JANTZEN Superes zoveel beter ??
Moderator: Beheerdersteam
JANTZEN Superes zoveel beter ??
Is een JANTZEN Superes weerstand zoveel beter dan b.v. een cement weerstand ?? Is het zijn prijs waard ??
Wat zijn jullie ervaringen ermee ?
Re: JANTZEN Superes zoveel beter ??
Wat is jouw definitie van beter in dit geval ?
(2.50 is toch niet zo duur, die kaneel stokjes van Deulund zijn 8 x zo prijzig...
)
(2.50 is toch niet zo duur, die kaneel stokjes van Deulund zijn 8 x zo prijzig...
Ik vind van niet. Ik gebruik altijd gewone MOX, omdat die met een hogere nauwkeurigheid (2%) worden geleverd. Van Superes heb ik geen verbetering in geluid gehoord.dixie schreef:Is een JANTZEN Superes weerstand zoveel beter dan b.v. een cement weerstand ?? Is het zijn prijs waard ??
Ik gebruik de Superes (1%)...heb uiteraard ook andere gebruikt en nooit echt een kwaliteitsverschil kunnen waarnemen (anders dan dat ik mezelf wijs maak dat deze beter zijn)...maar voor de 2.50...
Ik kan in ieder geval aangeven dat mn filter 'green' is
Satefan
Ik kan in ieder geval aangeven dat mn filter 'green' is
Satefan
zo,da`s wel even goedkoper als de concurenten!
bedankt voor de tip!
bedankt voor de tip!
Wel snel zijn, op is opdre schreef:zo,da`s wel even goedkoper als de concurenten!
bedankt voor de tip!
het is al zo op dat je nog niet eens 4 van elk kan nemen.
ray:bedankt!
Is dat niet iets met een dooie mus.dre schreef:het is al zo op dat je nog niet eens 4 van elk kan nemen.![]()
Ok, maar is er een hoorbaar verschil tussen superes en cement weerstanden
, met in het achterhoofd het topic/c.q. discussie over "mox verses cement", waarbij cement over het algemeen toch prettiger klonken dan MOX.
En Surperes zijn toch ook draadgewonden weerstanden (i.t.t. MOX) toch ??
En Surperes zijn toch ook draadgewonden weerstanden (i.t.t. MOX) toch ??
Er is technisch gezien geen reden (gevonden) waarom er een hoorbaar verschil zou zijn tussen weerstanden voor luidsprekers. Alleen de oude draadgewonden weerstanden kunnen anders klinken, vanwege de relatief hoge zelfinductie. Tegenwoordig worden draadgewonden weerstanden die voor luidsprekers bedoeld zijn zó gewonden dat de zelfinductie laag is.
dan is er dus sprake van een subjectief denkbeeldig verschil, dan kun je dus zeggen dat de ene weerstand anders klinkt dan de andere maar dan ben je eigenlijk een soort subjectief psychoot,Casper schreef:Er is technisch gezien geen reden (gevonden) waarom er een hoorbaar verschil zou zijn tussen weerstanden voor luidsprekers. Alleen de oude draadgewonden weerstanden kunnen anders klinken, vanwege de relatief hoge zelfinductie. Tegenwoordig worden draadgewonden weerstanden die voor luidsprekers bedoeld zijn zó gewonden dat de zelfinductie laag is.
- bas focal m180
- Contacteer:
nee zeggen sommige mensen in verschil van weerstanden daar hoor ik geen verschil in , maar in gebruikte kabel aan me luidspreker wel .architect schreef:dan is er dus sprake van een subjectief denkbeeldig verschil, dan kun je dus zeggen dat de ene weerstand anders klinkt dan de andere maar dan ben je eigenlijk een soort subjectief psychoot,Casper schreef:Er is technisch gezien geen reden (gevonden) waarom er een hoorbaar verschil zou zijn tussen weerstanden voor luidsprekers. Alleen de oude draadgewonden weerstanden kunnen anders klinken, vanwege de relatief hoge zelfinductie. Tegenwoordig worden draadgewonden weerstanden die voor luidsprekers bedoeld zijn zó gewonden dat de zelfinductie laag is.![]()
![]()
![]()
:maf:
Aan weerstanden valt niet zoveel te verdienen of mee te pronken. Dat ligt anders met sommige soorten speaker kabel.bas focal m180 schreef:nee zeggen sommige mensen in verschil van weerstanden daar hoor ik geen verschil in , maar in gebruikte kabel aan me luidspreker wel .