AMT van Dayton Audio

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Zweitse

Re: AMT van Dayton Audio

Bericht door Zweitse »

bas focal m180 schreef:
jeroen_d schreef:
Wat ik probeer aan te geven is dat het om eigen ontwikkeling gaat. Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar ik heb sterk de indruk dat ze hun unieke marktpositie handhaven door de membraan keuze en toepassing daarvan strak in eigen hand te houden.
De Audaphon Air Motion Transformer AMT 1i lijkt sprekend van voor en achter op Mundorf , zou Mundorf leveren aan een ander die zijn naam eraan geeft ?
Ik denk juist andersom.
arjank

Bericht door arjank »

Leuk draadje dit :D
Wat zou nu de beste budget AMT zijn? eentje van "Audiopur"? Deze hebben ook de Dayton Pt2 magnetostaat in hun assortiment....

Wow, Audaphon heeft ook een flinke AMT http://www.lautsprechershop.de/chassis/ ... amt_en.htm
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Zweitse schreef:
bas focal m180 schreef:
jeroen_d schreef:
Wat ik probeer aan te geven is dat het om eigen ontwikkeling gaat. Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar ik heb sterk de indruk dat ze hun unieke marktpositie handhaven door de membraan keuze en toepassing daarvan strak in eigen hand te houden.
De Audaphon Air Motion Transformer AMT 1i lijkt sprekend van voor en achter op Mundorf , zou Mundorf leveren aan een ander die zijn naam eraan geeft ?
Ik denk juist andersom.
Een van de tweeters van Audaphon is een kopie van het voormalige AMT2510 model van Mundorf. Mundorf is met een nieuwe serie begonnen en laat de oude tweeter nog lekker in productie en levert ze via het Audaphon verkoop kanaal. Tenminste, dat is wat ik opmaak uit wat ik zie in de metingen van HH, die kun je leggen over de metingen die ze van de AMT2510 hebben gedaan. EXACT hetzelfde. Het is zozeer hetzelfde dat je kunt zien dat HH niet eens nieuwe metingen heeft gedaan, maar gewoon de oude van de Mundorf hebben gebruikt. Dan weet je genoeg. :mrgreen:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Jongens wat maakt het nou uit wat waar vandaan komt en wat voor naamplaatje er aan hangt? Je kunt 10 slagen in de rondte redeneren en concluderen maar dat geeft toch geen antwoord. Daarvoor moet je bij de boekhouder van de diverse merken zijn. Zou mij niet verbazen als alle meuk uit China komt en er geselecteerd wordt bij de (tussentijdse) kwaliteitscontroles.

Het gaat er toch om wat je in handen hebt en wat je daarvoor betaalt...
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Helemaal mee eens. Een punt is een beetje dat sommige denken voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten.
Plaats reactie