Hé, zit er een Ciare in, ik ben zelf bezig met een monitor met een Ciare HW175 en een MT320/HT322MechanicalAnimal schreef:liever een rammelrooster dan een stuk gewei of een kilo rubberen Kong door mijn dure Ciare heenZweitse schreef:Mooie oplossing
[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Moderator: Beheerdersteam
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Haha Leo, in jouw geval was het geen 'hond' toch?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- scanspeakman
WAUW man! ziet er fantastisch uit. Begint hier gelijk weer te jeuken om aan een paar Andromeda MK2's te beginnen waar ik al een paar jaar de Focal tweeters voor heb liggen.....
Scanspeakman
Scanspeakman
- MechanicalAnimal
kom jij dan maar eens hier een keer tegen die kast aanduwenLeobus schreef:Een hond van 80 kg?
Dan mag je de speakers wel met een paar tuien vast zetten, anders loopt hij ze gegarandeerd een keertje om. En dat is niet leuk, weet ik uit evaring. Staat het bovenstuk er eigenlijk los op? Ja? Da's dan nog riskanter.
Groet,
Leobus
yup.....Zweitse schreef:Hé, zit er een Ciare in, ik ben zelf bezig met een monitor met een Ciare HW175 en een MT320/HT322
SEAS T29CF001
PHL 1130
PHL 4531
Caire 15-4S
wat ben je aan het bekokstoven? was jij niet met 5 verschillende versterkers bezig inmiddels
scanspeakman schreef:WAUW man! ziet er fantastisch uit. Begint hier gelijk weer te jeuken om aan een paar Andromeda MK2's te beginnen waar ik al een paar jaar de Focal tweeters voor heb liggen.....
Scanspeakman
wat houdt je tegen David?
Die Andromeda's zijn ook echt gaaf...ik ben niet zo van dat hoekige design van het origineel.....vooral die laagkast....maar goed....facetje hier en daar doet wonderen.
Vast ook een fenomenale luidspreker om te horen.
Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op za 06 jul 2013, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
@Walt.
Nee, dat was geen hond.
Maar de ongelukkige van toen heeft zelf een keer de grote hond van de buren op visite gehad.
Die zag ineens een postbode voor het huis langs lopen en zette zijn poten even op de vensterbank. Toen de postbode verder liep wilde hij er achteraan. Draaide zich even om en.... Daar stond de speaker. Die hond was ook zo'n bakbeest, dus de speaker tegen de vlakte.
Hele vette schadepost. Speakers terug naar de Canada enz.
Je zal het maar treffen. En eh... eigen hond: eigen schuld.
Groet,
Leo
Nee, dat was geen hond.
Maar de ongelukkige van toen heeft zelf een keer de grote hond van de buren op visite gehad.
Die zag ineens een postbode voor het huis langs lopen en zette zijn poten even op de vensterbank. Toen de postbode verder liep wilde hij er achteraan. Draaide zich even om en.... Daar stond de speaker. Die hond was ook zo'n bakbeest, dus de speaker tegen de vlakte.
Hele vette schadepost. Speakers terug naar de Canada enz.
Je zal het maar treffen. En eh... eigen hond: eigen schuld.
Groet,
Leo
Nee hoor, het zijn er maar drie, LM4780, ExtremA EV en een Prelude VV.MechanicalAnimal schreef:yup.....Zweitse schreef:Hé, zit er een Ciare in, ik ben zelf bezig met een monitor met een Ciare HW175 en een MT320/HT322
SEAS T29CF001
PHL 1130
PHL 4531
Caire 15-4S
wat ben je aan het bekokstoven? was jij niet met 5 verschillende versterkers bezig inmiddels
Dat is allemaal voor de wintermaanden.
Ben nu bezig met dit ontwerp.
- Bijlagen
-
- Ciare HW 175-8 Monitor.pdf
- (41.17 KiB) 81 keer gedownload
- MechanicalAnimal
nice!..is dat een ontwerp van Ciare zelf ofzo?
Ja, dit is een ontwerp van Ciare zelf. Er is trouwens een hele catalogus met eigen ontwerpen van Ciare.MechanicalAnimal schreef:nice!..is dat een ontwerp van Ciare zelf ofzo?
- MechanicalAnimal
http://www.ciare.com/consumer_en/guide_ ... i_home.htmMechanicalAnimal schreef:cool, linkje?
Niet bij alle ontwerpen is er een filterschema aanwezig, maar ik denk dat je dan gewoon even een mailtje naar Ciare moet sturen voor het filterschema.
- Bijlagen
-
- CIA MY_HOME 2006.pdf
- (2.1 MiB) 333 keer gedownload
korrel 1000?
dat gaat `m niet worden,dat zit na een veeg helemaal dicht.......
ik denk dat iets van 320 of 400 al meer dan fijn genoeg is.
Gaat dat niet teveel krassen, daar ben ik namelijk bang voor. Je kan altijd even proberen met korrel 1000 en dan terug werken naar een minder fijne korrel.dre schreef:korrel 1000?![]()
we hebben het hier over hardwax niet over spuitwerk.
je kan het vergelijken met je schilderwerk thuis.
je kan het vergelijken met je schilderwerk thuis.
Klopt, maar ik denk dat je beter met een wat fijnere korrel kan beginnen.
eigenwijs of zo?Zweitse schreef:Klopt, maar ik denk dat je beter met een wat fijnere korrel kan beginnen.
heb je er eigenlijk wel eens mee gewerkt?
en toen maar even een stukje tekst van de meester opgezocht!
Het ligt er een beetje aan wat het resultaat na de eerste laag is. Als je nog wat kwaststrepen ziet waar het niet helemaal mooi gevloeid is, zul je met ongeveer P220 voorzichtig moeten schuren. P400 loopt wel erg snel vol bij Osmo, maar je kunt het proberen.
Eigenwijs: jadre schreef:eigenwijs of zo?Zweitse schreef:Klopt, maar ik denk dat je beter met een wat fijnere korrel kan beginnen.
heb je er eigenlijk wel eens mee gewerkt?
Al eens mee gewerkt: ja, op mijn Till2-70
Ik zou het gewoon jammer vinden dat er dadelijk allemaal krassen in het fineer zitten.
je schuurt de osmo,niet het fineer.
fineer schuur je alleen met de nerf mee,dus krassen valt altijd mee.
ik ben trouwens ook zeer eigenwijs.
fineer schuur je alleen met de nerf mee,dus krassen valt altijd mee.
ik ben trouwens ook zeer eigenwijs.
Dan is het goeddre schreef:nee,gewoon een afwijking.
Bollenstreek en audiofiel, een fijne combinatie...dre schreef:nee,gewoon een afwijking.
- MechanicalAnimal
zeg! was er geen apart topic voor Dré-bashing
thanks voor julllie adviezen, zal morgen eens proefje doen op 1 van de achterkanten van de laagkasten.
thanks voor julllie adviezen, zal morgen eens proefje doen op 1 van de achterkanten van de laagkasten.
- MechanicalAnimal
Hoppa!
Ik heb gekozen voor een strookje schuurpapier van 10cm x 30cm. Korrel 600, 3M Wetordry Tri-M-ite. Met 1 hand trok ik het schuurpapier over de kast terwijl ik met de andere hand lichtjes druk uitoefende.
Dat werkte naar mijn gevoel beter dan met een plankje en ik kon goed controle houden over welk stukje echt geschuurd moest worden want de opstaande houthaartjes zijn niet natuurlijk evenredig verdeelt en even ruw op dat oppervlakte.
Wel even spannend hoor.....je net gewaxde kasten opschuren
Uiteindelijk prachtig gladde kasten
en gekozen om met de kwast de 2de laag aan te brengen. Het moeilijkste vond ik om zo dun mogelijk op te brengen, dat is echt lastig. Zelf ben ik ook al niet zo van het fijne werk maar van dik hout zaagt men planken, dus dat hielp ook niet echt.
Ze staan nu te drogen en de tekening is nu nog scherper, ik ben echt heel erg tevreden met het resultaat
schuren:
Links klaar:
Rechts ook klaar:
Kwaststreepjes:
Topkastjes met flits....:
Topkastjes zonder flits....:

Ik heb gekozen voor een strookje schuurpapier van 10cm x 30cm. Korrel 600, 3M Wetordry Tri-M-ite. Met 1 hand trok ik het schuurpapier over de kast terwijl ik met de andere hand lichtjes druk uitoefende.
Dat werkte naar mijn gevoel beter dan met een plankje en ik kon goed controle houden over welk stukje echt geschuurd moest worden want de opstaande houthaartjes zijn niet natuurlijk evenredig verdeelt en even ruw op dat oppervlakte.
Wel even spannend hoor.....je net gewaxde kasten opschuren
Ze staan nu te drogen en de tekening is nu nog scherper, ik ben echt heel erg tevreden met het resultaat
schuren:
Links klaar:
Rechts ook klaar:
Kwaststreepjes:
Topkastjes met flits....:
Topkastjes zonder flits....:
- MechanicalAnimal
Met deze 2de laag komt het fineer echt tot zijn recht, de vlamtekening steekt nu nog fraaier af