usb DAC keuze/bouw

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: usb DAC keuze/bouw

Bericht door ray5150 »

jappa schreef:
Ray wat is de reden dat je een losse usb dac gekocht hebt, ik je bij de lijst van de HK dac staan
Verveling ? :mrgreen: Ik heb inderdaad een HK DAC, die zit in mijn CD speler ingebouwd. een standalone erbij leek me wel leuk in het kader van experimenteren met uitgangstrapjes.
En de prijs was ook errug leuk. :D
jappa
Berichten: 135
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 23:48
Locatie: Purmerend

Re: usb DAC keuze/bouw

Bericht door jappa »

ray5150 schreef:
jappa schreef:
Ray wat is de reden dat je een losse usb dac gekocht hebt, ik je bij de lijst van de HK dac staan
Verveling ? :mrgreen: Ik heb inderdaad een HK DAC, die zit in mijn CD speler ingebouwd. een standalone erbij leek me wel leuk in het kader van experimenteren met uitgangstrapjes.
En de prijs was ook errug leuk. :D
Gek kreeg het idee dat je eerder te veel projecten hebt lopen :lol:

En idd is dat ook erg leuk en voor dat geld kan je het risico wel lopen.
Heb nog het schema van een dac met betere usb het schema gevraagd en die krijg ik binnen kort nog opgestuurd.
Misschien kan ik daar nog wat mee voor als nog hou ik alle opties open.

Leuk dat er zo veel reacties zijn! :D
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: usb DAC keuze/bouw

Bericht door Pjotr »

Snap eigenlijk niet waarom je het zelf wilt solderen? De goedkopere China DAC'jes zijn allemaal handboek soldaat waar weinig aan te modden valt. Nou ja of je moet er solderen mee willen leren :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: usb DAC keuze/bouw

Bericht door ray5150 »

Bedankt, Peter...Ik soldeer al bijna 30 jaar vrijwel dagelijks... :mrgreen:

Ik vind het een groot voordeel van deze bouwpakketjes dat je de modificaties op een kale PCB kunt toepassen, en dat je niet eerst hoeft te rotzooien om bestaande componenten te verwijderen.
tweede voordeel is dat op de IC's na, alles trough hole is.

Zie bijvoorbeeld deze foto waarbij de bruggen, afvlakkers, en 78/79 gebypassed zijn.
IMG_0951.JPG
jappa
Berichten: 135
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 23:48
Locatie: Purmerend

Re: usb DAC keuze/bouw

Bericht door jappa »

Is dat ook wat jij gaat doen?
En idd solderen is gewoon ontspannend, ben ik verpest? :roll:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: usb DAC keuze/bouw

Bericht door ray5150 »

jappa schreef:
Is dat ook wat jij gaat doen?
Nee, ik al weer veel te veel verteld, straks heb ik niks meer om in topic te plaatsen...
Je ziet het vanzelf wel verschijnen.
jappa
Berichten: 135
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 23:48
Locatie: Purmerend

Re: usb DAC keuze/bouw

Bericht door jappa »

ray5150 schreef:
jappa schreef:
Is dat ook wat jij gaat doen?
Nee, ik al weer veel te veel verteld, straks heb ik niks meer om in topic te plaatsen...
Je ziet het vanzelf wel verschijnen.
Hmmm ik wacht gespannen, ben ook al weer verlijd tot heb bouwen van een pass F5.... dus moet nu even dingen gaan afwegen want met mijn budget kan lang niet alles.

Bijgevoegd het schema van DEZEDAC dit lijkt me een redelijke optie. Volgens de verkoper komt er binnen een week of 2 ook een kit.
Ik kan blijkbaar geen pdf bijvoegen.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: usb DAC keuze/bouw

Bericht door mischa72 »

ray5150 schreef:
Nee, ik al weer veel te veel verteld, straks heb ik niks meer om in topic te plaatsen...
Je ziet het vanzelf wel verschijnen.

Topic, topic? Heb ik iets gemist ??? :roll: :roll:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: usb DAC keuze/bouw

Bericht door ray5150 »

Nee, want dat moet ik nog aanmaken, Mischa. :mrgreen:
(en dat gaat niet gebeuren voordat de Aleph af is... :shock: )
jappa
Berichten: 135
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 23:48
Locatie: Purmerend

Re: usb DAC keuze/bouw

Bericht door jappa »

Maak dat ding dan eens af :lol:
Ik zal wel de volgende Pass starten :mrgreen:
Plaats reactie