[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Moderator: Beheerdersteam
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Is het een bestaand uitgedacht filter of laat je de kasten opnieuw meten door Jeroen?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik ga voor het bestaande filter. Omdat er echter nogal wat jaartjes tussen de Oer-Galactica's en mijn mkII's zitten heeft Tony zijn laatste inzichten verwerkt voor wat betreft de keuzen van type condensatoren etc.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 2#p1540092
C1 is trouwens de Duelund VSF-Cu geworden en niet de CAST-Cu.
meten kan altijd nog een keer, eerst maar een solderen en luisteren
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 2#p1540092
C1 is trouwens de Duelund VSF-Cu geworden en niet de CAST-Cu.
meten kan altijd nog een keer, eerst maar een solderen en luisteren
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Mundorf verkoopt geïsoleerd zilverdraad, erg mooi om te gebruiken maar wel erg duur en niet zo buigzaam.
Ik gebruik nu meestal zwart/wit binnen bekabeling geleverd door Tony Gee, ik zou hem even mailen, dat spul is denk ik prima voor jouw toepassing.
Groetjes Walter
Ik gebruik nu meestal zwart/wit binnen bekabeling geleverd door Tony Gee, ik zou hem even mailen, dat spul is denk ik prima voor jouw toepassing.
Groetjes Walter
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
cheers Walt
ik heb van TG ook al dat Mundorf zilversoldeer, ik zal 'm even contacten voor zijn raad.
/me neuriet: 'kben der bijna, 'kben derrrr bijjjnnaaaa....maar....nog...niet......helemaaallalalalaalalaaaaa
ik heb van TG ook al dat Mundorf zilversoldeer, ik zal 'm even contacten voor zijn raad.
/me neuriet: 'kben der bijna, 'kben derrrr bijjjnnaaaa....maar....nog...niet......helemaaallalalalaalalaaaaa
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Topkastjes zijn klaar
Op de hoeken heb ik vilt gedaan tegen het krassen op de laagkast. Ik twijfel nog een beetje of ik ook in het midden nog een halve plaat per topkast moet doen, zie ik wel even bij het erop plaatsen, ik heb nog 1 verpakking vilt over.
Op de hoeken heb ik vilt gedaan tegen het krassen op de laagkast. Ik twijfel nog een beetje of ik ook in het midden nog een halve plaat per topkast moet doen, zie ik wel even bij het erop plaatsen, ik heb nog 1 verpakking vilt over.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Nog even en dan komt het meest vervelende moment, de zaak laten uitdampen voordat je de speakers monteert, krom getrokken conussen zijn geen grapje!

- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
zo, even uit het overgebleven multiplex de drivers geknipt zodat met het dremelen en schuren het stof niet overal heengaat 
zondag maar eens een dagje schuren
zondag maar eens een dagje schuren
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
gaaf man!
de filters had je toch al klaar?
de filters had je toch al klaar?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Thanks
hallo.....longterm dre...looooooooonggggggttttttteeeeeeeeerrrrrmmm.......that's a no then
hallo.....longterm dre...looooooooonggggggttttttteeeeeeeeerrrrrmmm.......that's a no then
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
dre schreef:gaaf man!![]()
de filters had je toch al klaar?
het opmaat ontworpen MAE filter ontwerp je toch pas als je je units gemeten hebt in je eigen kasten/demping/speelomgeving/...etc....
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
mooi werk ME!MechanicalAnimal schreef:zo, even uit het overgebleven multiplex de drivers geknipt zodat met het dremelen en schuren het stof niet overal heengaat
zondag maar eens een dagje schuren
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
wat dacht je van op een net printje zetten?MechanicalAnimal schreef:.... voor wat betreft het aan elkaar knopen van de diverse onderdelen maar daar kom ik nog wel uit.
Die condensatoren zijn zo verrekte groot, die kunnen met hun pootjes elkaar niet raken, in elk geval niet fatsoenlijk genoeg om een verbinding te kunnen maken die ik daarna kan vastsolderen.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Printje....
Heb je die waslijst gezien HJ ?
Heb je die waslijst gezien HJ ?
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ja, dat wel.
Je hebt alleen een etsbak van het formaat speciekuip nodig...
Je hebt alleen een etsbak van het formaat speciekuip nodig...
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
3 aparte printen is veel mooier natuurlijk! 
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
3 aparte plaatjes multiplex ook goed? 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
dat soldeert erg beroerd, en geleidt ook al niet zoMechanicalAnimal schreef:3 aparte plaatjes multiplex ook goed?![]()
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
niks mis met "hardwired" toch, guys?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
niets wat jij met je inzet niet oplost
(tegen anderen zou ik zeggen: dat is toch veel minder netjes, maar bij jou... zie boven)
(tegen anderen zou ik zeggen: dat is toch veel minder netjes, maar bij jou... zie boven)
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
beter zelfs.MechanicalAnimal schreef:niks mis met "hardwired" toch, guys?
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Is dit het alternatief voor de condensator van €500 ?MechanicalAnimal schreef:Ik ga voor het bestaande filter. Omdat er echter nogal wat jaartjes tussen de Oer-Galactica's en mijn mkII's zitten heeft Tony zijn laatste inzichten verwerkt voor wat betreft de keuzen van type condensatoren etc.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 2#p1540092
C1 is trouwens de Duelund VSF-Cu geworden en niet de CAST-Cu.
meten kan altijd nog een keer, eerst maar een solderen en luisteren
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Goedkoper maar waarschijnlijk wel iets minder goed.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
