Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ik ben onder de indruk....mag wel uitkijken dat hij geen zelfbewustzijn gaat ontwikkelen... 
- Bijlagen
-
- hal_9000.gif (18.91 KiB) 591 keer bekeken
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ja, nog wat klassieke muziek er bij...
En voor je het weet gaan er allerlei deuren in huis op slot.
En voor je het weet gaan er allerlei deuren in huis op slot.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Oh, hij kan straks ook een domotica systeem aansturen ? 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Hopelijk heb je geen lift.......... 
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
yesssssssssssssssssss
gaan met die uuuuhhhhmmm...stroomsensoren 
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
En ze zijn maar half zo groot als een diode...

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Kun je testen welk voltage hij afgeeft als er geen stroom doorloopt? Is dit altijd 2.5V of de halve voedingsspanning?
--edit-- ik zie het al in de datasheet, het is Vcc x 0.5
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Iemand ook een suggestie hoe ik die dingen zou kunnen bevestigen ?
Er zitten dus géén montage gaten in of aan.
Veel verder dan lijmen of een stukje dubbelzijdig plaktape kom ik niet... en dat vind ik nou net niet van die denderende oplossingen.
Zwevend met een stuk krimpkous erom heen zou ook kunnen, maar ik heb liever dat hij vast zit.
Er zitten dus géén montage gaten in of aan.
Veel verder dan lijmen of een stukje dubbelzijdig plaktape kom ik niet... en dat vind ik nou net niet van die denderende oplossingen.
Zwevend met een stuk krimpkous erom heen zou ook kunnen, maar ik heb liever dat hij vast zit.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Een klein "moederbord" maken waar je het printje op kan prikken?
Een pcb'tje van 5*5cm, met bevestigingsgaten.
De schroefconnector van het printje af
Vervangen door een male header
Op je moederbord 2 female headers, 1 voor je stroommeting en 1 voor je gemeten signaal
Print kroonsteentje of steekverbinding op je moederbord voor de stroom in en uit.
Een pcb'tje van 5*5cm, met bevestigingsgaten.
De schroefconnector van het printje af
Vervangen door een male header
Op je moederbord 2 female headers, 1 voor je stroommeting en 1 voor je gemeten signaal
Print kroonsteentje of steekverbinding op je moederbord voor de stroom in en uit.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Dat is ook een mogelijkheid, inderdaad.
Alleen zit ik dan enigszins met het feit dat de voedingspanning door zo'n pinheader loopt.
Het zijn leuke verbindingen voor stuur en schakel signaaltjes, maar 1,5 Ampere bij zo'n 40 volt is andere kost..
Alleen zit ik dan enigszins met het feit dat de voedingspanning door zo'n pinheader loopt.
Het zijn leuke verbindingen voor stuur en schakel signaaltjes, maar 1,5 Ampere bij zo'n 40 volt is andere kost..
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Kun je niet een stukje koper blankkrabben en daar een stukje stug draad, installatiedraad oid op solderen? En dan de andere kant op ene stuk koper dat vast wel beschikbaar is.
PS wel even uitijken dat je geen 2 verschillende netten aan elkaar knoopt natuurlijk.
PS wel even uitijken dat je geen 2 verschillende netten aan elkaar knoopt natuurlijk.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
En anders klemmen/ beugeltje ter hoogte van het IC ???
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Dat het 40 Vdc is maakt gelukkig niks uitray5150 schreef:Het zijn leuke verbindingen voor stuur en schakel signaaltjes, maar 1,5 Ampere bij zo'n 40 volt is andere kost..
Dan moet je je ook zorgen maken over dat stukje pcb waar de stroom door loopt. Even een schatting; 3 mm breed, 35um hoog, dat is net iets meer dan 0.1 mm^2. Stel dat ze chique hebben gedaan en niet een 35 um maar 70 um koperdikte hebben gepakt (zou kunnen, maar is zeer onwaarschijnlijk) dan is het net iets meer dan 0.2 mm^2.
Een pinheader is zo'n 0.8 mm*0.8 mm, 0.64 mm^2. Dat is naar verwachting dus ruim 6 keer zo groot als de printbaan.
"Maar koper geleidt toch veel beter dan ijzer?"
Klopt, een factor 6 ongeveer, (9.7/17 volgens wiki)
Dus als je je over een pinheader zorgen maakt, mag je dat ook doen over je printbanen.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Inderdaad, Robert. je hebt een goed punt, you got me.
Ik zal wel eens aan de slag gaan om een passend moederbordje te bedenken.
Ik zal wel eens aan de slag gaan om een passend moederbordje te bedenken.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Klopt niet helemaal Robert. Je gaat er van uit dat het kontakt ook op de volledige oppervlakte van de pinheader wordt gemaakt. Dit is echter niet het geval. Deze maakt slechts op een heel klein kontaktvlak kontakt met de connector.
Gr. Mischa
Gr. Mischa
Laatst gewijzigd door mischa72 op wo 19 jun 2013, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ik denk dat ik gebruik maak van het idee van Barry, om iets met een massief stukje draad te doen.
0.8 mm² of 1.0mm². lijkt me dik zat. het hoeft ook niet meer uit elkaar, 't gaat erom om het zaakje goed te kunnen bevestigen.
Shit, waar ga ik die dingen eigenlijk plaatsen...
0.8 mm² of 1.0mm². lijkt me dik zat. het hoeft ook niet meer uit elkaar, 't gaat erom om het zaakje goed te kunnen bevestigen.
Shit, waar ga ik die dingen eigenlijk plaatsen...
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Een waarheid als een koe. Ray verzint wel wat.mischa72 schreef:Je gaar er van uit dat het contact ook op de volledige oppervlakte van de pinheader wordt gemaakt. Dit is echter niet het geval. Deze maakt slechts op een heel klein contactvlak contact met de connector.
- Bijlagen
-
- wwmgd.jpg (30.36 KiB) 385 keer bekeken
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Misschien kun je aan het stukje draad een oogje solderen, zodat je 'm kunt schroeven op het chassis (als de potentialen elkaar niet bijten).
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Nou, het is meer het zoeken van een aantal vrije vierkante centimeters, en dan ook nog een beetje in de loop van de bedrading, zodat die niet teveel moet worden omgelegd. ik kom er heus wel uit... 
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Even een opzetje gemaakt voor het adapter printje :
De rode rechthoek is dus het sensor printje, en X1 en SV1 worden dus de verbindingen naar het sensor printje.
Die voer ik uit met een stukje massief koper draad.
Tussen de 2 printen komt een op maat gemaakt stukje plexiglas, dit om de koper verbindingen te ontlasten.
De rode rechthoek is dus het sensor printje, en X1 en SV1 worden dus de verbindingen naar het sensor printje.
Die voer ik uit met een stukje massief koper draad.
Tussen de 2 printen komt een op maat gemaakt stukje plexiglas, dit om de koper verbindingen te ontlasten.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ondertussen wat in de controllercode van Knuisje gesnuffeld.Hier en daar wat bijgeschreven en iets verdachts tegengekomen.Bij het uitlezen van de ADC moet die gestart door een bit(6) te zetten ,maar het lijkt me dat zoals hier gedaan dan ook de ADC uitgeschakelt wordt(bit7=0).
Heb ook nog niet kunnen vinden hoe je de stroom-voeler uitleest.Vcc/2 is dus nulAmp,geeft 512 uit de ADC.Als de stroom oploopt gaat 't naar 1023 maar als Ray de boel omgekeerd aansluit naar nul
.
Je zou,als het resultaat <512, x-1 kunnen doen en dan,ook voor >512, andi 511.Zo is 0 ook 0Amp en altijd oplopend.
Herinerd Ray zich nog de onzekere weerstand (20k versus 100k)
.
Daar zou je ook dit voor in de plaats kunnen zetten,verandert de helderheid met het omgevingslicht
.
Anne
Er stond een verkeerde Interrupt vermeld,was eerst van een mega8 ipv 88 uitgegaan.Zip vervangen met verbetering
Heb ook nog niet kunnen vinden hoe je de stroom-voeler uitleest.Vcc/2 is dus nulAmp,geeft 512 uit de ADC.Als de stroom oploopt gaat 't naar 1023 maar als Ray de boel omgekeerd aansluit naar nul
Je zou,als het resultaat <512, x-1 kunnen doen en dan,ook voor >512, andi 511.Zo is 0 ook 0Amp en altijd oplopend.
Herinerd Ray zich nog de onzekere weerstand (20k versus 100k)
Daar zou je ook dit voor in de plaats kunnen zetten,verandert de helderheid met het omgevingslicht
Anne
Er stond een verkeerde Interrupt vermeld,was eerst van een mega8 ipv 88 uitgegaan.Zip vervangen met verbetering
- Bijlagen
-
- andeR.jpg (16.91 KiB) 317 keer bekeken
-
- KnuisCont.zip
- (15.71 KiB) 33 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Ah!buis op ma 24 jun 2013, 18:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
De programmacode is nu helemaal gereed. Geef maar een seintje als je zover bent. 
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ik verwacht komend weekend de print voor de programmer en voeding te kunnen etsen.
