[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door FR_Aad »

RobertD schreef:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view

Ik denk dat je een knik in je trap moet maken. Als je ook maar iets in je handen hebt loop je tegen die mooie speakers aan...
:goeie:
Er staat al een bord in zijn tuin :wink:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door Zweitse »

RobertD schreef:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view

Ik denk dat je een knik in je trap moet maken. Als je ook maar iets in je handen hebt loop je tegen die mooie speakers aan...
Tsjonge wat een geduld en wat worden ze mooi! :goeie:
Ik kan het mis hebben, maar de kasten krijgen toch een ander huisje?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door FR_Aad »

Zweitse schreef:
RobertD schreef:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view

Ik denk dat je een knik in je trap moet maken. Als je ook maar iets in je handen hebt loop je tegen die mooie speakers aan...
Tsjonge wat een geduld en wat worden ze mooi! :goeie:
Ik kan het mis hebben, maar de kasten krijgen toch een ander huisje?
vandaar dat bord in zijn tuin :D
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door MechanicalAnimal »

dussssss......... :mrgreen:
MechanicalAnimal schreef:
Wij lossen dat anders op.....vanaf deze week pronkt hier namelijk zo'n bord:
te%20koop.jpg
te%20koop.jpg (6.53 KiB) 762 keer bekeken

:mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door dre »

Osmo Hardwaxolie






Hardwax-olie systemen van OSMO




+ De OSMO hardwax-olie is ideaal voor de doe-het-zelver.

+ Gemakkelijk te verwerken met de OSMO vloerborstel.

+ OSMO hardwax-olien zijn slagvast, en zwaar belastbaar over een langere periode.

+ Met de OSMO hardwax-olie blijft de natuurlijke uitstraling bewaard.

+ Bestand tegen wijn, bier, koffie, thee, vruchtensap, melk en water volgens DIN68861-1A
Osmo Blanke was






+ OSMO blanke was dringt bijzonder diep door in het hout en behoud de natuurlijke uitstraling hiervan.

+ Het oppervlak is waterafstotend en is openporig. (hout blijft ademen)

+ Voor veredeling van tropisch hardhout is OSMO blanke was het ideale product.

+ Gemakkelijk aanbrengen met de OSMO vloerborstel.
heeft ie ook veteld over de onderhoudsgevoeligheid,uv bescherming,stootvastheid en houtverkleuring?
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door MechanicalAnimal »

dre schreef:
Osmo Hardwaxolie






Hardwax-olie systemen van OSMO




+ De OSMO hardwax-olie is ideaal voor de doe-het-zelver.

+ Gemakkelijk te verwerken met de OSMO vloerborstel.

+ OSMO hardwax-olien zijn slagvast, en zwaar belastbaar over een langere periode.

+ Met de OSMO hardwax-olie blijft de natuurlijke uitstraling bewaard.

+ Bestand tegen wijn, bier, koffie, thee, vruchtensap, melk en water volgens DIN68861-1A
Osmo Blanke was






+ OSMO blanke was dringt bijzonder diep door in het hout en behoud de natuurlijke uitstraling hiervan.

+ Het oppervlak is waterafstotend en is openporig. (hout blijft ademen)

+ Voor veredeling van tropisch hardhout is OSMO blanke was het ideale product.

+ Gemakkelijk aanbrengen met de OSMO vloerborstel.
heeft ie ook veteld over de onderhoudsgevoeligheid,uv bescherming,stootvastheid en houtverkleuring?
leg uit Dré :mrgreen:

Wat ik begreep van zijn verhaal is dat juist de dunnere olie beter in het harde notenhout kan trekken. Het onderhoud wat ik lees in de leaflets is nagenoeg hetzelfde, naar behoefte oppoetsen die dingen. De blanke was is minder stootvast, logisch, want de hardwax is voor vloeren, je levert wel wat in op het dieper intrekken van de blanke was tov hardwax.

Wat UVbestendigheid betreft....daar lees ik in beide gevallen niks over. Zelfde gaat op voor houtverkleuring. Wat kun jij over beide zaken meer vertellen? O:)
Gebruikersavatar
ErikW
Berichten: 231
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 10:31
Locatie: Koudekerk aan den Rijn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door ErikW »

Ik heb hier Osmo Hardwaxolie op een vurenhouten vloer. Mijn ervaring is dat de Osmo behoorlijk verkleurt in de loop van de tijd. In twee jaar tijd is een zeer duidelijke verkleuring te zien. Het is niet zo zeer dat het vergeeld maar het wordt een behoorlijk aantal tinten donkerder. Ik heb een foto gemaakt van een stukje waar de Osmo hier en daar is weggesleten, het is natuurlijk niet "kleurecht" zo'n foto maar door het kale hout te vergelijken met het gedeelte waar de osmo nog op zit geeft het misschien een indicatie van hoeveel donkerder de Osmo hardwaxolie wordt. Dat stukje vloer zit al wat langer in de Osmo, nu bijna 5 jaar. Ik denk dat het niet perse UV licht is dat de Osmo laag donkerder maakt, ook stukken waar meubilair staat en dat dus niet vaak aan direct dag licht wordt bloot gesteld wordt donkerder (wel minder donker). Ik vind Osmo wel erg mooi, de nerf wordt mooi zichtbaar met soms zelfs een beetje 3D effect.
2013-06-19 21.29.50.jpg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door dre »

wat moet ik uitleggen....

waarom van iets afstappen wat z`n kwaliteit al tig keer heeft bewezen...........

je hebt het resultaat op mijn speakers gezien:wat wil je nog meer?

en zeker zo naast de trap wil je toch wel een beetje bescherming hebben toch?
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door hrscharft »

Ik heb hier Osmo Hardwaxolie op een vurenhouten vloer. Mijn ervaring is dat de Osmo behoorlijk verkleurt in de loop van de tijd. In twee jaar tijd is een zeer duidelijke verkleuring te zien. Het is niet zo zeer dat het vergeeld maar het wordt een behoorlijk aantal tinten donkerder. Ik heb een foto gemaakt van een stukje waar de Osmo hier en daar is weggesleten, het is natuurlijk niet "kleurecht" zo'n foto maar door het kale hout te vergelijken met het gedeelte waar de osmo nog op zit geeft het misschien een indicatie van hoeveel donkerder de Osmo hardwaxolie wordt. Dat stukje vloer zit al wat langer in de Osmo, nu bijna 5 jaar. Ik denk dat het niet perse UV licht is dat de Osmo laag donkerder maakt, ook stukken waar meubilair staat en dat dus niet vaak aan direct dag licht wordt bloot gesteld wordt donkerder (wel minder donker). Ik vind Osmo wel erg mooi, de nerf wordt mooi zichtbaar met soms zelfs een beetje 3D effect.
Nu noem je ook wel een houtsoort die bepaald niet kleurvast is. Ongeacht wat je op vurenhoutsmeert, of het nou lak, olie, of was is die vloer zal altijd donker worden. Soms zelfs tot aan bijna rood aan toe. Als je het toplaagje er dan af schraapt is het gewoon weer wit.
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door molekuul »

ErikW schreef:
Ik heb hier Osmo Hardwaxolie op een vurenhouten vloer. Mijn ervaring is dat de Osmo behoorlijk verkleurt in de loop van de tijd. In twee jaar tijd is een zeer duidelijke verkleuring te zien. Het is niet zo zeer dat het vergeeld maar het wordt een behoorlijk aantal tinten donkerder. Ik heb een foto gemaakt van een stukje waar de Osmo hier en daar is weggesleten, het is natuurlijk niet "kleurecht" zo'n foto maar door het kale hout te vergelijken met het gedeelte waar de osmo nog op zit geeft het misschien een indicatie van hoeveel donkerder de Osmo hardwaxolie wordt. Dat stukje vloer zit al wat langer in de Osmo, nu bijna 5 jaar. Ik denk dat het niet perse UV licht is dat de Osmo laag donkerder maakt, ook stukken waar meubilair staat en dat dus niet vaak aan direct dag licht wordt bloot gesteld wordt donkerder (wel minder donker). Ik vind Osmo wel erg mooi, de nerf wordt mooi zichtbaar met soms zelfs een beetje 3D effect.
2013-06-19 21.29.50.jpg
De olie is weg gesleten, wauw, ik heb ervaring met klumpp waxolie, deze zit op mijn eikenhouten vloer. Na 10 jaar is die nog steeds schitterend. Deze waxolie zet het hout zo dicht dat alles er gewoon op blijft liggen, zelfs de druppels verf die gelekt zijn van het schilderen van de deuren wreef ik er gewoon af toen die opgedroogd waren.

Dat de vloer donkerder geworden is in de tijd is normaal, het hout verkleurd nou eenmaal.
Gebruikersavatar
Hifi_goeroe
Berichten: 151
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
Locatie: Almere

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door Hifi_goeroe »

Ziet er goed uit man!

Ik heb hard wax op de trap gesmeerd met een viltroller en daarna met een hydrofiel drooggepoetst. Deze handeling heb ik 3 maal gedaan en het resultaat was prachtig. We lopen nu vier jaar met 5 persoen over de trap, de zon valt erop en het ziet er nog steeds als nieuw uit. Trap is van eiken trouwens.

Even off topic. Mijn project weer even in de vriezer. Mijn vrouw heeft haar voet gebroken en kan nu even niets.

Succes met de keuze qua wax/ olie!
Gebruikersavatar
ErikW
Berichten: 231
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 10:31
Locatie: Koudekerk aan den Rijn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door ErikW »

Ik denk dat jullie inderdaad gelijk hebben en dat in ieder geval het meeste van de verkleuring is toe te schrijven aan de verkleuring van het hout.
Die vloer wordt belopen door een gezin met twee kinderen, die twee smokkelen nog weleens wat zandbak inhoud mee.
Het is dan net een strandtent binnen :evil:

Maar ik denk dat we veilig kunnen aannemen dat de Galactica's van MA niet belopen zullen worden :wink:
Wat er ook opkomt, ik kijk reikhalzend uit naar het resultaat.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door MechanicalAnimal »

zo, ik heb vandaag even de tijd genomen navraag te doen bij enkele bij mij bekende houtbewerkers, parketboeren, meubelmakers, en interieurbouwers in de omgeving.

De meeste kenden en gebruikten Osmo, of de "Blue dolphin" versie hiervan, of hebben Osmo gebruikt en dan met name de Hardwax.
Met wat ik nu ook van hun hoor en Dre zijn opmerking gaat het 'm toch de hardwax worden. Allen kenden de blanke was maar de meesten gebruikten de Hardwax ook gewoon op hun meubels.
Met de omschrijving van de luidsprekers kreeg ik dan ook vrijwel unaniem te horen dat de Hardwax de betere bescherming bied.
De blanke was is evenwel iets makkelijker opbrengen en zal iets dieper doordringen. De hardwax bied echter betere bescherming.

ik denk dat de beste man van OSmo een setje boekenplankspeakertjes voor zich zag die een laagje was nodig hadden

ergo...exit Klarwachs...enter Hardwax zijdemat 3032 :D

Afbeelding

en dit weekend maar even beslissen welke signaalkabel ik bestel om de filterelementen onderling te kunnen verbinden.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door SARK »

MechanicalAnimal schreef:
en dit weekend maar even beslissen welke signaalkabel ik bestel om de filterelementen onderling te kunnen verbinden.
Bijlagen
High-End.jpg
High-End.jpg (13.15 KiB) 564 keer bekeken
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door rikpost »

SARK schreef:
MechanicalAnimal schreef:
en dit weekend maar even beslissen welke signaalkabel ik bestel om de filterelementen onderling te kunnen verbinden.


Inderdaad !
Hier wat over kabels ,voor wat het waard is :rofl:
Maar de motivatie om massief koper te gebruiken mmmmmmmm ...oke
http://www2.audioquest.com/wp-content/u ... 11-r11.pdf
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door dre »

Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door rikpost »


Refference :?: :?: :?: :think: :think: :think: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door dre »

kun je dit even uitleggen? 8-[
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door rikpost »

Ik zit maar wat te geinen ,maar ik moet altijd wel lachen om de term refference.
Refference ten opzichte van wat elk merk heeft wel een refference uitvoering van wat dan ook .
Ik denk dat elke kabel fabrikant zelfs wel een reference heeft .
En dat dat is op zich humor :rofl:

Was niet lullig bedoeld hoor :hide:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door hannesie »

rikpost schreef:
Ik zit maar wat te geinen ,maar ik moet altijd wel lachen om de term refference.
Refference ten opzichte van wat elk merk heeft wel een refference uitvoering van wat dan ook .
Ik denk dat elke kabel fabrikant zelfs wel een reference heeft .
En dat dat is op zich humor :rofl:

Was niet lullig bedoeld hoor :hide:
Ik vind dat je wel een argument/punt hebt, iedere kabelfabrikant heeft zijn eigen referentie.

Als je dan de verschillende referentie niveaus/fabrikanten naast elkaar gaat leggen en dan kijken wat je referentie wordt. :oops:

Dat is dan weer de taak/werk voor de recensenten van de verschillende instanties, die dan weer de referentie zijn van weer verschillende mensen met verschillende oren. :shock:
Het blijft tobben. :sure:
:lol: :mrgreen:

Ik maakte destijds ook een opmerking bij de luidsprekers die Jeroen aan het maken was, en het antwoord van toen is mij wel bij gebleven.
Als het koper voor de spoel van een luidspreker gebruikt, goed genoeg is, is het ook goed voor de verbinding van/naar het filter.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door rikpost »

AlsIk maakte destijds ook een opmerking bij de luidsprekers die Jeroen aan het maken was, en het antwoord van toen is mij wel bij gebleven.
het koper voor de spoel van een luidspreker gebruikt, goed genoeg is, is het ook goed voor de verbinding van/naar het filter.


Dat is ook mijn mening :mrgreen:
Al zou ik zelf ook makkelijk in de verleiding kunnen komen om straks een wat meer exotiser draadje te gebruiken dan gewoon installatie draad.
Een mythe :^o kan een krachtig reclame middel zijn. :goeie: Ergo iedereen moet het maar zelf weten ,maar heel duur zou ik het persoonlijk nooit maken.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door rho »

In-akustik schreef:
TONECOLOUR

Each and every cable has its very own characteristic, even its own ?character?, which is relected in its very own timbre. This is because of its technical construction and the materials used for its manufacturing.
:lucht:

:lagge:
Wat een BS!
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door Walt »

Ehhh..... BS, weet je dat wel zeker?

Ga nou eerst eens een keer luisteren naar goede interlinks van verschillende merken, zitten echt wel verschillen tussen, en duurder is niet altijd beter.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door FR_Aad »

Effe wat olie op het vuur :mrgreen: :mrgreen:
Bijlagen
E-N-C.jpg
E-N-C.jpg (17.14 KiB) 401 keer bekeken
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Bericht door ds23man »

Walt schreef:
Ehhh..... BS, weet je dat wel zeker?

Ga nou eerst eens een keer luisteren naar goede interlinks van verschillende merken, zitten echt wel verschillen tussen, en duurder is niet altijd beter.

Groetjes Walter
Weet je zeker dat je niet naar de verschillen zit te luisteren die veroorzaakt worden door elektrische parameters van de kabel i.c.m. de in en uitgangstrap??? De capaciteit van de kabel kan nogal wat uitmaken! :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”