soort kratradio

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
meanman64

soort kratradio

Bericht door meanman64 »

Ik heb mij een kistje gemaakt met een autoradio erin welke gevoed word met een pc voeding.Daar deze niet permanent aanstaat zit ik met het probleem dat de radio posten telkens opnieuw moeten worden ingesteld.Ik dacht dit op te lossen met een permanente voeding voor het geheugen.Kan ik zomaar een externe voeding aansluiten op de memory kabel? Het zijn tenslotte 2 onafhankelijke voedingen.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Re: soort kratradio

Bericht door Barry2001 »

Is toch vaak de gele kabel aan de radio? Ja kan, zou niet weten waarom niet.
meanman64

Bericht door meanman64 »

Meestal is dat de gele ja;dus volgens jou maakt het niet uit dat beide van verschillende bronnen hun spanning krijgen?
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Zet anders voor de zekerheid een diode ertussen in doorlaat.
meanman64

Bericht door meanman64 »

Ik heb er net een 1A voeding aan gehangen en dit lijkt te min te zijn.Op hoog volume valt de radio uit en als ik alles aansluit op de pc voeding gebeurt dit niet.
koifarm
Ook commercieel actief

Bericht door koifarm »

Je moet de plus van beide voedingen aansluiten op de gele en rode draad met een diode in serie van elke plus draad. De kleine voeding altijd aan laten staan voor het geheugen.
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door JvS »

meanman64 schreef:
Ik heb er net een 1A voeding aan gehangen en dit lijkt te min te zijn.Op hoog volume valt de radio uit en als ik alles aansluit op de pc voeding gebeurt dit niet.
Voor een autoradio zou ik 3-5 ampere aanhouden. 2 zou kunnen, maar zou ook te weinig kunnen zijn. Die versterkers kunnen bij 4Ohm ongeveer 10-15watt leveren per kanaal, dus als dat vierkanaals is, gaat het al om 4Ampere op hoog volume.
meanman64

Bericht door meanman64 »

koifarm schreef:
Je moet de plus van beide voedingen aansluiten op de gele en rode draad met een diode in serie van elke plus draad. De kleine voeding altijd aan laten staan voor het geheugen.
Heb ik ondertussen gedaan maar dan alleen een diode op de memory voeding werkt perfect en zonder die diode bleef de ventilator van de pc voeding draaien en met die diode niet.
meanman64

Bericht door meanman64 »

Ik had de eigenlijke radio aangesloten en ook met de zelfde externe voeding voor het geheugen en nu draait de fan van de pc voeding wel mee ook al staat deze pc voeding niet op en zelfs los van het net getrokken.Deze neemt dan wel een dikke 6 volt van de hulp voeding.
UPDATE : probleem opgelost met een dubbele schakelaar
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”