Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Moderator: Beheerdersteam
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Moet ik nog iets aanpassen voor de volledigheid?
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Nou, als je het Google sketchup bestandje nog hebt, misschien kun je de lengte van het shotje wat ik fout heb doorgegeven aanpassen?
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Ik wil ze ook bouwen, welke tekeningen moet ik aan houden? En wat word er gebruikt als vulling?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Welkom Lutkeveld, ik zie dat je vanuit Tweakers hier je weg hebt gevondenLutkeveld schreef:Ik wil ze ook bouwen, welke tekeningen moet ik aan houden? En wat word er gebruikt als vulling?
hier is de definitieve tekening: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 3#p1575643
en je vind in dit topic ook nog een fototje waar je kunt zien hoeveel BAF er in de speaker gestopt wordt als demping:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 7#p1565397
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Ah hartelijk dank. Ik ben ze van plan na te bouwen met carbon folie in het middenstuk, en chromen randen die verticaal tussen het midden en de zijkant lopen.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Misschien een leuke toevoeging hieraan, voor degene die in verstek willen zagen:
- Bijlagen
-
- Achterkant.PDF
- (17.07 KiB) 397 keer gedownload
-
- Bovenkant.PDF
- (17.08 KiB) 286 keer gedownload
-
- Onderkant.PDF
- (17.01 KiB) 235 keer gedownload
-
- Reflex.PDF
- (17.13 KiB) 290 keer gedownload
-
- Voorkant.PDF
- (18.03 KiB) 259 keer gedownload
-
- Zijkant.PDF
- (16.54 KiB) 264 keer gedownload
Laatst gewijzigd door michelp op wo 08 mei 2013, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Geweldig!
"Deze tekening is eigendom van Gazelle en mag niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de eigenaar voor derden worden gebruikt.
This drawing is property of Gazelle and is not to be copied for third parties without written permission from Gazelle."

"Deze tekening is eigendom van Gazelle en mag niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de eigenaar voor derden worden gebruikt.
This drawing is property of Gazelle and is not to be copied for third parties without written permission from Gazelle."
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Oh haha niet aan gedacht! Ik werk daar, dus dat staat er automatisch op 
En heb het net ff weg gehaald
En heb het net ff weg gehaald
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Potverdorie ik was al bang dat die gemenerikken bij Gazelle met mijn intellectueel eigendom aan de wandel gingen, Bram M. en ik waren al een cease and desist brief aan het schrijven
.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Ja wij willen ook wat extra verdienen hier he 
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Haha ja, dan is dit DE manier natuurlijk 
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Zeker weten! Jammer dat jullie er achter gekomen zijn, nu is mijn plannetje dus mislukt 
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Dacht even ze zijn van alle markten thuis bij Gazelle 
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Het valt me tegen dat onze Gazzelle-fan nog niets van zich heeft laten horen in dit Gazellige topic 
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
leuk projectje meiborg! Ik ga ook maar eens een poging wagen...
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Hee Pim,
Leuk, daar ga je vast plezier aan beleven! Het ontwerpje leent zich bij uitstek om je uit te leven op de afwerking naar smaak en het is simpel te bouwen. Klinkt ook nog eens lekker, helemaal voor wat er uit zo'n klein kastje komt!
Mvg Reinder
Leuk, daar ga je vast plezier aan beleven! Het ontwerpje leent zich bij uitstek om je uit te leven op de afwerking naar smaak en het is simpel te bouwen. Klinkt ook nog eens lekker, helemaal voor wat er uit zo'n klein kastje komt!
Mvg Reinder
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
meiborg schreef:Hee Pim,
Leuk, daar ga je vast plezier aan beleven! Het ontwerpje leent zich bij uitstek om je uit te leven op de afwerking naar smaak en het is simpel te bouwen. Klinkt ook nog eens lekker, helemaal voor wat er uit zo'n klein kastje komt!
Mvg Reinder
ben heel benieuwd naar de klank! Heb vanmorgen hout gekocht en laten zagen. Nu op zoek naar olie/verf/spuitbus in rommeldozen. Eerst maar eens zien wat ik zelf nog heb om kosten laag te houden. Driver, terminal en vilt had ik al, BAF (kussenvulling) inmiddels ook gekocht. Denk dat ik donderdag middag tijd heb om écht te beginnen!
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
baffle en bovenkant verstek laten zagen ivm naden. 20 euro voor al het hout inclusief zagen. Geen idee of dat veel of weinig is? (18 mm mdf en zijpanelen 18 mm grenen)
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Dat ziet er al goed uit! Ook mooi voor de afwerking van het middenstuk uit MDF, is bijvoorbeeld een restje behang. Eerst netjes in elkaar lijmen natuurlijk, dan een behangetje er over, en ten slotte de zijpanelen ertegen lijmen.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Thanks! Ook een leuk idee inderdaad!meiborg schreef:Dat ziet er al goed uit! Ook mooi voor de afwerking van het middenstuk uit MDF, is bijvoorbeeld een restje behang. Eerst netjes in elkaar lijmen natuurlijk, dan een behangetje er over, en ten slotte de zijpanelen ertegen lijmen.
Mvg Reinder
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
wat dacht je van fineren? Is echt heel makkelijk om zelf te doen, zeer leerzaam en nog eens een prachtige afwerking ook.
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
MechanicalAnimal schreef:wat dacht je van fineren? Is echt heel makkelijk om zelf te doen, zeer leerzaam en nog eens een prachtige afwerking ook.
ook een goed plan, maar wellicht wat voor een volgend projectje. Oh oh... Heb ik het nu al over een volgend projectje?!
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Jaaaaa pas op hoor, voor je het weet heb je een enorme voorraad onderdelen, overal (half afgebouwde) luidsprekers, een doorlopende discussie met de levenspartner over wat geaccepteerd is in de woonkamer enz. Bezint eer gij begint!
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
de momenten dat ik kan genieten van het feit dat ik sinds vorig jaar weer vrijgezel ben zijn meestal in het weekend (meiborg schreef:Jaaaaa pas op hoor, voor je het weet heb je een enorme voorraad onderdelen, overal (half afgebouwde) luidsprekers, een doorlopende discussie met de levenspartner over wat geaccepteerd is in de woonkamer enz. Bezint eer gij begint!
Mvg Reinder
