Rike Audio nieuw merk condensatoren
Moderator: Beheerdersteam
Rike Audio nieuw merk condensatoren
Hallo allemaal,
In de laatste K&T stond een bericht over Rike Audio condensatoren, deze schijnen ook in lekker grote waarden te worden gemaakt bijv. 100uF. Op de foto zag het er intressant uit.
Helaas kan ik verder geen enkele info vinden op internet, kent iemand dit merk condensatoren en welke types en series zijn er te krijgen?
Groetjes Walter
In de laatste K&T stond een bericht over Rike Audio condensatoren, deze schijnen ook in lekker grote waarden te worden gemaakt bijv. 100uF. Op de foto zag het er intressant uit.
Helaas kan ik verder geen enkele info vinden op internet, kent iemand dit merk condensatoren en welke types en series zijn er te krijgen?
Groetjes Walter
Re: Rike Audio nieuw merk condensatoren
http://www.eltim.eu/index.php?item=rike ... 88&lang=ENWalt schreef:Hallo allemaal,
Groetjes Walter
http://lautsprechershop.de/index_hifi_e ... tor_en.htm
Wie het breed heeft...dre schreef:mooie prijzen weer!
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Dat zijn motor aanloop condensatoren...Marp schreef:Voor elk wat wils mannen: MKP 25 µf / 450 volt AC, €2,00
Ik weet niet of die wel geschikt zijn voor audio signalen door te sturen.
Ben benieuwd naar je resultaten!Geenius schreef:Ik ben ze nu aan het testen!
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Contacteer:
Ze verschijnen t.z.t. weer op mijn site http://www.humblehomemadehifi.nl/Cap_NL.htmlprison schreef:Ben benieuwd naar je resultaten!Geenius schreef:Ik ben ze nu aan het testen!
- Geenius
- Contacteer:
Wat inpakpapier, koperfolie en 2 minuten werk: een echte koperfolie-in-papier condensator van 26pF.carpin schreef:Zou je ze zelf kunnen maken?
Nu snap ik waarom die dingen zo duur worden, het is de verpakking. 
- Geenius
- Contacteer:
Of gewoon een condensator voor in een phono voorversterker bijvoorbeeld.ds23man schreef:26pF, dat wordt een wisselfilter voor vleermuizen![]()
Maar zonder gekheid, een condensator maken op zich is niet moeilijk, alleen grote waardes fabriceren met een constante en betrouwbare kwaliteit is wat lastiger. En in grotere waardes gaat heel veel materiaal zitten.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ik wacht nog op de pappier in extra virgin olijfolie versieGeenius schreef:Wat inpakpapier, koperfolie en 2 minuten werk: een echte koperfolie-in-papier condensator van 26pF.carpin schreef:Zou je ze zelf kunnen maken?![]()
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
als Tony ze wil testen, stuur ik die ik heb liggen wel opray5150 schreef:Dat zijn motor aanloop condensatoren...Marp schreef:Voor elk wat wils mannen: MKP 25 µf / 450 volt AC, €2,00
![]()
Ik weet niet of die wel geschikt zijn voor audio signalen door te sturen.
Da's wel een hele geile LCR Meter, Tony !Geenius schreef:Wat inpakpapier, koperfolie en 2 minuten werk: een echte koperfolie-in-papier condensator van 26pF.carpin schreef:Zou je ze zelf kunnen maken?![]()
- Geenius
- Contacteer:
Als "Condensator Man" ben ik het aan mezelf wel verplicht.ray5150 schreef:Da's wel een hele geile LCR Meter, Tony !
![]()
Mwah,Geenius schreef:Als "Condensator Man" ben ik het aan mezelf wel verplicht.ray5150 schreef:Da's wel een hele geile LCR Meter, Tony !
![]()
Het is natuurlijk nog geen Agilent of Tegam
Pjotr, wat is dat nu, jij bent toch van: "wat goed genoeg voor audio is, is genoeg!"Pjotr schreef:Mwah,
Het is natuurlijk nog geen Agilent of Tegam :
groet,
Aat
Zeker, maar je weet toch ook dat in audio het kleinste detail dramatische effecten heeft?AatV schreef:Pjotr, wat is dat nu, jij bent toch van: "wat goed genoeg voor audio is, is genoeg!"![]()
groet,
Aat
En om die kleinste details te kwalificeren/kwantificeren kom je er niet met die Hameg. Dat is bij wijze van spreken een transistorradiootje dan
Die Hameg is verder prima hoor als je alleen de waarde (technisch gezien dan) van een component nauwkeurig wilt meten. Kwalitatieve uitspraken kun je er niet mee doen.
Overigens als ik er toch wat meer geld aan uit zou geven zou ik zelf eerder voor deze gaan: http://www.home.agilent.com/en/pd-19844 ... =NL&lc=dut
Maar goed, nu maar weer terug naar die Rike condensatoren....
Ik zie nu alleen maar relatief kleine waarden, er zouden toch ook 100uF MKP's komen?
Groetjes Walter
Groetjes Walter