Aanpassen Hypex Supply ST
Moderator: Beheerdersteam
Aanpassen Hypex Supply ST
Ik heb 2 monoblokken met 180HG en supply ST. Nou heb ik hier nog een aantal elco's liggen van 10.000uF 80v. Ik vroeg me af of het zin heeft deze bij te plaatsten op de voeding ? En kan ik ze dan gewoon erbij zetten ?
- Leeuwarden
- Leeuwarden
Maar kan dus iig geen kwaad om de BC's te vervangen door 4 Nippon's lijkt me.. Mag je negatieve gevolgen verwachten als je de elco's niet direct op de print soldeert maar gewoon met wat koperdraad aan de voeding soldeert ? Ik neem aan dat de weerstand niet meetbaar is van een paar cm's koperdraad.Leeuwarden schreef:Nee, dat klopt. Slitfoils zijn van BHC. Ik ken overigens de kwaliteit van Nippon niet. BC elco's zijn overigens niet verkeerd.
- Leeuwarden
Tja, als je ze op de juiste manier aansluit... Maar ik zie het nut er niet van in. Bovendien is het niet bevorderlijk voor de eventuele verkoopwaarde van je voeding...tbusquet schreef:Maar kan dus iig geen kwaad om de BC's te vervangen door 4 Nippon's lijkt me.. Mag je negatieve gevolgen verwachten als je de elco's niet direct op de print soldeert maar gewoon met wat koperdraad aan de voeding soldeert ? Ik neem aan dat de weerstand niet meetbaar is van een paar cm's koperdraad.Leeuwarden schreef:Nee, dat klopt. Slitfoils zijn van BHC. Ik ken overigens de kwaliteit van Nippon niet. BC elco's zijn overigens niet verkeerd.