslag geven.Blijkbaar niet gedaan :( .
Dus draai de aansluitingen van de rechtse stroom om :sure: .
Anne
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker

Bericht door Walt »

Rack ziet er indrukwekkend uit, kun je iets meer vertellen over de andere apparaten?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker

Bericht door ray5150 »

Klik eens op mijn onderschriften, Walter. ben je de rest van avond zoet mee... :mrgreen:
Maar het zijn allemaal saaie dingen met electronica en buizen enzo... :rofl:

(ik denk dat ik vanavond maar eens een nieuw bouwtopic ga aanmaken... :-s )
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker

Bericht door ds23man »

Ah!buis schreef:
ray5150 schreef:
knuisje schreef:
Wat voor current laat ie nou zien? Verandert het nog als je heel hard speelt?
Dat is mij niet helemaal duidelijk. links geeft aan 3.7 tot 3.9, rechts laat twee streepjes zien (--)
Heb ik 't al over gehad.Voorgesteld hoe de twee stroomrichtingen dezelfde uitslag geven.Blijkbaar niet gedaan :( .
Dus draai de aansluitingen van de rechtse stroom om :sure: .
Anne
En ja mensen, hij gaat weer uit elkaar! Dat beloofd weer minimaal 10 pagina' s leesplezier! :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
En ja mensen, hij gaat weer uit elkaar! Dat beloofd weer minimaal 10 pagina' s leesplezier! :lol: :lol: :lol:
't is net een Britse auto of motorfiets...als je denkt dat je klaar bent is er wel weer een ander probleem.
En, nee, er staat geen olielekbak onder. :rofl: :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
ds23man schreef:
En ja mensen, hij gaat weer uit elkaar! Dat beloofd weer minimaal 10 pagina' s leesplezier! :lol: :lol: :lol:

En, nee, er staat geen olielekbak onder. :rofl: :rofl:
Gut, mijn Land Rover heeft een olieverbruik van een halve liter op 18.000Km :D
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker

Bericht door bas focal m180 »

ray5150 schreef:

Ook heb ik hem even op de weegschaal gezet : :shock: :shock: :shock: :shock:
Dat is een tegenvaller ,bij lange na geen 30kg :mrgreen:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker

Bericht door knuisje »

ray5150 schreef:
't is net een Britse auto of motorfiets...als je denkt dat je klaar bent is er wel weer een ander probleem.
En, nee, er staat geen olielekbak onder. :rofl: :rofl:
Ik had al eerder voorgesteld om de currentsensors te calibreren: :sure:
knuisje schreef:
Heb je de controller al proefgedraaid? Ben benieuwd of hij 0.0 ampere aangeeft als de eindtrap nog niet aanstaat. Zo niet, moet ik de adc-waarde in de code aanpassen om hem op nul te calibreren.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker

Bericht door Ah!buis »

knuisje schreef:
Ik had al eerder voorgesteld om de currentsensors te calibreren: :sure:
knuisje schreef:
Heb je de controller al proefgedraaid? Ben benieuwd of hij 0.0 ampere aangeeft als de eindtrap nog niet aanstaat. Zo niet, moet ik de adc-waarde in de code aanpassen om hem op nul te calibreren.
Dit snap ik niet.Calibreren ja voor de juiste stapgrootte,wat er uit komt bij max.stroom staat niet vast.Maar de nul is wel vast.Zonder stroom komt er de halve voedingsspanning uit de voeler.Omdat dat ook de voeding, en daarmee de rreferentie voor de ADC,van de µC is komt nul stroom overeen met de helft ofwel 512 uit de omzetter.
Van 512 naar 1000+ stroom in een kant op, van 511 naar richting nul voor de stroom naar de andere kant.
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker

Bericht door ray5150 »

knuisje schreef:
Heb je de controller al proefgedraaid? Ben benieuwd of hij 0.0 ampere aangeeft als de eindtrap nog niet aanstaat. Zo niet, moet ik de adc-waarde in de code aanpassen om hem op nul te calibreren.
Sorry, dit is nieuw voor me, ik zal er volledig overheen gelezen hebben... :hide:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker

Bericht door knuisje »

Ah!buis schreef:
Dit snap ik niet.Calibreren ja voor de juiste stapgrootte,wat er uit komt bij max.stroom staat niet vast.Maar de nul is wel vast.Zonder stroom komt er de halve voedingsspanning uit de voeler.Omdat dat ook de voeding, en daarmee de rreferentie voor de ADC,van de µC is komt nul stroom overeen met de helft ofwel 512 uit de omzetter.
Van 512 naar 1000+ stroom in een kant op, van 511 naar richting nul voor de stroom naar de andere kant.
Anne
Klopt, eerst kijken of de 0 goed staat afgesteld en dan kijken of de stapgrootte klopt door de waarde in bedrijf te vergelijken met een stroomtang.
Plaats reactie