Waar slaat dat op ?mtb schreef:Ja hoor, jullie weten het allemaal beter! !
Er zijn nu eenmaal meer wegen die naar Rome leiden...
Waarom zo negatief ? ik haal al jaren uitstekende resultaten met ferri chloride, zie zo'n beetje alle bouwtopic's die ik de afgelopen 4 jaar heb aangemaakt...mtb schreef:
Die bruin-gele troep moet je toch verwarmen? anders duurt het uren.
Ik heb het in mijn pre-HTS tijd (>40 jaar geleden) ook wel gedaan in een vuurvaste schaal in de oven, maar dat vond mijn moeder niet zo leuk.
Met zoutzuur/peroxide is het zo gebeurd in een voedselbakje, er zat eerst kibbeling in, maar ik gebruik ook andere formaten waar de sticker vanaf is.
Bovendien kan je zien wat er gebeurt en dat heb je met die drap niet!
en wat is er mis met om de twee minuten even de print uit de bak tillen om te kijken hoe ver hij is ?
Ook Natriumpersulfaat moet je verwarmen, de meeste hierboven geven aan dat met een aquarium element te doen.
Ik doe dat ook. gewoon een uurtje van te voren inschakelen, dat de boel lekker opgewarmd is.
Heb zelf toen zo'n ets bak set van Velleman gekocht waar alles bij zat. luchtpomp, verwarmings element (300 Watt), slangetjes en de bak zelf.
Die ik trouwens niet zo best van kwaliteit kunststof vind. komt op mij nogal breekbaar en bros over.
Binnenkort maar eens een nieuwe bouwen. heb nog een vierkante meter plexiglas staan. platen en stroken zagen, kokertje siliconenkit, paar draadeinden. word een heel mooi bakje.