[Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Moderator: Beheerdersteam
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ik gebruik ze ook bij voorkeur, minder gedonder, en altijd een degelijke verbinding.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
De stroken voor de achterwand gezaagd onder een hoek van 21 graden :
Voor de rest is het wachten op nieuws uit

Voor de rest is het wachten op nieuws uit
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ja, da's waar ook, jij bent ervarings deskundige...dre schreef:klinkt bekend!
De Termino's zijn wel een van de mooist gebouwde luidsprekers die ik hier de laatste jaren heb zien langskomen...
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ik heb Arno al wel een tijdje niet meer aktief op het forum gezien trouwens...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Nou je het zegt, 23 juni was ie nog ingelogd.....Walt schreef:Ik heb Arno al wel een tijdje niet meer aktief op het forum gezien trouwens...
Groetjes Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Aktief in de zin van meepraten in topics
(A.U.B. niet zo erg als jij natuurlijk, dat is weer teveel van het goede
)
Groetjes Walter
(A.U.B. niet zo erg als jij natuurlijk, dat is weer teveel van het goede
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ga jij eens op het dak zitten met een bos uien!Walt schreef:Aktief in de zin van meepraten in topics![]()
(A.U.B. niet zo erg als jij natuurlijk, dat is weer teveel van het goede)
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Zuurstofgebrek?????ray5150 schreef:Hij woont al op de 9e etage !
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Negen hoog? Hoe gedraagt geluid zich op die hoogte? 
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Weer zwaar in Neutrik ge-investeerd....
Erg handig die chassisdelen met een grote flens eraan.
Ik wilde eerst gewone Speakon delen in D-sub formaat nemen en dan een metalen plaatje (laten) maken.
Maar dat hoeft nu niet meer. scheelt weer een hoop werk en gedoe.
Nu maar eens gaan nadenken over de interne kabel.
Een beetje betaalbaar (zeg maar maximum 5 euro de meter), goede + en - identificatie, 2 x 1.5 mm², soepele mantel, eventueel verzilverde aders.
Gooi maar eens een paar suggesties op, zou ik zeggen.
Erg handig die chassisdelen met een grote flens eraan.
Ik wilde eerst gewone Speakon delen in D-sub formaat nemen en dan een metalen plaatje (laten) maken.
Maar dat hoeft nu niet meer. scheelt weer een hoop werk en gedoe.
Nu maar eens gaan nadenken over de interne kabel.
Een beetje betaalbaar (zeg maar maximum 5 euro de meter), goede + en - identificatie, 2 x 1.5 mm², soepele mantel, eventueel verzilverde aders.
Gooi maar eens een paar suggesties op, zou ik zeggen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Die met die flens heb ik ook in mijn laagkasten zitten.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Jentzenray5150 schreef:Nu maar eens gaan nadenken over de interne kabel.
Een beetje betaalbaar (zeg maar maximum 5 euro de meter), goede + en - identificatie, 2 x 1.5 mm², soepele mantel, eventueel verzilverde aders.
Gooi maar eens een paar suggesties op, zou ik zeggen.
http://www.rumoh.eu/nl/cable/2130-solid ... iwire.html
Of deze
http://www.rumoh.eu/nl/cable/3958-silve ... urple.html
http://www.rumoh.eu/nl/cable/3959-silve ... urple.html
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
ray5150 schreef:Waar heb jij ze mee vastgezet, Gerhard ?
Met schroefjes!
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ga je ze infrezen Ray?
Bij PA kasten zie je deze ook wel, maar dan op een verdiept houten plaatje in de achterwand.
Groetjes Walter
Bij PA kasten zie je deze ook wel, maar dan op een verdiept houten plaatje in de achterwand.
Groetjes Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ja, daar kun je echt de oorlog mee winnen...jeroen_d schreef:Altijd even behulpzaam.
Nee, denk het niet.Walt schreef:Ga je ze infrezen Ray?
Ik overweeg om zwarte M4 of M5 inbusboutjes met verzonken kop te nemen, en aan de binnenkant inslagmoeren te zetten.
ds23man zal ze wel met gewone spaanplaatscrhoeven 4 x 30 hebben vastgezet.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Maar ds23man heeft dan weer 15" woofers, dus dan alsnog gelijkspel!
Dus nu Ray versus ds23man 1-1, nu naar de 2e ronde...
Groetjes Walter
Dus nu Ray versus ds23man 1-1, nu naar de 2e ronde...
Groetjes Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ik heb ook de gewone spaanplaat schroeven gebruikt die ik ook voor mijn luidsprekers gebruik.ray5150 schreef:Ik overweeg om zwarte M4 of M5 inbusboutjes met verzonken kop te nemen, en aan de binnenkant inslagmoeren te zetten.
ds23man zal ze wel met gewone spaanplaatschroeven 4 x 30 hebben vastgezet.
Vaster als vast gaat het niet, en ik zal die dingen zeker niet ieder weekend eruit schroeven.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Dat zijn geen gewone schroeven, om te beginnen zijn ze zwart, Hans.
En het lijken me ook geen platkoppen maar lenskoppen.
3,50 euro voor een meter van den Hul lijkt me een hele leuke prijs
:
http://www.vandenhul.com/products/cable ... logen-free
En het lijken me ook geen platkoppen maar lenskoppen.
3,50 euro voor een meter van den Hul lijkt me een hele leuke prijs
http://www.vandenhul.com/products/cable ... logen-free
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Dat haal ik dus bij een jouw bekend adres van de rol, in Dordrecht.ray5150 schreef:3,50 euro voor een meter van den Hul lijkt me een hele leuke prijs:
http://www.vandenhul.com/products/cable ... logen-free
Enne, die schroeven haal ik wel in Dordrecht, maar dan weer een ander adres.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Zoals jullie weten gebruik ik alleen speciale, ingestraalde schroeven:
Laatst gewijzigd door ds23man op zo 30 jun 2013, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
