Groetjes Walter
[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Moderator: Beheerdersteam
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Zou kunnen, hoe dan ook, het klinkt dus verschillend
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Ik bekijk het maar vanuit de wetenschappelijke kant: als je het verschil niet kan meten, kan je het ook niet horen*
*verschil horen kan dan natuurlijk wél nog steeds, maar dan is het eerder de beleving dan de kabel
Gewoon die dingen verbinden met een paar fatsoenlijke stukjes luidsprekerkabel moet zat zijn toch?
*verschil horen kan dan natuurlijk wél nog steeds, maar dan is het eerder de beleving dan de kabel
Gewoon die dingen verbinden met een paar fatsoenlijke stukjes luidsprekerkabel moet zat zijn toch?
Ik heb om toch een beetje in adiofiele sferen te blijven (ondanks dat ik nog wel een beetje in de skeptische hoek van de "gelovers" zit) Jantzen Audio 6N solid Core 1mm2 gebruikt, een hele pure koper. Via TG leverbaar en aanbevolen door hem als interne bedrading http://www.humblehomemadehifi.com/shop.html .
in 1m zit 2x 1m, zwart en rood die je dan kan gebruiken. De ommanteling heb ik er waar nodig gewoon van af gehaald. Zie foto.
Voor de externe aansluiting heb ik zojuist Supra PLY 3.4 op de kop getikt, dit meer omdat het een witte ommanteling heeft (optisch +) en soepeler is als de Jantzen. Nog niet naar geluisterd by the way. Maar ik wilde wel een kabel op koper basis, omdat ik daar tot nu toe goede ervaring mee heb, dus waarom anders gaan...
in 1m zit 2x 1m, zwart en rood die je dan kan gebruiken. De ommanteling heb ik er waar nodig gewoon van af gehaald. Zie foto.
Voor de externe aansluiting heb ik zojuist Supra PLY 3.4 op de kop getikt, dit meer omdat het een witte ommanteling heeft (optisch +) en soepeler is als de Jantzen. Nog niet naar geluisterd by the way. Maar ik wilde wel een kabel op koper basis, omdat ik daar tot nu toe goede ervaring mee heb, dus waarom anders gaan...
Zou het niet te veel buigen en ook niet solderen, zit je nog maar op maximaal 4N..avdboom schreef:Ik heb om toch een beetje in adiofiele sferen te blijven (ondanks dat ik nog wel een beetje in de skeptische hoek van de "gelovers" zit) Jantzen Audio 6N solid Core 1mm2 gebruikt, een hele pure koper.
groet,
Aat
Jaren geleden al blind-testen gedaan. Dat bevestigde alleen maar wat ik al vermoedde.Walt schreef:Ehhh..... BS, weet je dat wel zeker?
Ga nou eerst eens een keer luisteren naar goede interlinks van verschillende merken, zitten echt wel verschillen tussen, en duurder is niet altijd beter.
Groetjes Walter
Hier ben ik het mee eens.grimoire schreef:Ik bekijk het maar vanuit de wetenschappelijke kant: als je het verschil niet kan meten, kan je het ook niet horen*
- MechanicalAnimal
fuck! ik had ook niet over kabels moeten beginnen
aaaaaaaaaaaaaanywayyyy...Osmo ook in de house.....maandag even een verniskwast halen en uiteraard even proef-hardwaxen op een stukje fineer eerst.
inderdaad......die 6N staat op de lijst.....en voor de laagsecties denk ik een fraaie dikke OFC koper.....moet toch nog even langs Tony met wat filtervraagjes, neem ik meteen ff de kabelkeuze mee en hak ik daar ff een knoop over door.avdboom schreef:Ik heb om toch een beetje in adiofiele sferen te blijven (ondanks dat ik nog wel een beetje in de skeptische hoek van de "gelovers" zit) Jantzen Audio 6N solid Core 1mm2 gebruikt, een hele pure koper. Via TG leverbaar en aanbevolen door hem als interne bedrading http://www.humblehomemadehifi.com/shop.html .
aaaaaaaaaaaaaanywayyyy...Osmo ook in de house.....maandag even een verniskwast halen en uiteraard even proef-hardwaxen op een stukje fineer eerst.
- MechanicalAnimal
en ik heb alvast even een quick&dirty filter gemaakt om even een idee te krijgen van formaat, plaatsing en de verbindingen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
kwast? gewoon met een doek (oud t-shirt ofzo) aanbrengen (tip uit Dordt). wel de doek uithangen erna, want anders kans op broei&fikMechanicalAnimal schreef:...Osmo ook in de house.....maandag even een verniskwast halen en uiteraard even proef-hardwaxen op een stukje fineer eerst.
Nou ja, toch ruimte zat in die kasten...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
He has room for a Pony.....ray5150 schreef:...dat zijn wel heule grote filter platen....
- MechanicalAnimal
quick and dirty Ray....quick and dirty......niet definitiefray5150 schreef:...dat zijn wel heule grote filter platen....
...........
MechanicalAnimal schreef:en ik heb alvast even een quick&dirty filter gemaakt om even een idee te krijgen van formaat, plaatsing en de verbindingen.
geinig....mijn tips komen ook uit DordtHenkjan schreef:kwast? gewoon met een doek (oud t-shirt ofzo) aanbrengen (tip uit Dordt). wel de doek uithangen erna, want anders kans op broei&fik
maar ik doe sowieso een testje eerst
- MechanicalAnimal
geen idee onder welk stalsysteem ik die G's moet plaatsends23man schreef:He has room for a Pony.....
Kijk, dat zijn nou eens serieuze filters!
Bij die Jantzen Waxcoil moet je trouwen met dikke tape of krimpkous die uitstekende delen goed isoleren, anders kans op kortsluiting.
Groetjes Walter
Bij die Jantzen Waxcoil moet je trouwen met dikke tape of krimpkous die uitstekende delen goed isoleren, anders kans op kortsluiting.
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
MDF klinkt niet, dit is het ultieme:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pokhout
Kost slechts 41.000 per m3.....
http://www.af.nl/voorraad/massief/pokho ... lijst.html
Wat een platen zeg, ziet er allemaal indrukwekkend uit, net als je hele project!
Quicq&dirty...... Hoe fraai moet de definitieve versie er dan wel niet uitgaan zienen ik heb alvast even een quick&dirty filter gemaakt om even een idee te krijgen van formaat, plaatsing en de verbindingen.
- MechanicalAnimal
Komt goed, WaltWalt schreef:Kijk, dat zijn nou eens serieuze filters!
Groetjes Walter
evenals zo'n ding.......een Steinel HL stick heteluchtföhn...geen ge-eikel met je soldeerbout of aansteker, etc
- MechanicalAnimal
ds23man schreef:MDF klinkt niet, dit is het ultieme:
thanksavdboom schreef:Wat een platen zeg, ziet er allemaal indrukwekkend uit, net als je hele project!
ik hoop toch echt een stukje compacterErikW schreef:Quicq&dirty...... Hoe fraai moet de definitieve versie er dan wel niet uitgaan zienen ik heb alvast even een quick&dirty filter gemaakt om even een idee te krijgen van formaat, plaatsing en de verbindingen.![]()
![]()
ik heb nog wat onduidelijkheden...heb hier geen snars verstand van
lijkt mij niet hoordus een soort compacte etagebouw kan toepassen
ik heb het ook toegepast
mvg bert
- MechanicalAnimal
thanks Bert
zoiets dus inderdaad, op die manier kan ik de hele zwik een behoorlijk stuk compacter maken
zoiets dus inderdaad, op die manier kan ik de hele zwik een behoorlijk stuk compacter maken
Nou ja compact
toch nog 20x20x20 cm
mvg bert
toch nog 20x20x20 cm
mvg bert
- MechanicalAnimal
oooeewhhh...fraaiiiii
heb je een linkje naar jouw bouwtopic?
.....thanks voor weer een nuttige bijdrage van jouw kant Bert, zeer gewaardeerd ook weer
.
als het past dan past 'tfritzie schreef:Nou ja compact
toch nog 20x20x20 cm
mvg bert
Bij deze http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=15&t=8816
echter ze staan allang te spelen (nog steeds in de grondverf)
Ooit komen ze af
bert
echter ze staan allang te spelen (nog steeds in de grondverf)
Ooit komen ze af
bert