Martin778 schreef:Trouwens nog, ik heb in de ochtend al zitten luisteren maar zoals het nu klinkt ga ik heel gauw terug naar passief
Op alle fronten veel minder goed dan volledig passief, de Carver is ook ongeschikt - je hoort zijn schakelvoeding over de speakers.
Een klacht van dat JBL filter is idd dat alles het zelfde klinkt, MAAR als je dat ding goed aanpakt OF een ander goed filter neemt gaat er een wereld voor je open. Goede active aansturing en dan de topsectie upgraden zoals op Lansing Heritage beschreven, dan ga je niet weten wat je mee maakt
Op wat voor manier hoor je die voeding over de speakers? Dat zou toch serieus goed afgeschermd moeten zijn. BTW, probeer eens om die carver op top sectie en de Luxman op laag, dan heb je in ieder geval een idee wat het verschil is.
Laat ik niet vergeten te melden dat de niveau afregeling actief serieus belangrijk is, dat maakt of breekt het plaatje, als je dat niet kunt meten kan het dagen duren voor je de goede instelling hebt gevonden, EN heel belangrijk, draai ook de fase van de top sectie eens om, in de 4355 doet JBL dat standaard voor gebruik met dat filter, NIET de woofer omdraaien, dat vind 2235 niet leuk! fase check is redelijk makkelijk, zet er een TV signaal op, voor versterker op mono en dan moet de nieuwslezer uit het midden komen, komt die uit de kasten zit er ergens iets niet goed er van uitgaand dat de electronica in orde is.