Nieuwe drivers van Markaudio zijn binnen!

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Nieuwe drivers van Markaudio zijn binnen!

Bericht door Juoigâ »

Ze stonden al een tijdje aangekondigd op de website, maar nu zijn ze dan ook eindelijk van de boot af: de Alpair6 en de Alpair10 van Markaudio

De Alpair10 is een 5" breedbander van bijzondere klasse, ik durf het wel aan om deze de beste full-ranger van het moment te noemen. Met deze unieke driver is een echt high end, echt full range systeem te maken.  Als voorbeeld heb ik deze driver getest in Conic (de conische hoorn die Roland heeft ontworpen), waar deze zonder enige correctie de sterren van de hemel speelt, gedetailleerd, neutraal, dynamisch, en uiteraard perfecte plaatsing (en hij meet ook nog eens prachtig vlak). Maar ook in een TL of compacte BR is deze prima op z'n plek. Verkoopadviesprijs incl btw 140 euro per stuk.
Afbeelding

De Alpair6 (beschikbaar met ronde en rechthoekige korf) is een 3½" breedbander die geknipt is voor compacte mini speakers, slanke zuiltjes (de perfecte upgrade voor de Needle), line arrays, of FAST systemen. Verkoopadviesprijs incl btw 140 euro per paar.
Afbeelding
Afbeelding

Voor beide geldt dat ze een zeer mooi, ver doorlopend en gedetailleer hoog combineren met een resonatievrijheid waardoor er niet de bij metal cones vaak voorkomende scherpte of metaalklank optreed.

Bijgevoegd de datasheets en een paar voorbeeld ontwerpen
Bijlagen
Jim Griffin's Markaudio Alpair10FR ML-TL design from DIYAudio.pdf
(152.25 KiB) 620 keer gedownload
Jim Griffin's Markaudio Alpair6 ML-TL design from DIYAudio.pdf
(159.07 KiB) 443 keer gedownload
Alpair10-FullRange-Specs.pdf
(369.01 KiB) 87 keer gedownload
Alpair6-Round-Specs.pdf
(420.03 KiB) 104 keer gedownload
Alpair6-Rectangular-Specs.pdf
(245.39 KiB) 104 keer gedownload
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Juoigâ »

op www.hifi-selbstbau.de hebben ze de Alpair10 getest, en daar is men meer dan enthousiast. lees verder
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Juoigâ schreef:
op www.hifi-selbstbau.de hebben ze de Alpair10 getest, en daar is men meer dan enthousiast. lees verder
En ik ook. Ik heb ze een tijdje geleden kunnen beluisteren bij Henkjan en was best onder de indruk wat deze drivers presteren. Zeker leuk om eens wat mee te doen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

De Conic hoorns staan nog hier, en gaan zeker mee naar Breda.
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

Ik heb alleen die test van de Alpair10 in de K&T gezien, ziet er goed uit.
Het enige minpuntje is naar mijn mening de bundeling in het hoog. daar doet de W5-1611sa het toch aanzienlijk beter.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik vond (puur op geheugen vergelijk van de twee) er niet zo veel verschil in zitten. maar als je in Breda bent kan je het zelf waarnemen.
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

ik vond (puur op geheugen vergelijk van de twee) er niet zo veel verschil in zitten. maar als je in Breda bent kan je het zelf waarnemen.
Zaterdag 23 mei kan ik helaas niet, wordt me even te druk.
Maar ik wil bijvoorbeeld wel een keer op bezoek komen en eventueel wat creaties beluisteren, kan ik mijn VIDA's eventueel ook meenemen :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

lijkt me een goed idee!
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

lijkt me een goed idee!
Dan gaan we binnenkort een keer een middagje luisteren :D .

Ik ga trouwens een half actief systeem bouwen met de W5-1611 en de W6-1139. Het laag wordt dus met een submodule aangestuurd.
Maar die zijn nog lang niet klaar, maar ik denk dat het resultaat er wel mag zijn. Misschien dat deze speakers ook nog worden voorzien van een ambient tweeter op de achterzijde.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

op het risico de lat voor in Breda nog hoger te leggen, hier een link naar een korte test van onze duitse collega's die de Alpair10 in een MLTQWT die ze nog hadden staan getest hebben:
http://www.hifi-selbstbau.de/index.php? ... &Itemid=90
Kort samengevat: ze zijn verliefd 8)
Bron: http://www.hifi-selbstbau.de/images/stories/bauvorschlaege/mark10-tl/maktl_01.jpg
Bron: http://www.hifi-selbstbau.de/images/stories/bauvorschlaege/mark10-tl/maktl_01.jpg
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Juoigâ »

Ook in kant&klare producten wordt Markaudio meer en meer toegepast, bijvoorbeeld door Carolina Audio.

Afbeelding
De Alpair10 in een TL voor een schappelijke $2400 per paar 8)
een tevreden audiofiel schreef:
After I installed the SM4's here in my existing audio system the net effect became instantly "life changing". Most noteworthy was my wife's reaction which was somewhat unprecedented in comparison to reactions while changing other speakers and components I have added over the years. She listened to a recording from a band that plays frequently in our local church. After a few songs and what seemed to be intense concentration, she
turned with this big smile and proclaimed that she could visualize each of the band members and it was as though they were playing there in our family room. Moreover she proceeded to listen to 4 CD's cover to cover. In fact I was unable to play but a few songs myself since this took us well beyond our bed time.

In conclusion I will only add that our experience every since installing the SM4 Speakers has produced sounds and enjoyment unlike we have ever experienced with our home audio systems. Visitors continue to react very noticeably to the apparent realism in the music that we play. I would certainly encourage anyone who is interested in upgrading their home entertainment and music systems to investigate and evaluate your products.
Bijlagen
IMAG000.JPG
IMAG000.JPG (8.62 KiB) 179 keer bekeken
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

Aardig prijsje :D
Dan loont zich zelfbouw wel.
Henkjan, hoe zit het met de W8-1772 :mrgreen:
Plaats reactie