Ik heb daar goede tot zeer goede resultaten weten te behalen, en dan blijft het altijd leuk om met audio en speakers bezig te zijn.
Na de car-audio blijf je dan wel zitten met een hele hoop speakers en zo, en aangezien we in de auto niks meer willen verbouwen, wil ik de speakers thuis inzetten in een zelfbouw kast.
Ik heb na enkele maanden van lezen op dit forum hele mooie en degelijke ontwerpen voorbij zien komen, RESPECT voor de bouwers van deze speakers, echt geweldig. En ik heb dus inspiratie opgedaan om een mooie kast te maken en hier mijn car-audio speakers in te verwerken.
Tot zover alles goed, de kasten staan in de lijmtangen en ondertussen ben ik aan het simuleren gegaan met boxsim om het filter op orde te krijgen.
Ik heb een set Micro Precision MP7 MK!!! midwoofers, Link naar pdf met specs. en een setje nieuw aangekochte Scan Speak Discovery tweeters. Link naar pdf met specs.
mede dankzijn alle topics hier ben ik al veel wijzer geworden en heb ik volgens mij een mooi filter in elkaar gezet.
Aangezien dit de eerste keer ik dat ik een eigen passief filter in elkaar ga zetten zou ik graag van een paar mensen hun mening krijgen over de opzet en juistheid van het filter.
Alle kritiek en tips worden ter harte genomen, ik wil graag dat het filter klopt en er zou zomaar een fout in kunnen zitten die ik niet heb gezien.
bij gevoegd een plaatje van het kastontwerp in sketchup, het filter zoals opgebouwd in boxsim en de frequentie curve die boxsim geeft aan de hand van het filter. De kast heeft een inhoud van 20 liter en een reflexpoort van 6,8 cm doorsnee en is 16 cm lang.
Naar mijn idee is de curve die ik nu heb helemaal niet zo verkeerd, alleen de manier waarop ik ben gekomen kan zomaar helemaal verkeerd zijn.
Ik ben benieuwd wat de filter-goeroes van dit forum ervan vinden, ondertussen lees ik nog even verder in het forum