Dynamiekcompressor/limiter.
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Dynamiekcompressor/limiter.
Bedankt, maar ik heb ze al bij dickbest.nl gekocht voor €1,60 en hier gebruik ik de TDA7052A van €1.
De LM13700 ga ik gebruiken in een spanningsgestuurdfilter.
Een compressor/limiter is tegenwoordig ook verplicht in discotheken en is ook handig als je opnames van live-muziek maakt, maar ik heb hem in eerste instantie nodig voor http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 25&t=18692 en als niveau-indicator.
Ik heb al een dubbelzijdigdoorgemetalliseerde print ontworpen en besteld bij futurlec.com, ze hebben me al de werktekeningen gestuurd en vorige week $110 van mijn creditcard gehaald voor 5 stuks all-in, maar ik heb ze nog niet binnen.
De LM13700 ga ik gebruiken in een spanningsgestuurdfilter.
Een compressor/limiter is tegenwoordig ook verplicht in discotheken en is ook handig als je opnames van live-muziek maakt, maar ik heb hem in eerste instantie nodig voor http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 25&t=18692 en als niveau-indicator.
Ik heb al een dubbelzijdigdoorgemetalliseerde print ontworpen en besteld bij futurlec.com, ze hebben me al de werktekeningen gestuurd en vorige week $110 van mijn creditcard gehaald voor 5 stuks all-in, maar ik heb ze nog niet binnen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Met alle respect, maar ik denk je nou toch echt een behoorlijke denkfout maakt. Eerst ga je een muzieksignaal platcompressen en dan in de subbass detector stoppen???? Wat wil je daar mee aantonen??? In elk geval toon je nog steeds niet aan hoeveel sublaag er in een opname zit. Sterker nog, je hebt zelfs kans dat je luchtverversing als sublaag detecteert!
Ik wil gewoon zien wat het volume van mijn lijnuitgang/speaker-signaal is en of er een subbas inzit, maar deze schakeling is ook geschikt voor meerdere toepassingen zoals microfoon/gitaarversterker.
Maar als je eerst alles leest (ook de links) wat ik geschreven heb, voordat je reageert dan moet het toch duidelijk zijn!
Maar als je eerst alles leest (ook de links) wat ik geschreven heb, voordat je reageert dan moet het toch duidelijk zijn!
Waarom zo duur ?mtb schreef:Ik heb al een dubbelzijdigdoorgemetalliseerde print ontworpen en besteld bij futurlec.com, ze hebben me al de werktekeningen gestuurd en vorige week $110 van mijn creditcard gehaald voor 5 stuks all-in, maar ik heb ze nog niet binnen.
In China heb je ditzelfde voor een paar tientjes...
Is daar nu niet juist een spectrum analyzer voor?
scheelt je een hoop werk.
je ziet dan niet alleen of er laag in zit maar ook hoeveel en hoe laag het gaat.
scheelt je een hoop werk.
je ziet dan niet alleen of er laag in zit maar ook hoeveel en hoe laag het gaat.
Ik heb ook een offerte in China laten maken, maar die waren duurder uit, maar als jij een goed(koop) adresje hebt, graag.ray5150 schreef:Waarom zo duur ?
In China heb je ditzelfde voor een paar tientjes...
Een spectrum-analyzer (op de computer) is vaak te langzaam en laat onder 100Hz vaak alleen maar een dikke paal zien, en dan weet je nog niet of het bijv. 30, 60 of gewoon 80Hz is.
Dan is mijn oplossing een stuk handiger (en goedkoop!).
Dat die chinezen goedkoper zouden zijn dan andere begint zo langzamerhand een onwaarheid te worden.
10 stuks, 10 x 10 centimeter max. multilayer (2 lagen), silkscreen. 25 US Dollar :
http://imall.iteadstudio.com/open-pcb/p ... 18003.html
(ik kan het er niet voor maken, Ed...
)
(ik kan het er niet voor maken, Ed...
Laatst gewijzigd door ray5150 op ma 15 jul 2013, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
seeed studio, vergelijkbare prijzen en kwaliteit. Kwaliteit van die Chinezen is in mijn ervaring ruim voldoende
Ik probeer ze te bestellen maar de prijs is voor één! en heb je daar weleens wat laten maken?ray5150 schreef:10 stuks, 10 x 10 centimeter max. multilayer (2 lagen), silkscreen. 25 US Dollar :
(ik kan het er niet voor maken, Ed...)
Seeed studio heb ik ook geprobeerd, maar ik vind het maar een rommeltje.
De prijs is voor 1 x 10 stuks. Maar soms krijg je er 11 of 12. Gerbers zippen en mailen en na 2.5 week liggen ze op de mat.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
En ik maar denken dat haast geen project meer van de grond komt zonder Itead Studio. Was die nooit opgedoken dan behoorden bruine epoxy printjes zonder opdruk waarschijnlijk nog steeds tot het alledaagse beeld. 
Mogen het ook groene zijn?Marp schreef:.....dan behoorden bruine epoxy printjes zonder opdruk waarschijnlijk nog steeds tot het alledaagse beeld.
groet,
Aat
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Die waren toch nooit zo alledaags? Maar natuurlijk mag dat. Niet uitbestede groene of blauwe boardjes verdienen net zoveel waardering als bruine. Meer nog, als ook de kleur het resultaat is van een stukje huisvlijt... en dus niet van een te vochtige opslagplaats. 
Eh, nee. ik maak teken en maak m'n eigen printen.mtb schreef:en heb je daar weleens wat laten maken?
Dat deed ik de afgelopen 40 jaar ook, maar ik heb geen zin meer in dat geklieder (ik ontwerp en teken ze natuurlijk nog wel): Hier heb ik het topcopper met draadjes aan de onderkant gelegd, omdat ik aan de bovenkant moeilijk kon solderen en ik niet ga beginnen aan chemisch doormetaliseren, doe jij dat wel dan?ray5150 schreef:Eh, nee, ik teken en maak m'n eigen printen.
Nee, ik tekens alles dusdanig dat ik altijd wegkom met een paar draadbruggen :
Dat begrijp ik, dat probeer ik ook altijd, zie mijn ontwerpen op deze site.
Maar als je weinig ruimte hebt (je kan natuurlijk ook alles in 19"-kasten bouwen) dan moet je wel voor dubbelzijdigdoorgemetaliseerd gaan of draadjes op de soldeerzijde leggen: Zo past ie precies in een standaardkastje.
Maar als je weinig ruimte hebt (je kan natuurlijk ook alles in 19"-kasten bouwen) dan moet je wel voor dubbelzijdigdoorgemetaliseerd gaan of draadjes op de soldeerzijde leggen: Zo past ie precies in een standaardkastje.