Forum niet te benaderen?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Koen K
Berichten: 614
Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 14:59
Locatie: Dordrecht

Forum niet te benaderen?

Bericht door Koen K »

Als ik in Chrome of Safari bij het forum probeer te komen lukt dat me niet. Ik krijg in Chrome het bijgaande scherm te zien.

Via Tor Browser gaat het prima. Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Bijlagen
Schermafbeelding 2013-06-28 om 11.22.00.png
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door Henkjan »

bij mij geen enkel probleem (Opera, IE), maar ik hoorde gisteren avond van een andere forummer dat hij ook problemen had. we duiken er in.
Gebruikersavatar
Koen K
Berichten: 614
Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 14:59
Locatie: Dordrecht

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door Koen K »

OK, dankjewel!
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door Martijn M »

Eergisteren kon ik het forum gedurende een aantal uren niet bereiken. Was ik de enige? Ik gebruik overigens ook chrome, maar had vanmorgen toen Koen het forum niet kon bereiken geen problemen met de bereikbaarheid.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door sevenup »

Martijn M schreef:
Eergisteren kon ik het forum gedurende een aantal uren niet bereiken. Was ik de enige? Ik gebruik overigens ook chrome, maar had vanmorgen toen Koen het forum niet kon bereiken geen problemen met de bereikbaarheid.
Gister had ik er ook last van, alleen maar een wit scher op mijn mobiel. Later op de avond alles weer ok.
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door Ronkel »

sevenup schreef:
Gister had ik er ook last van, alleen maar een wit scher op mijn mobiel.
Had ik ook...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door Henkjan »

Ronkel schreef:
sevenup schreef:
Gister had ik er ook last van, alleen maar een wit scher op mijn mobiel.
Had ik ook...
nou je t zegt, ik had al een paar dagen dat op m'n mobiel ik met de bookmark naar actieve onderwerpen ik een wit scherm kreeg, maar als ik naar forum.zelfbouwaudio.nl ging dan deed alles t gewoon, ook de actieve onderwerpen :?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door Marp »

Henkjan schreef:
nou je t zegt, ik had al een paar dagen dat op m'n mobiel ik met de bookmark naar actieve onderwerpen ik een wit scherm kreeg
Nu nog?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door Henkjan »

Marp schreef:
Henkjan schreef:
nou je t zegt, ik had al een paar dagen dat op m'n mobiel ik met de bookmark naar actieve onderwerpen ik een wit scherm kreeg
Nu nog?
sterker nog, nu alleen maar wit scherm, ook forum.zelfbouwaudio.nl :? browser Opera mini.

op de PC alles OK (Opera, maar ook chrome)
maikbike
Berichten: 438
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 14:58
Locatie: Randstad

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door maikbike »

Met mobiele gegevens krijg ik ook een wit scherm.
Wifi geen probleem.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door Henkjan »

maikbike schreef:
Met mobiele gegevens krijg ik ook een wit scherm.
Wifi geen probleem.
bij met foon op wifi ook wit scherm
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door Marp »

Henkjan schreef:
sterker nog, nu alleen maar wit scherm, ook forum.zelfbouwaudio.nl :? browser Opera mini.

op de PC alles OK (Opera, maar ook chrome)
Het gekke is dat alleen de webserver maar is herstart. Bij een soortgelijk voorval vorige maand verschafte dat Google weer toegang.

Maar bedankt. Het kunnen herleiden van een IP-adres én een tijdstip bood me de nodige houvast om het probleem te kunnen localiseren. Ik kon het ook reproduceren met Opera in de z.g.n. turbostand. Naar nu duidelijk is worden sinds de wijzigingen in jan. niet alle nieuwe IP-adressen meer netjes geregistreerd. Kennelijk zit er toch nog ergens een incompatibilteitsprobleem.

Voor wie hier de komende tijd nog eens tegenaan loopt schreef ik een tijdelijke fix die het witte scherm zou moeten doen verdwijnen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door ray5150 »

Probleem is nog steeds niet opgelost, doet zich voor op meerdere computers in huis, zowel met IE als met Chrome krijg ik steeds een HTTP 500 foutmelding.
Het doet zich voor sinds gistermiddag. ik kan wel de homepage bereiken alsook de ZBA-Wiki, maar zodra ik richting het forum ga kom ik er niet in. zowel handmatig ingetypt alsook via bookmarks.
Ook op de blackberry van vrouw werkt het niet.

Ik kan verder de hele wereld bereiken, torrents downloaden en noem maar op, alles werkt normaal, router en modem zijn al meerdere keren opnieuw opgestart,
vanmiddag met laptop op een ander adres geweest met ADSL. ik kon op het forum zonder problemen.
Ik zag dat ik niet de enige ben. kan het iets met de Ziggo hebben te maken ? er is enkele dagen geleden een snelheidsverhoging doorgevoerd.

Begin nu zware afkick verschijnselen te krijgen....Help....

Ik kreeg van HJ zojuist via prive mail een link maar mee ik er nu het forum opkan, maar nu komt het gekke :
Het kan wel op de laptop, maar niet via de PC :shock:
Beide zijn Win 7 met de laatste IE...
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door Marp »

ray5150 schreef:
Ik kreeg van HJ zojuist via prive mail een link maar mee ik er nu het forum opkan, maar nu komt het gekke :
Het kan wel op de laptop, maar niet via de PC :shock:
Beide zijn Win 7 met de laatste IE...
Dan kreeg je zeker wel een melding op het scherm van de PC te zien?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door ray5150 »

Ja, een klein stukje tekst over dat men niet kon zien dat ik lid was, en dat ik na 5 seconden geredirect werd.
Waarna weer het HTTP 500 scherm verscheen.
Zowel met IE al ook met Chrome.

Maar ik ga het zo weer even proberen op de PC. dit is de laptop.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door ray5150 »

zo juist even op de PC geprobeerd, zie dat de tekst is aangepast.
Ik kan nu op een link klikken om identiteit in te vullen.
Als ik dit doe krijg ik hierna werderom een HTTP-500 foutmelding... :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Koen K
Berichten: 614
Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 14:59
Locatie: Dordrecht

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door Koen K »

Ook bij mij doet de fix vooralsnog helaas niets...

Maar sowieso goed om te zien dat jullie er meteen bovenop zitten. Ik wacht geduldig af!
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door Marp »

Een toevoeging is aangebracht voor het geval je cookies hebt verwijderd of bent uitgelogd, waardoor het user-ID niet meer juist is. Dat zou het moeten doen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door ray5150 »

Hij doet het weer op mijn PC... :D :D :D :D

Mario, je stond al hoog in mijn achting, maar nu ben je nog meer gestegen !

Dank ! Dank! Dank!
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> :goedzo: :goedzo: :goedzo: :goedzo: :goedzo: :goedzo: :proost: :proost:
Gebruikersavatar
Koen K
Berichten: 614
Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 14:59
Locatie: Dordrecht

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door Koen K »

Hier doet 'ie het ook weer! Goed werk! :goeie:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door jeroen_d »

Mario is verschrikkelijk belangrijk voor de IT gerelateerde zaken van het forum. We moeten zuinig op hem zijn.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door Walt »

Knap werk Mario!!!

Groetjes Walter
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door Leobus »

Nou, de problemen zijn nog niet over. Als ik mijn standaard icoontje op de IPad gebruik, krijg ik nu ineens een pagina computertaal voor mijn neus.
Via Google is het me wel gelukt.

Groet,

Leobus
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door Marp »

Wat bedoel je met computertaal? En wat heb je onder dat standaard icoontje zitten? Het forum of de frontpagina? Aan die laatste heb ik zojuist namelijk even gewerkt, dus daar kan het wel kloppen dat je even niet de oorspronkelijke inhoud niet zag.
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: Forum niet te benaderen?

Bericht door Leobus »

Ik bedoel dit soort taal.

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?><!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Maar dan nog veel meer.
Ik heb normaal de startpagina onder de button zitten.
Er is op dit moment nog niets veranderd; nog steeds de computertaal.

Groet,

Leo

P.S.

Misschien moet ik de link vernieuwen.
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”