8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober 2013

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober 2013

Bericht door weidok »

Een 8 ste ZelfBouwAudio luisterdag van het Noorden lijkt mij wel wat ?
Jullie ook ?


Zet Zaterdag 5 oktober 2013 maar in de agenda
locatie: Beetsterzwaag "Ons Huis"

Bijdrage per persoon: ca. 50 euro/ aantal deelnemers

eten en drinken voor eigen rekening
de zaal is van ca. 9.00 tot 17.00 uur open !!!!!!
rond 10.00 uur is er koffie met cake
De huur van de zaal is € 50 voor de hele dag
koffie met cake € 1,20
frisdrank/koffie a €1,-
alcoholisch €1,20
Hou de volgende 3 berichten goed in de gaten
Daar komt meer informatie over.....
Locatie, prijzen, deelnemers, apparatuur, luisterschema en andere afspraken


:rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:
Bijlagen
foto Voorzijde
foto Voorzijde
i1620076-1.jpg (8.72 KiB) 1542 keer bekeken
Laatst gewijzigd door weidok op di 11 jun 2013, 16:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door weidok »

Zaterdag 5 oktober 2013 !!

Achste Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden te Beetsterzwaag
:) :)

de bedenkers :) van dit gebeuren : Richard, Sietse en Ytzen

Voor Luisterschema en apparatuur zie bericht nr. 3 van dit topic !
Vorig jaar hebben we hoofdzakelijk naar streaming audio geluisterd
misschien moeten we dit jaar wat meer naar cd's en misschien ook lp's luisteren


De liefhebbers / deelnemers zijn:
1: Henkjan neemt mee:.......3 weg CSS
2: Zweitse
3: Aatv neemt mee:........Passlabs 5 kloon amp ( ray5150 :goeie: l)
4: hannesie neemt mee: streaming audio systeem
5: FR_Aad
6: architect neemt mee: speakers: OB OBX compleet systeem
7: ovni komt buurten
8: sjons
9: broer architect
10: ds23man neemt mee: speakers: Ultrazoom en compleet systeem
11: Democles neemt mee: buizenboel voortrappen 6N16 en 6N23 en NOS dac
12: koifarm neemt mee: speakers OB Emerald Physics CS2 kloon met de retroversterker
13: rdv30b833 neemt mee: speakers Reference 3A versterker: 35 TP (buizen) cd: Micromegea cd + CAD1 en NagraAres HD recorder
14: fokko neemt mee: Draaitafel Project debuut 3 en Phonodude MK 3
15: Mr. Tube
16: MuGGs neemt mee: DT Project en versterker buizenamp Melody
17: Dan
18: hans_daudio neemt mee: RCA interlinks voor een test
19: Richard neemt mee: voor- en eindBryston versterker als reserve
20: Weidok (ytzen) neemt mee: cdspeler: Marantz 5004 en haalt 3 paar speakers en spullen bij rudy op
21: Gast weidok..... neemt repro speakers mee
22: Bartarie
23: gast bartarie

dre komt niet
Sietse komt niet
Bas Horneman komt niet
Rumoh komt niet
Sander1238 komt niet

LOCATIE : Beetsterzwaag "Ons Huis" Hoofdstraat 79
(ingang aan achterkant alleen laden en lossen !!! )

KOSTEN: ca. 50 euro huur zaal gedeeld door het aantal deelnemers
om ca 10.00 uur koffie/ thee met cake (wellicht zelfbouw cake ? :) )
.......... 1,20 euro direkt afrekenen met de bediening !!!
..........
...........De rest van de dag graag zelf je drinken afrekenen!!!
...........koffie/ fris 1 euro
...........bier 1,20 euro

De Lunch:
Iedereen moet zelf een broodje en ander drinken meenemen o.i.d

TIJDEN: Luisteren van ca 10.00 tot 16.30 uur.
Begin van de dag om ca. 09:00 tot 11.00 uur lossen, opbouwen en inrichten
Einde van de dag om a. 16.30-17.00 uur afsluiten, inladen en opruimen.

voor het hek links is de (achter)ingang
dus alleen voor laden en lossen

O ja nog even dit:

Wie wil wat meenemen om te laten horen ?
linkjes naar je speakers etc zijn ook handig plaats ze maar in dit topic en ik zet ze hier wel neer ok(weidok) :)
Hier is het :
"Ons Huis"
Hoofdstraat 79
Beetsterzwaag
kijk hier http://www.euterpe-beetsterzwaag.nl/?page_id=66
Laatst gewijzigd door weidok op vr 04 okt 2013, 21:50, 20 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door weidok »

gereserveerd voor luisterschema

alvast een verzamel lijst

Speakers:
1: paasproject 3 weg CSS ... Henkjan
2: OB OBX ....... Architect
3: Wavecor 146VS......rudy (weidok haalt ze op)
4: Mission LBVS........ rudy (weidok haalt ze op)
5: DAX2 ........rudy (weidok haalt ze op)
6: Ultrazoom .. ds23man .. ze spelen weer
7: OB Emerald Physics CS2 kloon..... koifarm
8: Reference 3A ...... rdv30b833
9: Retro speakers Gast weidok

Versterkers:
1: Passlabs 5 kloon amp .... Aatv
2: vv + ev 'OeneZ ...rudy ???
3: Retroversteker ...koifarm
4: 35 TP buizenamp ...vv
5: Buizenboel ...
6: Meleody buizenamp....MuGGs
7: voor- en eind Bryston versterker als reserve....Richard

Bronnen:
Streaming Audio Raspberry .. Hannesie

1: Micromegea cd + CAD1...... rdv30b833
2: Draaitafel en Phonodude MK 3 ...Fokko
3: Draaitafel Project....MuGGs
4: Marantz CD 5004 als reserve weidok

Interlinks:
hans_daudio voor interlink test

Hier het voorlopige Luisterschema tenminste een voorstel
de Bryston voor- en eindversterker van Richard zullen de hele dag als backup beschikbaar staan .. :)

LUISTERSCHEMA 8 ste luisterdag van het Noorden te Beetsterzwaag


PS: Beschrijvingen en schema's zijn ook leuk om te laten zien
De speakers voor het podium opstellen

De dagindeling....tenminste een voorstel....:)
(lees OOK de afpraken in het volgende bericht nog even goed door)!!!!


Er zullen circa 9 paar speakers waaronder fullrange, hoorns, tl's, open baffles en standalone meerwegsystemen zijn.
De dag is in een aantal luisterblokken (stints) ingedeeld dus ca 3 stel speakers per blok

-Per blok ca 25 min naar een paar speakers luisteren-
De set onderling zo samenstellen dat tijdens het blok bij het speaker wisselen
weinig tijd verloren gaat


Per luisterblok mogen de (speaker)eigenaren zelf de best passende installatie
voor hun een speakers samenstellen zij weten wat het beste matcht

Op een exelsheet van het luisterschema kunnen ze zelf op de luisterdag
in overleg de installatie nog aanpassen
Blok 1:
Tijd:..........................Speakers:.........eigenaars zelf set samenstellen.......
10.00-11.15 uur...........1: DAX2 - rudy..
................................2: Mission LBVS - rudy
................................3: M 142 - rudy
Uitgangspunt set Blok 1 samenstelling voorstel Micromegea CD en Retroversterker (Koifarm) eventueel Melody buizenamp (MuGGS)

Blok 2:
Tijd:..........................Speakers:.........eigenaars zelf set samenstellen.......
11.30-12.45 uur............4: paasproject CSS...Henkjan (amp Passlabs 5 kloon bron: Hannesie ???)
.................................5: Reference 3A ...... rdv30b833 (amp: 35 TP CD: Micromegea ??)
.................................6: Ultrazoom....Ds23man test: eigen installatie ??
Uitgangspunt set Blok 2 samenstelling netwerk, cd speler en versterkers naar keuze

Blok 3:
Tijd:.........................Speakers:.........eigenaars zelf set samenstellen.......
13.00-14.15 uur.............7: OB OBX....... Architect (is actief systeem eigen preamp en eigen streaming audio)
..................................8: OB Emerald Physics CS2 kloon..... koifarm (amp Retroversterker en eigen bron of ook DT Fokko ??)
..................................9: Retrospeakers....gast Weidok nog afwachten ??
Uitgangspunt set Blok 3 samenstelling netwerk, cd speler en versterkers naar keuze

Blok 4:
Tijd:....................Speakers:.........eigenaars zelf set samenstellen.......
14.30-16.15 uur................1: Draaitafel Project 3 met prepre Phonodude MK3.. Fokko en koifarm .............rest nog bepalen
......................................2: Draaitafel Project ...MuGGs met buizenamp Melody ......speakers nog bepalen
Als afsluiting Interlink test 3: Hans_daudio keuze speakers, versterker en bron nog bepalen

Opruimen
16.30-17.00 uur....
De bouwer/eigenaar van de set heeft eerste keuze voor de gedraaide muziek.
Als de set is samengesteld uit meerdere items van verschillende bouwers/eigenaars
dienen deze onderling te bepalen welke muziek zal worden afgespeeld.
Het is natuurlijk wel zo fijn als er ruimte overblijft voor inspraak van de luisteraars.
Hou daarom een beetje rekening elkanders muzieksmaak.
.
:-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|=

Als er nog iets aangepast moet worden dan hoor ik dat graag[/quote]
Laatst gewijzigd door weidok op vr 04 okt 2013, 21:57, 13 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door weidok »

Andere belangrijke afspraken 8ste ZelfBouwAudio luisterdag 2013
Muziek voorkeur : :-({|=

lees dit eens.... link !!!
viewtopic.php?t=4932
Pop???
Klassiek ??

Of het idee van Richard is eigenlijk nog beter:
Voor de muziek lijkt het me wel leuk dat
degene die zijn luidsprekers demonstreert ook de muziek
er bij zoekt die er lekker op klinkt.
Natuurlijk zal het in een andere akoestische ruimte
heel anders klinken dan een huiskamer....
Omschrijving zaal:
Naar schatting zo'n meter of 7 breed en 15 meter lang.
Wordt gebruikt als oefenruimte voor de plaatselijke fanfare Euterpe.
linkhttp://www.euterpe-beetsterzwaag.nl/

Er is een klein podium, een klein keukentje en een toillet.
De akoestiek lijkt goed er ligt in ieder geval vloerbedekking

Het gebouw waar het deel van uitmaakt is een voormalig armenhuis geweest en is dus wel een vrij oud maar een gezellig zaaltje.
En het lijkt ook wel wat op een vooroorlogs dorpshuis.

Parkeren:
De parkeergelegenheid is niet heel uitgebreid.
De Hoofdstraat is blauwe zone maar het gemeentehuis en
het gebouw van het kantongerecht zijn vlak bij en
daar is meer dan voldoende ruimte (linksaf komend vanaf Drachten bij een Shell tankstation).

Nog een paar afspraken :
De sets worden alleen bediend door de bouwers en/of bezitters zelf.
Er wordt dus niets aangesloten, versjouwd of bediend door iemand anders
dan de bouwers/eigenaren zelf!!!
Of deze moeten uitdrukkelijk toestemming geven hiervoor,
dat spreekt voor zich.
De apparatuur moet in goede conditie zijn en voldoende beveiligd zijn.
Zo niet dan eerst onderling overleggen met de bouwers/eigenaren van de apparatuur waarop moet worden aangesloten.

De bouwer/eigenaar van de set heeft eerste keuze voor de gedraaide muziek.
Als de set is samengesteld uit meerdere items van verschillende bouwers/eigenaars
dienen deze onderling te bepalen welke muziek zal worden afgespeeld.

Het is natuurlijk wel zo fijn als er ruimte overblijft voor inspraak van de luisteraars.
Hou daarom een beetje rekening elkanders muzieksmaak.

Kritiek mag gegeven worden, smaken verschillen maar het hoeft niet.
Het is immers een luisterdag en de beleving van de weergave van
muziek staat voorop maar dat kan voor een ieder ook verschillend zijn.


De organisator(en) is (zijn) NIET verantwoordelijk voor enige
schade/diefstal etc tijdens de luisterdag.

Als laatste met respect omgaan met het gehuurde gebouw en het meubilair.!!

:wink:
Laatst gewijzigd door weidok op wo 12 jun 2013, 12:28, 2 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door ds23man »

OTOBER???????? :lol:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door weidok »

ds23man schreef:
OTOBER???????? :lol:
oeps Oktober natuurlijk :-$
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door Henkjan »

:rock: :rock: :rock: staat in de agenda!
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door Zweitse »

Staat in de agenda, maar moet even het rooster van mijn wederhelft afwachten :mrgreen:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door AatV »

Ik kom ruim op tijd voor de koffie en gebak!

groet,
Aat
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door hannesie »

Staat in ieder geval in de agenda.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door FR_Aad »

Staat genoteerd Ytzen!!

Groet!
Aad
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door architect »

staat genoteerd!

neem een open baffle zelfbouw probeersel mee, OBX
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=18075
maar het is nog even, dus geen idee hoe het ontwerp er tzt uitziet

misschien een goed idee om de muzieklijst eens te updaten?
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door Bas Horneman »

Genoteerd.
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door sjons »

Doet ook wel weer mee...
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door RumoH »

Count me in

Ik neem mee

Clearsound Pre Voorversterker
Clearsound D125 (class D) eindversterker

Philips DV963SA (ook sacd dus)
evt Music streamer incl loopwerk met Beresford Bushmaster TC7350 DAC

Wavecor 146VS speaker
Parure MKII

Rudy
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door Zweitse »

RumoH schreef:
Count me in

Ik neem mee

Clearsound Pre Voorversterker
Clearsound D125 (class D) eindversterker

Philips DV963SA (ook sacd dus)
evt Music streamer incl loopwerk met Beresford Bushmaster TC7350 DAC

Wavecor 146VS speaker
Parure MKII

Rudy
Komt er niet iets mee met de nieuwe AMT van Mundorf?
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door RumoH »

De monitor met AMT is nu nog niet klaar, kan wel de DAX² meenemen.

Rudy
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door Zweitse »

RumoH schreef:
De monitor met AMT is nu nog niet klaar, kan wel de DAX² meenemen.

Rudy
Jammer dat die monitor dan nog niet klaar is.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door ds23man »

Zweitse schreef:
RumoH schreef:
De monitor met AMT is nu nog niet klaar, kan wel de DAX² meenemen.

Rudy
Jammer dat die monitor dan nog niet klaar is.
Heb je toch geen tijd voor om naar te luisteren, want ik kom met de UltraZooom's! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door Zweitse »

RumoH schreef:
Kan wel de DAX² meenemen.
????????
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
Zweitse schreef:
RumoH schreef:
De monitor met AMT is nu nog niet klaar, kan wel de DAX² meenemen.

Rudy
Jammer dat die monitor dan nog niet klaar is.
Heb je toch geen tijd voor om naar te luisteren, want ik kom met de UltraZooom's! :mrgreen:
Die komen toch in de nog te bouwen schuur, heb begrepen dat het systeem nogal de ruimte nodig heeft met twee maal 15 inch sub :mrgreen:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door FR_Aad »

Zweitse schreef:
ds23man schreef:
Zweitse schreef:
Jammer dat die monitor dan nog niet klaar is.
Heb je toch geen tijd voor om naar te luisteren, want ik kom met de UltraZooom's! :mrgreen:
Die komen toch in de nog te bouwen schuur, heb begrepen dat het systeem nogal de ruimte nodig heeft met twee maal 15 inch sub :mrgreen:
Doen we de luisterdag toch in de schuur? :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door dre »

zet mij er ook maar bij!
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door Zweitse »

dre schreef:
zet mij er ook maar bij!
Kom je ook even kijken naar de Ultazoom van DS23man :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Bericht door ds23man »

Zweitse schreef:
dre schreef:
zet mij er ook maar bij!
Kom je ook even kijken naar de Ultazoom van DS23man :mrgreen:
Als het alleen maar bij kijken blijft, dan laat ik de kabels thuis! :lol:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”