Ik dacht, die machine pruttelt dat in een half uurtje voor elkaar. Laat maar
3D printer project
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3D printer project
18 uur!
- Vinculum
- Contacteer:
Ja daar sta je van te kijken he?
je moet bedenken dat er 5 lagen in een mm hoogte gaan. En 1 laag is alles rond gaan 2x aan de buitenkant en dan de binnenkant helemaal opvullen. En dat allemaal met een streepje van 0,4 mm diameter...
- Vinculum
- Contacteer:
En de mysterieuze 4 prints zijn geworden.... Een spoelhouder!
Let niet op de veel te lange schroeven, ik had even niet anders. Morgen haal ik de juiste.
Let niet op de veel te lange schroeven, ik had even niet anders. Morgen haal ik de juiste.
Ik begrijp je punt Ray, maar toch niet vergelijkbaar. De nanodeeltjes inademen kan inderdaad net als roken kanker veroorzaken. Waar bij roken het echter de teer, nicotine en enkele andere chemicaliën die celmutatie veroorzaken de boosdoeners zijn, werken de nanodeeltjes door het hele lichaam omdat ze zo klein zijn dat ze in de bloedbaan kunnen worden meegenomen.
Overal waar de deeltjes blijven "hangen" in het lichaam bestaat de kant dat het lichaam ze zal proberen aan te vallen of in te kapselen met alle gevolgen van dien.
Mvg Reinder
Overal waar de deeltjes blijven "hangen" in het lichaam bestaat de kant dat het lichaam ze zal proberen aan te vallen of in te kapselen met alle gevolgen van dien.
Mvg Reinder
- Vinculum
- Contacteer:
Ach ja, waar krijg je tegenwoordig nu geen kanker van? Er zal vast wel wat chemisch vrijkomen door het smeltproces. Maar nu ligt dit natuurlijk 100% aan het materiaal. Is dit getest met ABS of PLA? ABS kan ik me nog iets bij voorstellen (petroleum gebaseerd) maar PLA is een bioproduct van maizena.
Weer zo'n heelijk nietszeggend artikel. Veel te weinig info voor zo'n uitspraak.
Weer zo'n heelijk nietszeggend artikel. Veel te weinig info voor zo'n uitspraak.
Toch vond ik dat je bij de vorige luisterdag er al wat pips uit zag, alleen het vooruitzicht van de 3D printer was al niet zo best voor de gezondheid geloof ik
..
Mvg Reinder
Mvg Reinder
- Vinculum
- Contacteer:
Ik ben op dit moment steeds aan het experimenteren met nieuwe instellingen om de gulden opzet te vinden. En wat is een betere manier om te testen dan om gewoon leuke dingen te printen!
De nautilus tandwielen hebben niet de flinke stringing dus dat is goed maar ze worden nu wat 'dun' geprint. De binnenkant vult nig niet mooi op tot de rand. Dat deed de vorige instelling precies andersom. Verder verfijnen dus. Vervelend...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H8JFjRub4Ds[/youtube]
De nautilus tandwielen hebben niet de flinke stringing dus dat is goed maar ze worden nu wat 'dun' geprint. De binnenkant vult nig niet mooi op tot de rand. Dat deed de vorige instelling precies andersom. Verder verfijnen dus. Vervelend...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H8JFjRub4Ds[/youtube]
- Vinculum
- Contacteer:
Oh en deze ook gedaan. Flink mislukt maar het idee is wel te zien.
- Vinculum
- Contacteer:
Het is een beetje stil geweest ivm vakantie maar ik heb hem inmiddels goed draaiende! Het even wat tijd gekost en zoals je kan zien in het eerste plaatje ging het niet altijd goed maar ik kan nu strak en behoorlijk betrouwbaar printen!
Heb je deze printer eigenlijk gebouwd gewoon "omdat het kan en leuk is" of ga je er ook nog echt iets mee maken? (Buiten kleine beeldjes) 
Ik vind het heel gaaf dat je het gemaakt hebt hoor, dat zeker en niet alles hoeft functioneel te zijn.
Ik vind het heel gaaf dat je het gemaakt hebt hoor, dat zeker en niet alles hoeft functioneel te zijn.
- Vinculum
- Contacteer:
De bedoeling is zeker om er zinnige dingen mee te maken maar nu is het natuurlijk vooral leuk en omdat het kan. In deze test/ontwikkelfase is het vooral leuk om dingen uit te proberen. Nu bijvoorbeeld staat hij op dubbele snelheid te printen. Kijken hoever ik hem kan opvoeren. Wel indrukwekkend om te zien hoor.
dat vraagt om een filmpjeVinculum schreef:Nu bijvoorbeeld staat hij op dubbele snelheid te printen. Kijken hoever ik hem kan opvoeren. Wel indrukwekkend om te zien hoor.
- Vinculum
- Contacteer:
http://www.youtube.com/watch?v=2gv_5CJkk0Ycreon schreef:dat vraagt om een filmpje
Niet zo spannend miss omdat hij niet heel veel materiaal moet printen maar door de vele scherpe hoeken is het best knap.
- Vinculum
- Contacteer:
Hier een verschil met waar ik vandaan kom. De mooiere is 2,5 keer zo snel geprint als de andere...
Ik blijf dit gewoon gaaf vinden, hiermee til je het zelfbouw omhoog naar een heel ander niveau 
- RobertD
- Contacteer:
Echt top dat je dit zelf kunt maken. Hoe heet het apparaat? De BluePrint?
- MechanicalAnimal
grote klasse Ardon
Wat een techniek, hier is iemand met een 3D-printer een Aston Martin DB4 replica aan het maken (website temp. deaud)
[graag-bijvoegen]http://global.fncstatic.com/static/mana ... er-660.jpg[/graag-bijvoegen]
http://www.foxnews.com/leisure/2013/08/ ... artin-db4/
Wat een techniek, hier is iemand met een 3D-printer een Aston Martin DB4 replica aan het maken (website temp. deaud)
[graag-bijvoegen]http://global.fncstatic.com/static/mana ... er-660.jpg[/graag-bijvoegen]
http://www.foxnews.com/leisure/2013/08/ ... artin-db4/
Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op vr 02 aug 2013, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Die roest in ieder geval niet! Nu nog een oplossing voor het olieverlies........ 
- MechanicalAnimal
Wat gaaf
Straks ga je niet meer naar de winkel maar even naar boven je onderdeel printen