AMT van Dayton Audio

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

arjank

AMT van Dayton Audio

Bericht door arjank »

Dit zou wel eens een geduchte concurrent voor de echte Mundorf AMT's kunnen zijn voor de helft van de prijs....
http://www.parts-express.com/pe/showdet ... er=275-090
Ben benieuwd of ze binnenkort in nederland verkrijgbaar zullen zijn.
Ronkel

Re: AMT van Dayton Audio

Bericht door Ronkel »

Het membraan komt van Mundorf dus dat is al een groot pluspunt... zo op het eerste gezicht lijkt ie ook wel als dipool inzetbaar met de juiste aanpassingen!
Chris_T

Bericht door Chris_T »

:shock: dat zou wel heel mooi zijn! Hopelijk is de consistentie ook goed, deze is toch vaak duidelijk minder bij de goedkopere tweeters.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

arjank schreef:
Dit zou wel eens een geduchte concurrent voor de echte Mundorf AMT's kunnen zijn voor de helft van de prijs....
Alleen als je hem daar bestelt is ie weer bijna net zo duur als hij op je bureau ligt...
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Chris_T schreef:
:shock: dat zou wel heel mooi zijn! Hopelijk is de consistentie ook goed, deze is toch vaak duidelijk minder bij de goedkopere tweeters.
en zeker bij dit type en bij andere "bandjes-achtigen"
arjank

Bericht door arjank »

Pjotr schreef:
arjank schreef:
Alleen als je hem daar bestelt is ie weer bijna net zo duur als hij op je bureau ligt...
Klopt, daarom bestel ik nooit wat bij PE :D
Ronkel

Bericht door Ronkel »

Denk dat de verzendkosten bij zulke lichte items nog wel enigszins meevallen, dus wie weet zijn ze voor een redelijke prijs hier te krijgen. Mijn ervaring is dat je het bedrag in dollars uiteindelijk in euro's kwijt bent. Soms nog wat meer als de verzendkosten relatief hoog zijn (bij goedkope maar zware woofertjes bijvoorbeeld).

EDIT: verzending is $58 voor een paartje. Zit je totaal op $355. Met BTW is dat ca. 330 euro. Weet iemand wat een vergelijkbare Mundorf hier kost?

Het ding meet trouwens niet vreselijk vlak zie ik.
arjank

Bericht door arjank »

Ronkel schreef:
Het ding meet trouwens niet vreselijk vlak zie ik.
Dat doen die Mundorfs ook niet allemaal (wat ik zo in de HobbyHifi heb gelezen)
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Je moet deze tweeter vergelijken met de kleinste van mundorf. Dan gaat het prijsvoordeel flink tegenvallen. Kijk in de mundorf flyer bij de 19xx tweeters voor een technisch vergelijk.

http://www.mundorf.com/downloads/MUNDOR ... r_2013.pdf
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Dichterbij is ook wel wat te verkrijgen.

http://www.lautsprechershop.de/index_hi ... pur_en.htm
Ronkel

Bericht door Ronkel »

Denk dat Jeroen gelijk heeft. Als je ook nog rekening houdt met restwaarde bij eventueel doorverkopen dan is zo'n Mundorf al gauw aantrekkelijker.
hans_b
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door hans_b »

hannesie schreef:
Dichterbij is ook wel wat te verkrijgen.

http://www.lautsprechershop.de/index_hi ... pur_en.htm
Dat lijken wel de Chinese AMT's. Belangrijk is om er een test mee te doen. Soms lijken de metingen best goed, maar klinken ze toch niet zo als de Mundorfs. Helaas is toch vaak alle waar naar zijn geld.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Is al wel getest in K+T, en dat leek goed voor die Audiopur AMT13M, en ze hebben er ook al een setje mee gebouwd.

Katun, Standbox in K+T 4/2013
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Die Audiopur AMT13M lijkt me inderdaad een mooi ding!
AatV

Bericht door AatV »

hans_daudio schreef:
Dat lijken wel de Chinese AMT's. Belangrijk is om er een test mee te doen. Soms lijken de metingen best goed, maar klinken ze toch niet zo als de Mundorfs. Helaas is toch vaak alle waar naar zijn geld.
Zouden die Mundorfs dan niet in China geproduceerd worden? Bij Hygeia bijvoorbeeld..

groet,
Aat
Chris_T

Bericht door Chris_T »

Ronkel schreef:
Denk dat Jeroen gelijk heeft. Als je ook nog rekening houdt met restwaarde bij eventueel doorverkopen dan is zo'n Mundorf al gauw aantrekkelijker.
+1
Wanneer je pech hebt bij de douane kom je op hetzelfde bedrag voor een Mundorf 19, zo niet meer.
Jammer, het leek voor een ogenblik heel aantrekkelijk.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

AatV schreef:
hans_daudio schreef:
Zouden die Mundorfs dan niet in China geproduceerd worden? Bij Hygeia bijvoorbeeld..

groet,
Aat
Doe niet zo gek, we hebben ze getest. dre heeft het testpaar overgenomen voor een leuk prijsje. Maar die halen echt het Mundorf niveau niet.
AatV

Bericht door AatV »

Meer en meer is de kwaliteit van de Chinese productie stijgende, vooral als de kwaliteitscontrole rigoreus (=europees) is! Ben in dit geval dan benieuwd of er werkelijk bijv. Duitse productiefaciliteiten zijn.

groet,
Aat
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Dat boeit toch niet, je luistert naar de kwaliteit van het eindresultaat. Als de goedkope Chinees gelijkwaardig wordt dan ben je een dief van je eigen portemonnee als je ze niet gebruikt. Maar dat was precies de reden dat Hans ze had aangeschaft, in de hoop voor weinig geld een sublieme tweeter te kopen. Ze zijn goed, maar echt niet vergelijkbaar met wat onze Oosterburen presteren.
Walt

Bericht door Walt »

Aat vraagt zich af of Mundorf echt in Duitsland produceert of stiekem ook in China...

Gezien de lange levertijden lijkt me het laatste zeker niet uitgesloten.

Groetjes Walter
AatV

Bericht door AatV »

De kwaliteit van het merk Mundorf zal ongetwijfeld boven het eigen merk uitstijgen. Als ik echter het totale productiepakket van Hygeia zie, dan bekruipt me toch het gevoel dat het een competente OEM fabrikant is die voor een flink aantal brands produceert.
Maar verder, het gaat je om de kwaliteit van de AMT, dat is duidelijk.
Mundorf krijgt in ieder geval meer en meer concurrentie. Als ik de specs zie van de Harwood Acoustics AM25.2 (Hifisound Münster), dan blijven deze echt niet meer achter bij een Mundorf, maar.. ook deze is niet goedkoop.

groet,
Aat
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Eigenlijk hebben ze helemaal geen concurrentie, als je bedenkt hoeveel fabrikanten er zijn van hoogwaardige dome tweeters. Dan staat Mundorf nog op eenzame hoogte. Jullie hebben niet in de gaten dat voor elk type het membraan moet worden getest. Voor de 23D dachten ze het membraan van de 25D te kunnen gebruiken. Gaf niet het resultaat dat aan hun eisen voldoet. Resultaat: ontwikkeling van een nieuw membraan en daardoor komt pas binnenkort de 23D. De metingen die je nu in de flyer ziet zijn nog geen maand oud.
AatV

Bericht door AatV »

jeroen_d schreef:
Jullie hebben niet in de gaten dat voor elk type het membraan moet worden getest. Voor de 23D dachten ze het membraan van de 25D te kunnen gebruiken. Gaf niet het resultaat dat aan hun eisen voldoet. Resultaat: 0ontwikkeling van een nieuw membraan dat en pas binnenkort komt de 23D.
Kan deze opmerking niet helemaal plaatsen, het zou me vreemd lijken als je als AMT fabrikant (of elke andere luidsprekerfabrikant) het membraam niet zou testen alvorens een nieuwe AMT uit te brengen...

groet,
Aat
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Wat ik probeer aan te geven is dat het om eigen ontwikkeling gaat. Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar ik heb sterk de indruk dat ze hun unieke marktpositie handhaven door de membraan keuze en toepassing daarvan strak in eigen hand te houden.
bas focal m180
Contacteer:

Bericht door bas focal m180 »

jeroen_d schreef:
Wat ik probeer aan te geven is dat het om eigen ontwikkeling gaat. Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar ik heb sterk de indruk dat ze hun unieke marktpositie handhaven door de membraan keuze en toepassing daarvan strak in eigen hand te houden.
De Audaphon Air Motion Transformer AMT 1i lijkt sprekend van voor en achter op Mundorf , zou Mundorf leveren aan een ander die zijn naam eraan geeft ?
Plaats reactie