mini dsp final check
Moderator: Beheerdersteam
mini dsp final check
Ga binnenkort mijn dsp in gebruik nemen.
Door fouten in de configuratie kan je zomaar je tweeter de volle laag geven.
Om zeker te gaan een check gevraagd door de mini-dsp-ers onder ons.
Ik heb een 15" woofer en een mid/hoog scheiding.
Het gaat er mij nu om dat ik niets sloop met deze instelling , zie het plaatje.
of het goed klinkt doet er nu even niet toe .
Dat komt daarna wel.
Door fouten in de configuratie kan je zomaar je tweeter de volle laag geven.
Om zeker te gaan een check gevraagd door de mini-dsp-ers onder ons.
Ik heb een 15" woofer en een mid/hoog scheiding.
Het gaat er mij nu om dat ik niets sloop met deze instelling , zie het plaatje.
of het goed klinkt doet er nu even niet toe .
Dat komt daarna wel.
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: mini dsp final check
750Hz lijkt me riant laag voor een tweeter. Welke tweeter is het eigenlijk? Meestal is 1600Hz al vrij laag. Als je dan toch zo extreem laag filtert, waarom dan niet op 48db/octaaf?
Maar als die tweeter dat kan en je sluit hem daadwerkelijk op het ge 'high-passed' kanaal aan, dan moet het op zich goedkomen. Je zou er eventueel een condensatortje ertussen stoppen, die werkt onder de grens waarop jij filtert.
Maar als die tweeter dat kan en je sluit hem daadwerkelijk op het ge 'high-passed' kanaal aan, dan moet het op zich goedkomen. Je zou er eventueel een condensatortje ertussen stoppen, die werkt onder de grens waarop jij filtert.
Re: mini dsp final check
Als je gewoon eerst heel zachtjes luistert gaat je tweeter echt niet kapot, ook niet zonder filter.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: mini dsp final check
nee, geen tweeter vanaf 750 hz
het mid/hoog wordt actief "af"-gefilterd van het laag en verderop passief gefilterd op 4 khz
het mid/hoog wordt actief "af"-gefilterd van het laag en verderop passief gefilterd op 4 khz
Re: mini dsp final check
De minidsp geeft een plop bij het in- en uitschakelen, maar een middentoner kan daar meestal wel tegen. Anders inderdaad een condensator gebruiken.
Re: mini dsp final check
dat heb ik vaker gehoord van die plop
als eerste aanzetten en als laatste uit wou ik maar doen.
Of altijd aan laten, dat ding trekt maar zo weinig stroom
als eerste aanzetten en als laatste uit wou ik maar doen.
Of altijd aan laten, dat ding trekt maar zo weinig stroom
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: mini dsp final check
Een extra condensator laat ik ook liever achterwege, maar helaas worden korte (in sommige regio's ook langere) stroomonderbrekingen als een steeds normaler fenomeen beschouwd. Tegenwoordig maak ik elk jaar wel een of meerdere keren mee dat de energietoeleveraar het hele boeltje in huis tegelijk "uit en aan zet". Vertrouwen op een bepaalde inschakelvolgorde of aan laten staan vormt in deze tijd toch wel een risico.
Re: mini dsp final check
gelukkig niet in de deze regio. ( even afkloppen)
maar de set gaat toch altijd uit op de dsp na,
dus als de spanning terug komt na stroomuitval komt dat wel goed.
en bovendien gaat het volume dicht bij uitschakelen bij mij.
Gewoonte die er ingeslopen is in de loop der tijd.
maar de set gaat toch altijd uit op de dsp na,
dus als de spanning terug komt na stroomuitval komt dat wel goed.
en bovendien gaat het volume dicht bij uitschakelen bij mij.
Gewoonte die er ingeslopen is in de loop der tijd.
