De grote schoonmaak! (Kenwood KA 4020)

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
ray5150

De grote schoonmaak! (Kenwood KA 4020)

Bericht door ray5150 »

Zoals ik al eerder in deze post meldde had ik een leuke Kenwood versterker te pakken. Hij is een beetje vies dus die gaat eens lekker schoongemaakt worden.
zo hebben we weer een leuk versterketje voor erbij tegen minimale kosten. hij is natuurlijk getest en vooralsnog goed bevonden.

Ik weet nog niet of ik hem ga modificeren, het enigste wat ik zou weten zou andere opamps zijn. nu zitten er een paar JRC 4556 in. (Nee, geen tikfout. het is geen 4558, da's niet veel.)
nuttige ideen zijn natuurlijk welkom.

Wat mij zo aantrekt in deze versterker is de simpele en logische opbouw. er zit geen centimeter draad teveel in. alle in en uitgangs chassisdelen zitten op de print waar het signaal verwerkt word.
ook zitten alle potmeters en schakelaars zo gemonteerd. dat zie ik wel eens anders...

Nou hopen dat ie nog een beetje lekker klinkt.... :wink:

[EDIT: sorry, foto's staan in verkeerde volgorde. :oops: :oops: ]
Bijlagen
RIMG0240.JPG
RIMG0242.JPG
RIMG0244.JPG
De voeding
De voeding
Phonotrap en ingangskeuzeschakelaar.
Phonotrap en ingangskeuzeschakelaar.
Lijnversterker en toonregeling
Lijnversterker en toonregeling
In z'n blootje...
In z'n blootje...
TubeHead

Bericht door TubeHead »

Is het een klasse A versterker ? Zie namelijk 4 luidspeker uitgang en maar 4x Torren/Fets.
Miniwatt

Bericht door Miniwatt »

TubeHead schreef:
Is het een klasse A versterker ? Zie namelijk 4 luidspeker uitgang en maar 4x Torren/Fets.
Ik denk het niet, ik meen hem te herkennen uit de tijd dat ik alle folders doorspitte naar onhaalbare dromen. Dit was een middenklasser.
ray5150

Bericht door ray5150 »

TubeHead schreef:
Ik snap de vergelijking niet helemaal? :?
Het aantal uitgangen heeft niets te maken met de ruststroom instelling voor zover ik weet....
Bij mijn weten is Kenwood nooit zo bezig geweest met Klasse A, Zoals bijvoorbeeld Marantz, Technics en Denon. oeps, Marantz is natuurlijk niet Japans. :oops:

Die uitgangen zijn in twee groepen verdeeld. A en B, en kan ik apart in en uitschakelen met twee drukknopjes, links van de toonregeling.

Ben al druk bezig geweest met het zoeken naar wat meer gegevens / datasheets / service manual maar tot op heden heb ik niet veel bijzonders kunnen vinden.
Laatst gewijzigd door ray5150 op di 28 apr 2009, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
TubeHead

Bericht door TubeHead »

Ja dacht zie een grote koelblok... Loos alarm dus :P
ray5150

Bericht door ray5150 »

Hij draait weer als een zonnetje!

Uitgevoerde werkzaamheden:

PCB's schoongewassen met glassex.
Potmeters en schakelaars met contactspray ingespoten.
Kast en knopjes door een sopje gehaald.
RCA Chassisdelen opnieuw gesoldeerd. (haarscheurtjes)
Potmeters, RCA chassisdelen, schakelaars, vermogens transistoren, luidsprekerklemmen en connectoren preventief doorgesoldeerd.

Ik heb de originele opamps laten zitten, heb er verder geen plannen mee.

En zo hebben we weer tegen minimale kosten, (0,0 Euro) een hele leuke versterker voor erbij. :D :wink:

(sorry voor de mindere foto...)
Bijlagen
RIMG0258.JPG
Plaats reactie