Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door Walt »

Dyna Dummy Krot dus

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wel bizar dat die dummy load het blijkbaar niet aankan...

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door hannesie »

Het gehakt staat aan te branden, daar komt die rook vandaan. :lol: :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door ds23man »

Volgens mij heeft ie er een barbecueworstje op liggen! :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door ray5150 »

Walt schreef:
Dyna Dummy Krot dus

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wel bizar dat die dummy load het blijkbaar niet aankan...

Groetjes Walter
Nou, nee.
De dummy load kan maximaal 120 Watt hebben.
De Dyna gooit er 250 continu uit. da's dus ruim 2 keer zo veel. niet zo vreemd dat hij het dan niet meer trekt... :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door ray5150 »

En speciaal voor onze snoekebek nog een paar foto's van een frisse en schoongewassen Dynakrot... :lol:
Hij heeft al flink aan de dummyload staan blazen, ik heb daar geen foto's van want de batterijen van de camera waren leeg.
Maar ik zal binnenkort nog wel even een paar nieuwe maken met de dummy er aan en de spanningsmeter aangesloten.
IMG_0222.JPG
IMG_0224.JPG
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door Pjotr »

Ziet er weer fris uit Ray!
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door AatV »

Netjes hoor Ray!
Ben je ook in te huren voor andere schoonmaakwerkzaamheden? :mrgreen:

groet,
Aat
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door ds23man »

AatV schreef:
Ben je ook in te huren voor andere schoonmaakwerkzaamheden? :mrgreen:

groet,
Aat
Ik eerst! Heb nog een schuur vol spinnenwebben...... :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
AatV schreef:
Ben je ook in te huren voor andere schoonmaakwerkzaamheden? :mrgreen:

groet,
Aat
Ik eerst! Heb nog een schuur vol spinnenwebben...... :lol:
Die zou ik maar laten zitten, die houden de boel overeind.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door ray5150 »

AatV schreef:
Netjes hoor Ray!
Ben je ook in te huren voor andere schoonmaakwerkzaamheden? :mrgreen:
Hoezo, Aat, je bent toch getrouwd ? :mrgreen: :rofl:
Pjotr schreef:
ds23man schreef:
AatV schreef:
Ben je ook in te huren voor andere schoonmaakwerkzaamheden? :mrgreen:

groet,
Aat
Ik eerst! Heb nog een schuur vol spinnenwebben...... :lol:
Die zou ik maar laten zitten, die houden de boel overeind.
:rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door ray5150 »

(Ik hoor Gerhard nu vanaf hier al lachen... :wink: )

Ik heb een probleem met deze versterker.
Er komt een keiharde brom uit. het probleem doet zich voor op beide uitgangen, en het maakt ook niet uit of er wel of niet iets op de ingangen aangesloten is.
Ook heeft het omschakelen van de ground switch geen effect.

Wel help het soms al ik een flinke klap op de kast geef, ik vermoed dat het dus een slechte soldering of verbinding moet zijn.

Iemand enig idee waar ik moet zoeken ?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door Pjotr »

Je geeft zelf de oplossing al aan: Of blijven slaan of de losse verbinding opzoeken.
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door SuperR »

Pjotr schreef:
Je geeft zelf de oplossing al aan: Of blijven slaan of de losse verbinding opzoeken.
Ik vraag me eerder af waarom je natuurlijke respons is om op het apparaat te slaan.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door ds23man »

Een klap is altijd de eerste stap in het reparatie proces! :mrgreen: :mrgreen:

Ray, het zit in ieder geval in de voeding. Probeer het eens te localiseren door met de achterkant van een goed geisoleerde schroevendraaier op diverse plekken te tikken of te drukken.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door ray5150 »

Even voor de goede orde : het is geen mechanische brom, hij komt alleen uit de luidsprekers.
De versterker zelf hoor je niet.

Ik zal eens met de scoop kijken of de gelijkrichter nog in orde is.
Het natuurlijk altijd mogelijk dat een van de diode's daarin overleden is.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door ray5150 »

Merkwaardig, op de voeding meet ik een (AC) rimpel van slechts een paar 100 mV.
Lijkt me heel redelijk op een spanning van ruim 75 VDC.
Het ziet er naar uit dat er met de gelijkrichter niks mis is.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door Shadow »

Genezen?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Bericht door ray5150 »

Nee, vooralsnog niet.
Zeer waarschijnlijk moeten en nieuwe elco's in.
Plaats reactie