Uhm, ja, Zweitse. Die eerste en tweede zijn volgens mij mono geleiders, dan verdubbeld dus de prijs per meter...en de derde heb ik hier liggen, alleen zit er dan een rode mantel omheen en heet dat brandmelderkabel...Zweitse schreef:Jentzenray5150 schreef:Nu maar eens gaan nadenken over de interne kabel.
Een beetje betaalbaar (zeg maar maximum 5 euro de meter), goede + en - identificatie, 2 x 1.5 mm², soepele mantel, eventueel verzilverde aders.
Gooi maar eens een paar suggesties op, zou ik zeggen.
http://www.rumoh.eu/nl/cable/2130-solid ... iwire.html
Of deze
http://www.rumoh.eu/nl/cable/3958-silve ... urple.html
http://www.rumoh.eu/nl/cable/3959-silve ... urple.html
[Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Moderator: Beheerdersteam
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Vraagje voor de filterspecialisten, welke volgorde houden jullie eigenlijk aan bij het ontwikkelen van een filter voor een unieke combinatie van drivers en kast ? (zoals deze luidspreker, bijvoorbeeld.)
Is het eerst simuleren, dan een test filter, en dan meten en luisteren ? of heel anders ?
Is het eerst simuleren, dan een test filter, en dan meten en luisteren ? of heel anders ?
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Drivers opmeten in kast, filter simuleren, filter bouwen en testen en luisteren. Dan bv wil je een tikkie meer hoog, dan ga je in de simulatie kijken wat er voor nodig is om het hoog 1 dB harder te krijgen, dan bouw je dat weer en je gaat weer luisteren. etc etc
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Hoe moet ik dit zien ? is dat een soort van "nul meting" om een soort van startpunt te hebben ?jeroen_d schreef:Drivers opmeten in kast,
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
ja,de eigenschappen van de driver in de kast:akoestisch en electrisch.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Dus dan worden gelijk ook eventuele afwijkingen, veroorzaakt door de combinatie van kast en driver, meegenomen, en (voorzover mogelijk), verwerkt in het filterschema ?
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Vraag blijft, is dit een fysieke meting of een simulatie in bijvoorbeeld Winisd.ray5150 schreef:Dus dan worden gelijk ook eventuele afwijkingen, veroorzaakt door de combinatie van kast en driver, meegenomen, en (voorzover mogelijk), verwerkt in het filterschema ?
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ik mag aannemen dat daar fysiek meten met microfoon en computer mee bedoelt wordt ?
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ik weet het niet, ben daar niet zo in thuisray5150 schreef:Ik mag aannemen dat daar fysiek meten met microfoon en computer mee bedoelt wordt ?
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
precies!ray5150 schreef:Dus dan worden gelijk ook eventuele afwijkingen, veroorzaakt door de combinatie van kast en driver, meegenomen, en (voorzover mogelijk), verwerkt in het filterschema ?
een filter op maat voor jouw kast en drivers!
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Hoe gaat het met deze speakers?
Het gaat toch hopelijk niet net zolang duren als met Dre zijn kasten...
Groetjes Walter
Het gaat toch hopelijk niet net zolang duren als met Dre zijn kasten...
Groetjes Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Dat is iets dat momenteel niet in mijn handen ligt.
Welingelichte kringen vertellen mij dat er momenteel (lees : deze weken.) aan gewerkt wordt...
Welingelichte kringen vertellen mij dat er momenteel (lees : deze weken.) aan gewerkt wordt...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Zolang Ray steeds een stijve plasser krijgt van zijn Dynacrot, kon het wel eens heel lang duren!Walt schreef:Hoe gaat het met deze speakers?
Het gaat toch hopelijk niet net zolang duren als met Dre zijn kasten...![]()
Groetjes Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ja inderdaad, totdat die hem een keer echt erin steekt dan is de liefde wel bekeerd denk ik
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ben bang dat ie dan door zijn vrouw op straat wordt gegooid!Walt schreef:Ja inderdaad, totdat die hem een keer echt erin steekt dan is de liefde wel bekeerd denk ik
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Groetjes Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Gelukkig heeft Dynacord er een nette gesloten kast omheen gemaakt, dus dit gevaar is uitgesloten
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ray en een versterker waar een deksel op zit??? Denk dat de Paus eerder een homobar bezoekt......

-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Gut, ga jij nou ook al last krijgen van het Garring syndroom????ray5150 schreef:
