Behiuzing, knop, frontplaat

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

rho schreef:
TubeHead schreef:
Vind zelf die vandalisme vrije knoppen wel mooi !


Afbeelding


Past super mooi in een alu behuizingkje al zeg ik het zelf :D
Ik ook!
Ik was er naar op zoek maar kon niet meer op de naam komen. En toen was er TubeHead. :D

Die zonder led vind ik het beste voor mijn toepassing denk ik.

Ik moet dan nog een manier vinden op met hele kleine gaatjes in het front het licht van een stel ledjes naar buiten te krijgen. Blijkbaar bestaan er wel geleiders (zoals glasvezel ofzo) waarmee je dat kan realiseren. Maar ik had gehoopt op een iets eenvoedigere implementatie.
Ik heb hier ook zo'n hifi2000 behuizing liggen, en zo'n rvs vandaalbestendige knop, en ik ben het niet met jullie eens. Die metaalkleuren matchen niet met elkaar. De tint klopt niet - alu is veel lichter - en de afwerking ook niet, het rvs glimt veel meer dan het alu (ondanks dat het geborsteld is).

Misschien dat een eenvoudige blind gemonteerde zwarte drukknop nog mooier is.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Hmmmm :? , dat is vervelend. Ik had toch echt graag een metaal-kleurige (en dan natuurlijk liefst alu) knop in het front zitten.

Heb je misschien een foto waar het verschil goed op te zien is?
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

nog niet, maar komt eraan. Wellicht vanavond, anders dit weekend.


Mocht iemand tegen een mooie alu-kleurige knop aanlopen: graag tips!
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Bericht door gervenja »

Ik koop regelmatig bij deze site wat mij goed bevalt. Hij heeft ook knoppen.
http://www.acoustic-dimension.com/
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

Conrad had een aantal aluminium knoppen in de aanbieding, o.a. deze, deze of bijvoorbeeld deze
Die laatste is wel erg vandal-proof, daar beweegt niet eens iets aan. Wellicht niet onbelangrijk er even bij te melden dat er bij mij een softstartmodule mee geschakeld kan worden, heb dus keus v.w.b. schakelmogelijkheden.

Er zijn er veel meer, ook met verlichting bijvoorbeeld. Prijzen zijn er ook naar helaas.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ze kunnen geen netspanning schakelen. Stroom kunnen ze ook niet schakelen.
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

klopt, dat hoeft bij zo'n softstart ook niet. Vandaar mijn keuze. Maar er zijn er wel die dat wel kunnen. Die zijn dan helaas wat duurder. dezebijvoorbeeld, of deze met bijbehorend schakelmechanisme en lampje.

Nadeel van die Conrad-site is dat niet alles even logisch georganiseerd staat. Er staan metalen knoppen in meer categorieen dan alleen onder 'vandalisme bestendige schakelaars'
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

zoals beloofd. Niet helemaal perfect zichtbaar op de foto helaas. De meest linkse is de RVS versie. De tweede van links de 'toets met korte slag aluminium', daarna de piezotaster en tot slot de 'druktoets male mcs19' (kleur zou zink zijn).

Ik ga denk ik die piezo-knop gebruiken, die past er het best bij. Tweede keus is die links daarvan.
Bijlagen
Clipboard01.jpg
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Bericht door fluppie »

bestaan ( of een deel van ) die knoppen ook in het zwart ?
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

volgens mij wel. Veel van die alu knoppen zijn er in verschillende kleuren, waaronder zwart (is dan volgens mij dus ganodiseerd zwart).
dday_one
Berichten: 93
Lid geworden op: di 14 nov 2006, 10:56
Locatie: Amstelveen

Bericht door dday_one »

daniel schreef:
Ik ga denk ik die piezo-knop gebruiken, die past er het best bij. Tweede keus is die links daarvan.
Die datasheet van conrad hiervan komt bij mij niet goed binnen... Wat is de doorsnede van zo'n piezoknop? Dus, hoe groot is het deel wat je ziet als 'ie in het front zit?

Thx!
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

Schroefdraad is 16 mm, dus ik schat de zichtbare rand ergens tussen de 18 en 20 mm. Is een heel beschaafd knopje dus. Als je het nauwkeuriger wilt weten kan ik dat wel even opmeten hoor.

Waar je wel op moet letten is dat die schakelaar een puls geeft, en dus niet continue gesloten blijft als je er op drukt. Staat geloof ik wel in de datasheet hoor.
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door KILLorBE »

rho je hebt PB (Staat je inbox vol?).

Paar pics (Niet de beste, maar wat verwacht je anders van een amateur :wink: ):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat rood niet zo fel lijkt komt wss door de hoek, de camera en doordat ik ze 2 aan 2 had staan (2 parallel, 2 in serie).
Het licht komt nog door de lak heen, maar het moet volgens mij afdoende zijn, anders doe je er een stukje krimpkous omheen.
Heb ze hier overigens op amper 4V getest.

Van de afwerking kon ik geen mooie pics maken...amateurtje he.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Dat ziet er heel leuk uit!
Bedankt!!
Plaats reactie