Dat klopt, alleen vergis je je in de projecten. Eerst moet ik deze longterm projecten begeleidenpvanlingen schreef:Arno moet eerst zelf nog twee longterm projecten afmaken.![]()
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 41&start=0
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 6#p1602886
[Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Moderator: Beheerdersteam
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Dat is inderdaad veel belangrijker, en daar kan ik je ook niet bij helpen.
Paul.
Paul.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Vergeet de longterm "twin" begeleiding niet, die moeten ook op bed komen te liggen.pvanlingen schreef:Arno moet eerst zelf nog twee longterm projecten afmaken.![]()
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 41&start=0
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 6#p1602886
Edit: ik zie dat je dat zelf al noemt op de volgende pagina.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Sodemieters, heavy shit !Arno schreef:Heb maar alvast wat gefreesd, ben alleen nog niet overtuigd of de aantallen kloppen.![]()
8x bracing van 30mm baltisch berken. Sterker bestaat niet in het houtsegment.
4x bodem/dek in 22mm mdf
Oh, maar dat vind ik helemaal niet erg...MechanicalAnimal schreef:Moet Ray nou echt die gaten in die bracing helemaal zelf nog een radiusje meegeven joh
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
wat een volume maken die!Arno schreef:Dat klopt, alleen vergis je je in de projecten. Eerst moet ik deze longterm projecten begeleidenpvanlingen schreef:Arno moet eerst zelf nog twee longterm projecten afmaken.![]()
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 41&start=0
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 6#p1602886:
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ooo, maar twee stuks! En ze gaan nog niet bij vriendjes spelen, naar voetbal of zelfs maar op het potje... Dan heb je het nu nog best rustig!Arno schreef:[Dat klopt, alleen vergis je je in de projecten. Eerst moet ik deze longterm projecten begeleiden:
Hup, box in de werkplaats, gehoorbeschermers op en gáán!
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Nu zat ik even te prakkezeren :
De kast is berekend op een optimaal aantal liters tbv de Seas laag unit.
Nu komen daar 4 spanten in te zitten, die zijn dus een heel stuk dikker dan gebruikelijk. (30 mm.)
Dat is dus samen 120 mm, (12 centimeter) minder inhoud want meer hout.
Valt die vermindering van de inhoud nou binnen de tolerantie van het aantal liters, of valt wel mee. ?
(de voor en achter panelen zijn nog niet op lengte gezaagd, dus een aantal extra centimeters de hoogte in is geen enkel probleem...
)
De kast is berekend op een optimaal aantal liters tbv de Seas laag unit.
Nu komen daar 4 spanten in te zitten, die zijn dus een heel stuk dikker dan gebruikelijk. (30 mm.)
Dat is dus samen 120 mm, (12 centimeter) minder inhoud want meer hout.
Valt die vermindering van de inhoud nou binnen de tolerantie van het aantal liters, of valt wel mee. ?
(de voor en achter panelen zijn nog niet op lengte gezaagd, dus een aantal extra centimeters de hoogte in is geen enkel probleem...
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Niets wat met jullie hulp en kennis niet opgelost kan worden ! 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Waar van af???dre schreef:whoehahaha,de G was er af gemieterd!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Tijd voor een nieuw toetsenbordje?dre schreef:lees een paar posts naar boven.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
klopt,er was een pot flux in gevallen.....
plakt best dat spul.
plakt best dat spul.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Waar zijn de luidspreker specialisten nou, zo moeilijk was mijn vraag nu toch ook weer niet ?
ray5150 schreef:Nu zat ik even te prakkezeren :
De kast is berekend op een optimaal aantal liters tbv de Seas laag unit.
Nu komen daar 4 spanten in te zitten, die zijn dus een heel stuk dikker dan gebruikelijk. (30 mm.)
Dat is dus samen 120 mm, (12 centimeter) minder inhoud want meer hout.![]()
Valt die vermindering van de inhoud nou binnen de tolerantie van het aantal liters, of valt wel mee. ?
(de voor en achter panelen zijn nog niet op lengte gezaagd, dus een aantal extra centimeters de hoogte in is geen enkel probleem...)
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
ik ben dan wel geen specialist,maar mijn antwoord staat er toch al een tijdje........dre schreef:Geen probleem Ray!
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Niet dat ik je niet geloof, maar ik wil graag nog een paar meningen horen... 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Dan maak je er toch een OB van? Schijnt nogal in te zijn tegenwoordig..... Eris zelfs al een sekte gesignaleerd! 
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Neeeee !! van jou wil ik juist niet je mening horen ! 
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Feiten ook goed? Bereken/schat hoeveel volume de braces in beslag nemen en simuleer met een programma als winISD.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Wat meer dempingsmateriaal is nog een optie i.p.v. de kast vergroten?
dat vergroot toch virtueel het volume, dat zal toch geen liter zijn.
dat vergroot toch virtueel het volume, dat zal toch geen liter zijn.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
bij een BR verlaagt dat ook de poortoutput (niet noodzakelijk ongewenst)
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Een grotere kast geeft je m.i. iets meer vrijheid qua afstemmen en je BR-pijp wordt wat korter. Bij een drieweg zou je kunnen betogen dat te veel demping in het laagcompartiment ongewenst en onnodig is.
