Project #2: Vloerstaander
Moderator: Beheerdersteam
Re: Project #2: Vloerstaander
Ik heb wel zo'n vermoeden dat dit de "Luidsprekers van het Jaar 2013" gaan worden....
Heel erg mooi !
Heel erg mooi !
Dat is te veel eer Ray, zo'n vaart zal het niet lopen. Toch bedankt.ray5150 schreef:Ik heb wel zo'n vermoeden dat dit de "Luidsprekers van het Jaar 2013" gaan worden....![]()
Heel erg mooi !
Nou, Mischa, als ik zie hoe snel de eerste 6 maanden voorbij zijn gevlogen.....twee keer knipperen met de ogen en het is al weer pakjesavond....... 
Het is al weer een tijd geleden dat ik het hele topic doorgespit heb, maar heb je de drivers en de filteronderdelen al in huis ?
Drivers: Ja.ray5150 schreef:Het is al weer een tijd geleden dat ik het hele topic doorgespit heb, maar heb je de drivers en de filteronderdelen al in huis ?
Filter: Deels (wordt actief/DSP)
Zo, na alle andere vakantie jolijt vanmiddag weer eens wat tijd aan de speakers besteed: gestart met de klankborden.
Nadat mbv de mal het MDF grof op maat was gezaagd vanmiddag met de elektrische schaaf de zaak passend gemaakt.
Klankbord wordt straks 3x18mm, morgen met de kopieerfrees de andere platen ook op maat maken.
Nadat mbv de mal het MDF grof op maat was gezaagd vanmiddag met de elektrische schaaf de zaak passend gemaakt.
Klankbord wordt straks 3x18mm, morgen met de kopieerfrees de andere platen ook op maat maken.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Sjeminee, wat een ouderwets woord: klankborden.......
Of komen er ook klankschalen in?

Of komen er ook klankschalen in?
- MechanicalAnimal
***bbbbboooooiiiinnngggggggggg***
komt u maar
recht zo die gaat! 
Hoppaaaa......hsmeets schreef:Zo, na alle andere vakantie jolijt vanmiddag weer eens wat tijd aan de speakers besteed: gestart met de klankborden.
Ziet er echt fantastisch uit! Ik ga dit project vanaf nu ook volgen.
Goed bezig Huib, als ze klaar zijn kom ik zeker een keer luisteren.
Weer iets verder, alle MDF voor de klankborden is op maat gemaakt en vanmorgen gestart met het frezen van de eerste gaten voor de luidsprekers.
Tegen de avond of morgenvroeg de woofer doen, nu andere dingen gaan doen.
Tegen de avond of morgenvroeg de woofer doen, nu andere dingen gaan doen.
Da's alweer netjes gelukt.
't Zijn ook erg mooie units vind ik. (esthetisch) Voor zover ik deze reeks ooit gehoord heb klinken ze ook heel netjes.
't Zijn ook erg mooie units vind ik. (esthetisch) Voor zover ik deze reeks ooit gehoord heb klinken ze ook heel netjes.
- MechanicalAnimal
Gaaf!
+1 @ woofert......die draai in die conus vind ik echt heel erg fraai
inderdaad erg fraaie units! zoiets komt bij mij dus nooit achter een stofkapMechanicalAnimal schreef:Gaaf!
Heren, heren.....Woofer? Die moet nog komen, waar jullie naar kijken is de middentoner. 
- MechanicalAnimal
Nou, nee, het regende vanmorgen dus buiten frezen was geen optie (en binnenshuis al helemaal niet) en toen het aan het einde van de middag droog werd zat er nog bezoek op de sofa.ds23man schreef:Zit dat gat voor die klankschaal er nou nog niet in???
Omdat het regende vanmorgen de huidige drie-weg ontmanteld, wat rest zijn de units, aansluitklemmen, wat twaron en een kleine verzameling boutjes en moeren.
Voorlopig het twee-weg systeem (nog steeds zonder subwoofer) opgesteld. Och och, klinkt ook goed. Geen gevoel dat ik naar de speakers zelf zit te luisteren.
Zo, vandaag best wel wat uurtjes aan de speakers kunnen besteden 
Ook de woofers hebben nu een plek op het klankbord. De binnenste 2 platen van de het klankbord ook voorzien van de nodige gaten. Klankbord zelf heeft rondom een velling gekregen en de eerste werkzaamheden voor de BR poort zijn ook gedaan.
Ik zit er over te dubben om ze niet in 2 maar toch in 1 kleur te laten spuiten. Ik heb een render lopen....
Ook de woofers hebben nu een plek op het klankbord. De binnenste 2 platen van de het klankbord ook voorzien van de nodige gaten. Klankbord zelf heeft rondom een velling gekregen en de eerste werkzaamheden voor de BR poort zijn ook gedaan.
Ik zit er over te dubben om ze niet in 2 maar toch in 1 kleur te laten spuiten. Ik heb een render lopen....
Smaken verschillen, maar die vorm doet me sterk aan een kist met een morbide functie denken... Mocht ik hiermee iemand kwetsen, dan gelijk mijn excuses.