dipool mid

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
blu_line
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jan 2005, 7:48
Contacteer:

dipool mid

Bericht door blu_line »

Na diverse topics hier gelezen te hebben en op diyaudio weet ik waar een woofer aan moet voldoen.
Zijn er echter ook basis specs waar een mids aan voldoen ? Zoals :
- frequentie bereik
- qts

mvg

ST
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: dipool mid

Bericht door Henkjan »

dat de afstraling aan de achterkant goed is, zodat de respons voor en achter zo veel mogelijk gelijk is
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: dipool mid

Bericht door Ronkel »

Zeker voor een middentoner is een hoog rendement ook handig.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: dipool mid

Bericht door b_force »

Ik sluit me aan op de twee personen voor mij, en voeg daar nog aan toe dat het ook wel handig kan zijn dat de luidspreker voldoende vermogen kan hanteren.
Eventueel met nog wat redelijk x-max, maar dat hangt een beetje vanaf hoe laag je wilt gaan filteren natuurlijk.

Qts hoeft in principe niet echt bepalend te zijn als je actief kunt eq'en.
(maar je hebt daardoor wel iets meer vermogen nodig).
De praktijk leert dat het voor mids alleen niet heel erg veel uitmaakt.
blu_line
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jan 2005, 7:48
Contacteer:

Re: dipool mid

Bericht door blu_line »

Ik heb zelf nog een tweetal Vifa M21WP's liggen. Preciese artikel nummer moet ik even opzoeken.

En waar ik ook erg gecharmeerd van ben is de Tangband W6-623.

http://www.juoiga.eu/index.php?p=1&merk=9&id=60

Henk-Jan noemde deze in een andere post.

Nog andere betaalbare suggesties ?

mvg

ST
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: dipool mid

Bericht door Ronkel »

Ligt er helemaal aan welk frequentiegebied en baffle formaat je in gedachten had...
ff lunche
Berichten: 673
Lid geworden op: do 22 sep 2011, 22:17
Locatie: Arnhem

Re: dipool mid

Bericht door ff lunche »

de monacor sph176
zelf toegepast in een OB en ben er zeer over te spreken.
Plaats reactie