3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Dezelfde???????????? 
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Ja, allemaal zilverkleurig, 12 cm rond, en in een doorzichtig doosje met zwarte rand...
De boekjes hebben wel verschillende kleuren...
De boekjes hebben wel verschillende kleuren...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Ik wist niet dat Mie Ketelkamp zoveel special editions van Waarheen heeft uitgebracht.......... 
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Leid de weg !
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Naar het kringloopstation?????ray5150 schreef:Leid de weg !
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Kleine update:
Hoewel de ASP van Ray mij zéér goed bevalt, ga ik toch overstappen op een Daudio ASP om nog wat meer eenheid in de set te creëren qua gelijkheid van de kastjes etc.
Groetjes Walter
Hoewel de ASP van Ray mij zéér goed bevalt, ga ik toch overstappen op een Daudio ASP om nog wat meer eenheid in de set te creëren qua gelijkheid van de kastjes etc.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Nog meer magazijnvulling !

Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Ik vermoed dat er op het forum genoeg interesse is in jouw ASP...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Ik ben benieuwd.
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Hoewel de mannen van Daudio weer terug zijn bij een 2e orde filter, speel ik nog steeds met een 1e orde. Wel vandaag de Tritec 0.82mH spoel vervangen door een 0.82mH Jantzen Waxcoil 12AWG:
Straks met de Daudio ASP kan het filter trouwens een stuk kleiner worden omdat de LCR serie correctie voor de C-Quenze dan in de ASP zit ingebouwd.
Groetjes Walter
Straks met de Daudio ASP kan het filter trouwens een stuk kleiner worden omdat de LCR serie correctie voor de C-Quenze dan in de ASP zit ingebouwd.
Groetjes Walter
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Ik ben benieuwd als die Waxcoil voor Tritec/Tritherm je enige wissel is hoe je dit klankmatig beleeft....
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Nondeju! Wel heel erg organisch dat OB gebeuren.... Je hebt er bijna een dagtaak aan om bij te houden wat nou weer "in" is......

Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
je moet er eens wat tijd in steken. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
dre schreef:je moet er eens wat tijd in steken.
Zondagmiddag as bij Hans en maximaal 4 uur!
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Tsja, met een crossover op 300Hz kom je er sowieso niet, dan kan je het organische deel inderdaad ook wel achterwege laten!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Wat is er nou weer mis met 300Hz????Walt schreef:Tsja, met een crossover op 300Hz kom je er sowieso niet, dan kan je het organische deel inderdaad ook wel achterwege laten!
![]()
![]()
![]()
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
@Wouter, ik hoor nu niet direct grote verschillen, wellicht is de Waxcoil iets vloeiender. Het klinkt sowieso zonder meer goed.
Ik weet nu in ieder geval zeker dat ik de best mogelijke kwaliteit spoel heb ingezet op de C-Quenze, verdere verbeteringen moeten nu echt weer gaan komen uit het verder aanpassen van het schema.
(Ik heb inmiddels nu wel de waarden 0.82mH, 1.00mH en 1.20mH in 12AWG Jantzen Waxcoil liggen dus ik kan makkelijk wisselen en eerlijk vergelijken)
Groetjes Walter
Ik weet nu in ieder geval zeker dat ik de best mogelijke kwaliteit spoel heb ingezet op de C-Quenze, verdere verbeteringen moeten nu echt weer gaan komen uit het verder aanpassen van het schema.
(Ik heb inmiddels nu wel de waarden 0.82mH, 1.00mH en 1.20mH in 12AWG Jantzen Waxcoil liggen dus ik kan makkelijk wisselen en eerlijk vergelijken)
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Vanmiddag de boel toch maar weer eens omgebouwd naar 2e orde op aanraden van Jeroen.
Ik geloof dat ik niet eerder zoveel Mundorf condensators tegelijk heb gebruikt. Zelfs de 10uF parallel is opgebouwd uit meerdere waarden.
Het zijn echt knoerten van filterplanken nu:
Groetjes Walter
Ik geloof dat ik niet eerder zoveel Mundorf condensators tegelijk heb gebruikt. Zelfs de 10uF parallel is opgebouwd uit meerdere waarden.
Het zijn echt knoerten van filterplanken nu:
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Bij deze het schema:
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Vind ik niet gek met die waxWalt schreef:wellicht is de Waxcoil iets vloeiender
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
En een klankverschil tussen de winter en zomer!arjank schreef:Vind ik niet gek met die waxWalt schreef:wellicht is de Waxcoil iets vloeiender
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Zolang het in de winter en zomer beter klinkt als 99% van de commerciële speakers dan hoor je mij niet klagen!
Het verschil tussen het 1e orde en het nieuwe 2e orde filter is trouwens groot te noemen. Het midden heeft meer impact gekregen, dit werd ook al door Jeroen aangegeven.
Het is niet zo dat 1e orde slecht klinkt, je went er ook wel aan. Maar nu pas weer na het omschakelen kun je goed de verschillen horen.
Volgende keer ga ik dus zowel 1e en 2e orde tegelijk bouwen zodat ik makkelijker kan wisselen en vergelijken.
Groetjes Walter
Het verschil tussen het 1e orde en het nieuwe 2e orde filter is trouwens groot te noemen. Het midden heeft meer impact gekregen, dit werd ook al door Jeroen aangegeven.
Het is niet zo dat 1e orde slecht klinkt, je went er ook wel aan. Maar nu pas weer na het omschakelen kun je goed de verschillen horen.
Volgende keer ga ik dus zowel 1e en 2e orde tegelijk bouwen zodat ik makkelijker kan wisselen en vergelijken.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
geen 3e orde? 
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Zou kunnen, ik heb achterlijk veel filter componenten liggen
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
hier vond ik het 3e orde filter veel meer detailgeven,maar de balans er in krijgen was wel een heel stuk lastiger.
