jup nieuw!

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Funkey-T
Berichten: 2
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 20:08

jup nieuw!

Bericht door Funkey-T »

hallo!

Ik ben sinds nu net nieuw hier!
ben helemaal gek van audio momenteel nog car audio (daar zo meer over)
verder ben ik dj dus ben altijd met muziek bezig.

Ben zeer geintersseerd in het maken van speakers en sub kisten
kan daar dus erg van genieten.

woon nu een jaar samen en heb via marktpmaats al wat spul op de kop getikt.
waaronder een denon AVR-3805 en mission 753 zuilen (aleen niet weg van de klank helaas)

voor DJ speel ik met pioneer, 2x CDJ 1000 MK3 cd spelers en een DJM 800 mengpaneel en 2 technics SL-1210 MK2 platenspelers dit alles wordt weergegeven over 2 KRK RP6 actieve speakers!

de auto komt meer in de buurt van hifi
setup op dit moment.

Head unit: Alpine 137bti
Compo set: Ground zero Uranium GZUC 165X (100 RMS op 4 ohm)
amp compo: Focal 4.75 (4 kanaal speelt 2 keer gebrugd 120 rms op 4 ohm)
Sub: Sundown Audio SA-10 (dual voice coil 2x4ohm staat parallel dus speelt op 2 ohm en is 600 RMS)
Amp sub: ground zero 1.5000 SPL (speelt op 2 ohm en geeft @ 14,4 volt 2500 RMS)
Accu's: Exide maxima voor, een northstar 125 nsb en een wing accu achter in.
voeding voor naar achter 50 qmm ( plus en min)
voeding naar focal 35 qmm
voeding naar ground zero 70 qmm
zwaardere dynamo van 120 ampere

dit is in grote lijnen heel anders dan HIFI want je speelt met veel hogere wattages.

ik ben niewshierig naar de gewone audio

waarom 8 ohm?
en hoe moet ik mijn sub maken? moet dat met een extra versterker?
Waar tekenen, berekenen jullie de speakers.
hoe maak ik een eige filter en hoe kan ik die dingen begrijpen



al met al, ben een audio gek, vind alles mooi en wil alles weten!!!

hoop hier veel kennis te vinden en jullie tot uiterste gekheid drijven met een shitload aan vragen!!

oja, met de auto doe ik dus mee aan wedstrijden, propper droppers (misschien bij sommige bekend) is dus als een idioot met je sub spelen op 4 frequenties, 40,33, 25 en 20 hertz daar uiteindelijk een gemiddelde score van!

losse scores van mij.
142 db op 33 hertz met 2 keer 8"
139 db op 33 hertz met 1 8"
140 db op 33 hertz met 1 10" (huidige setup)
145,4 db op 33 hertz met 1 15



hoop jullie voldoende info te hebben gegeven!

groeten, Mathijs
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: jup nieuw!

Bericht door Henkjan »

welkom!

da's best hard voor een 10"
Funkey-T
Berichten: 2
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 20:08

Re: jup nieuw!

Bericht door Funkey-T »

Komt nog een zwaardere in, hoop de 145 db aan te kunnen tikken op 33 hertz
Bijlagen
Huidige setup
Huidige setup
De auto
De auto
Simpele slotpoort getuned op 33hetrz
Simpele slotpoort getuned op 33hetrz
Wedge kist voor mijn oude 8"
Wedge kist voor mijn oude 8"
Oude stetup met 2x JL Audio 12w6
Oude stetup met 2x JL Audio 12w6
Plaats reactie