Smaken verschillen, maar die vorm doet me sterk aan een kist met een morbide functie denken... Mocht ik hiermee iemand kwetsen, dan gelijk mijn excuses.
Misschien moet je toch eens zo'n "kist met morbide functie" van dichtbij bekijken. De verdeling van lengtes en vlakken is daar toch echt compleet anders. De door jou genoemde associatie is bij mij niet eens opgekomen en ik hou normaal ook wel van een geintje.
Nee, ik ben niet gekwetst en waardeer je toegevoegde excuses
Smaken verschillen, maar die vorm doet me sterk aan een kist met een morbide functie denken... Mocht ik hiermee iemand kwetsen, dan gelijk mijn excuses.
Misschien moet je toch eens zo'n "kist met morbide functie" van dichtbij bekijken. De verdeling van lengtes en vlakken is daar toch echt compleet anders. De door jou genoemde associatie is bij mij niet eens opgekomen en ik hou normaal ook wel van een geintje.
Nee, ik ben niet gekwetst en waardeer je toegevoegde excuses
Gr. Mischa
Heb je raad opgevolgd. Toen kwam ik het volgende tegen
Tsja, beiden van hout, beiden een breed en een smal deel en beiden met schuine vlakken, daar houdt de gelijkvormigheid in mijn ogen op. Als je goed kijkt naar "jouw" vorm, zie je dat de "schouders" van de kist op een andere hoogte liggen. Vooral met de speakers erin zie je goed wat boven en beneden is. Heb je dat niet, kan ik me de link wel voorstellen, maar deze is niet zo groot dat deze meteen bij mij opkwam. Misschien komt dat ook omdat ik de kast alleen maar op de juiste manier gezien heb .
Ik vind het wel een mooie kast, maar zou ze niet willen (of eigenlijk mogen, WAF) hebben staan.
Ik vind het wel een mooie kast, maar zou ze niet willen (of eigenlijk mogen, WAF) hebben staan.
Gr. Mischa
Neem het vooral niet te ernstig; zo is het niet bedoeld. Al ben ik toch benieuwd hoe die "archeologische" speaker zou klinken indien, voorzien van een goede baffle en dito drivers. Misschien helemaal niet zo slecht.
Het museum hoeven we het niet te vragen, die zijn altijd tégen.
Smaken verschillen, maar die vorm doet me sterk aan een kist met een morbide functie denken... Mocht ik hiermee iemand kwetsen, dan gelijk mijn excuses.
Je bent niet de eerste die dat opmerkt . Ik zelf vind het nogal meevallen.
De vorm is ook zeker niet origineel voor wat betreft speakers: http://www.kharma.com, http://www.marten.se en zelfs forumlid Dre met zijn Termino variant op deze vorm.
De vorm is ook zeker niet origineel voor wat betreft speakers: http://www.kharma.com, http://www.marten.se en zelfs forumlid Dre met zijn Termino variant op deze vorm.
Omdat ik het aanzicht niet langer dan 10 seconden kon volhouden heb ik ze maar héél even bekeken. Ondanks het gebruik van dure materialen en een uitstekende afwerking scoort dit qua wansmaak minstens een 12 op 10. De protserigheid van het "onderstel", of hoe je dat moet noemen is er vér over. Misschien is er een adequate technische verklaring voor het feit dat die speakers zo fel achterover hellen (al wil ik dat betwijfelen); het etaleert een ondragelijke lelijkheid. Mocht ik ze gratis krijgen, ik zou deze speakers vriendelijk weigeren, hoe goed ze ook mogen klinken. Andermaal, dit is een hoogst persoonlijke mening en smaken verschillen (gelukkig maar).
Zo vandaag geen plaatje van de vorderingen, ik hou graag rekening met andere zodat ze niet naar mijn misbaksels hoeven te kijken, vandaar.
Mijn vakantie is bijna voorbij en zoals gepland afgelopen dagen flink wat tijd aan de speakers kunnen besteden. De todo lijst van wat ikzelf kan doen wordt allengs korter: laatste mdf voor de achterwand passend maken, demping aanbrengen, bekabeling voorbereiden en als laatste nog eens alle naden en randen nalopen zodat het straks strak in de lak komt te zitten. Denkelijk kan medio september een en ander naar de spuiter.
Zondagmiddag is doorgaans mijn luie middag, beetje op de bank hangen, beetje doezelen, maar vandaag niet. Nu het nog redelijk weer was (=droog) de laatste echte stofklus gedaan: 2de plaat van de achterwand gefreesd en daarna mbv twee raamwerkjes een 'mangat' in de achterwand gemaakt omdat de BR poort aan de voorkant niet te verwijderen is kan ik nog altijd aan de achterkant er aan komen voor de afstemming.
Zo, nu een potje janken: enkele uien snipperen voor het marineren van runderlappen zodat dit morgen zuurvlees is geworden....
Huib, je laat je toch niet van je stuk brengen door mensen met een andere geen smaak.
jij durft
Wat later vanavond toch nog even een aanvang gemaakt met het deksel voor het "mangat". Hoeken van het plankje afgerond, de rand van een velling voorzien en de gaten voor de terminals. Morgen verder met de bevestiging want de uit 2 platen bestaande achterwanden zijn pas net gelijmd en staat nog uit te harden.