Groetjes Walter
3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
De 33 ohm parallel weerstand is veranderd naar een 47 ohm. Het klinkt nu nog beter
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Vinden je vissen dat ook?
Sorry, kon het niet laten!

Sorry, kon het niet laten!
Dat is dus al weer een tijdje zo. Ga je nog experimenteren met condensators parallel aan de middentoner? Ik heb gemerkt dat die toch ook nog veel uitmaakt. En is het al gelukt om volledig Mundorf SGO in serie met de tweeter te plaatsen?Walt schreef:De 33 ohm parallel weerstand is veranderd naar een 47 ohm. Het klinkt nu nog beter![]()
Groetjes Walter
Jij snapt het niet.ds23man schreef:Vinden je vissen dat ook?
Sorry, kon het niet laten!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
OB heeft geen invloed op vissen.
Groet,
Leobus
Hallo Jeroen,
Ik heb al 2 stuks Mundorf Silver/Gold van 4.7uF parallel staan aan de AT mid (dus 9.4uF) eventueel een 10uF Mundorf S/G/O hier toepassen wordt erg prijzig.
Voor het hoog is het nu : 2x 2.2uF S/G/O met daarbij een 1.0uF S/O en een 1.8uF Audyn Reference. Eventueel zou ik een 2.7uF S/G/O kunnen bijkopen om volledig op S/G/O over te gaan voor het hoog.
Groetjes Walter
Ik heb al 2 stuks Mundorf Silver/Gold van 4.7uF parallel staan aan de AT mid (dus 9.4uF) eventueel een 10uF Mundorf S/G/O hier toepassen wordt erg prijzig.
Voor het hoog is het nu : 2x 2.2uF S/G/O met daarbij een 1.0uF S/O en een 1.8uF Audyn Reference. Eventueel zou ik een 2.7uF S/G/O kunnen bijkopen om volledig op S/G/O over te gaan voor het hoog.
Groetjes Walter
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ik zit nog steeds te wachten op t moment dat Jeroen "1 APRIL" roept en niet meer condensatoren van een klein weeksalaris gaat aanbevelenjeroen_d schreef:Dat is dus al weer een tijdje zo. Ga je nog experimenteren met condensators parallel aan de middentoner? Ik heb gemerkt dat die toch ook nog veel uitmaakt. En is het al gelukt om volledig Mundorf SGO in serie met de tweeter te plaatsen?Walt schreef:De 33 ohm parallel weerstand is veranderd naar een 47 ohm. Het klinkt nu nog beter![]()
Groetjes Walter
Ik vind de SG eigenlijk niks bijzonders in vergelijk met de olie versies. De SO is goedkoper dan de SG maar wel mooier naar mijn smaak.Walt schreef:Hallo Jeroen,
Groetjes Walter
Ik ben zelf net zo verbaasd. Ik weet ook eigenlijk wel zeker dat als ik testen ga doen zoals Martijn M met de Behringer, dat dan niet duidelijk wordt wat het verschil is dat die condensatoren maken. Maar het verschil is zo duidelijk in de set-up zoals ik die nu gewend ben, in combinatie met de AT midwoofers en Mundorf AMT tweeters aangestuurd door de metrum DAC, dat ik er niet omheen kan. En gezien de vreemde werking van het auditief geheugen laat ik ABX testen in het vervolg maar voor wat ze inmiddels in mijn ogen zijn voor audio: nutteloos.Henkjan schreef:ik zit nog steeds te wachten op t moment dat Jeroen "1 APRIL" roept en niet meer condensatoren van een klein weeksalaris gaat aanbevelenjeroen_d schreef:Dat is dus al weer een tijdje zo. Ga je nog experimenteren met condensators parallel aan de middentoner? Ik heb gemerkt dat die toch ook nog veel uitmaakt. En is het al gelukt om volledig Mundorf SGO in serie met de tweeter te plaatsen?Walt schreef:De 33 ohm parallel weerstand is veranderd naar een 47 ohm. Het klinkt nu nog beter![]()
Groetjes Walter
Hallo Jeroen,
Eigenlijk zou je dan ook nog Duelund condensatoren op het hoog moeten proberen, deze schijnen nog een stap verder te gaan dan de beste Mundorfs...
Groetjes Walter
Eigenlijk zou je dan ook nog Duelund condensatoren op het hoog moeten proberen, deze schijnen nog een stap verder te gaan dan de beste Mundorfs...
Groetjes Walter
Dan wordt de condensator duurder dan de tweeter. Er zijn grenzen.
Een beetje slimmerik lost dat op door ook een duurdere tweeter te selecteren 
Kan Mundorf niet een mooie AMT maken uit diamantfolie ofzo?
Groetjes Walter
Kan Mundorf niet een mooie AMT maken uit diamantfolie ofzo?
Groetjes Walter
Een beetje slimmerik zet er een andere DAC in.
Dat kost veel minder geld en de twijfels zijn weg.
Dat kost veel minder geld en de twijfels zijn weg.
Wat is er nu ineens weer mis met een mooie Metrum DAC?
Kleine correctie trouwens op een vorige reactie: de parallel condensator voor de AT mid is een 4.7uF gewone Mundorf Supreme samen met een 4.7uF Mundorf S/G, dus niet 2x een S/G.
Groetjes Walter
Kleine correctie trouwens op een vorige reactie: de parallel condensator voor de AT mid is een 4.7uF gewone Mundorf Supreme samen met een 4.7uF Mundorf S/G, dus niet 2x een S/G.
Groetjes Walter
Wat er mis is met een metrum DAC is dat die zo transparant is dat je de verschillen veel beter hoort. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ach, je hebt ook mensen die, laten we geen namen noemen, meer geld uitgeven aan luidsprekerkabels dan aan hun tweeter.....jeroen_d schreef:Dan wordt de condensator duurder dan de tweeter. Er zijn grenzen.
Dat moet dan Leobus zijn zeker met zijn cyrogeen behandelde kabels?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Volgens mij hoeven we alleen maar te kijken onder de rubriek aangeboden........Walt schreef:Dat moet dan Leobus zijn zeker met zijn cyrogeen behandelde kabels?![]()
Groetjes Walter
Ben je ze al kwijt trouwens????
Als ik tijd heb zal ik je nog wel eens het verschil uitleggen tussen interlinks en luidspreker kabels
De Siltechs zijn nog beschikbaar trouwens, wellicht komt er nog wel een shootout versus de gloednieuwe Daudio interlinks...
Groetjes Walter
De Siltechs zijn nog beschikbaar trouwens, wellicht komt er nog wel een shootout versus de gloednieuwe Daudio interlinks...
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Mea Culpa, het waren interlinks. Nog erger............

Even samenvatting van de plannen op korte en middellange termijn:
- Deze week waarschijnlijk de ombouw van de 4-kanaals Daudio versterker zodat ik voor het laag elke XLS-10 woofer zijn eigen 250W versterker kan geven.
- 2 stuks 10uF Mundorf S/G/O bestellen bij Tony Gee ten behoeve van de AT mid.
- Daudio ASP staat al in bestelling, als deze is geleverd kan de passieve LCR correctie van de AT uit het filter worden gehaald, alsmede zullen er dan wat kleine aanpassingen in het filter worden doorgevoerd o.a. de seriespoel van de AT en de notch van de AMT.
Groetjes Walter
- Deze week waarschijnlijk de ombouw van de 4-kanaals Daudio versterker zodat ik voor het laag elke XLS-10 woofer zijn eigen 250W versterker kan geven.
- 2 stuks 10uF Mundorf S/G/O bestellen bij Tony Gee ten behoeve van de AT mid.
- Daudio ASP staat al in bestelling, als deze is geleverd kan de passieve LCR correctie van de AT uit het filter worden gehaald, alsmede zullen er dan wat kleine aanpassingen in het filter worden doorgevoerd o.a. de seriespoel van de AT en de notch van de AMT.
Groetjes Walter
Bovenstaand punt 1 is zojuist uitgevoerd, dus nu heeft elke Peerless XLS-10 woofers zijn eigen 250W versterker, dus in totaal 1000W aan openbaffle laag. Dit is wel voldoende zo denk ik voor onze 20m2 woonkamer.
De eerste indruk van het 4-kanaals laag is goed, het gaat lekker diep en gecontroleerd.
Groetjes Walter
De eerste indruk van het 4-kanaals laag is goed, het gaat lekker diep en gecontroleerd.
Groetjes Walter
Edit: foutje gemaakt.
Zie volgende bericht.
Zie volgende bericht.
Laatst gewijzigd door Leobus op za 21 sep 2013, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem aan dat deze vraag aan mij gesteld wordt.ds23man schreef:Volgens mij hoeven we alleen maar te kijken onder de rubriek aangeboden........Walt schreef:Dat moet dan Leobus zijn zeker met zijn cyrogeen behandelde kabels?![]()
Groetjes Walter![]()
![]()
![]()
Ben je ze al kwijt trouwens????![]()
Nee, ik ben ze nog niet kwijt. Snap niet dat niemand ze wil voor minder dan eenderde van de nieuwprijs. Ik schat zo in dat deze kabels vergelijkbare effecten geven als bijvoorbeeld hele mooie condensatoren in je filter of extra versterkers op je woofers.
Ik had ze ook nooit weggedaan als ik niet op langere kabels over moest gaan. Nieuw in de gewenste lengte van 5m zijn ze voor mij onbetaalbaar.
Ik zou zeggen: "probeer ze eens".
Groet,
Leobus
Hallo Leo,
ds23man doelde op mijn Siltech interlinks, net zoals jouw speakerkabels zijn dit erg fraaie stukjes techniek. Het belang van goede kabels wordt behoorlijk onderschat zou ik zeggen, zelfs een goed powercord heeft zo zijn invloed!
Ik vond het daarom juist leuk om te lezen dat Jeroen en Hans nu ook gemerkt hebben wat een effect een interlink kan maken in hun set. Meettechnisch totaal niet te verklaren maar toch een groot verschil. Meneer 'gehakt' van het audiofreaks forum heeft wellicht toch wel gelijk met zijn aparte modificatie methodes en zijn 'audiotegels'...
Groetjes Walter
ds23man doelde op mijn Siltech interlinks, net zoals jouw speakerkabels zijn dit erg fraaie stukjes techniek. Het belang van goede kabels wordt behoorlijk onderschat zou ik zeggen, zelfs een goed powercord heeft zo zijn invloed!
Ik vond het daarom juist leuk om te lezen dat Jeroen en Hans nu ook gemerkt hebben wat een effect een interlink kan maken in hun set. Meettechnisch totaal niet te verklaren maar toch een groot verschil. Meneer 'gehakt' van het audiofreaks forum heeft wellicht toch wel gelijk met zijn aparte modificatie methodes en zijn 'audiotegels'...
Groetjes Walter
Zojuist kwam de post langs met een pakje: 2 stuks Mundorf 10uF S/G/O
Dank aan Tony Gee voor de bizar snelle levering!
Groetjes Walter
Dank aan Tony Gee voor de bizar snelle levering!
Groetjes Walter