Op zoek naar informatie over de IT Pontus

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
audiofilosoof
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 09 jun 2013, 2:31

Op zoek naar informatie over de IT Pontus

Bericht door audiofilosoof »

Ik ben op zoek naar de bouwtekeningenen van de IT Pontus met de Seas h571 woofer .Is er iemand hier die mij hier mee zou kunnen helpen?
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Tri-Nextel

Bericht door Lnsadnoh »

audiofilosoof schreef:
Ik ben op zoek naar de bouwtekeningenen van de IT Pontus met de Seas h571 woofer .Is er iemand hier die mij hier mee zou kunnen helpen?

Ja die heb ik wel.
Ook een fraaie speaker!
Bijlagen
P6090459.JPG
P6090460.JPG
P6090461.JPG
audiofilosoof
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 09 jun 2013, 2:31

Re: Tri-Nextel

Bericht door audiofilosoof »

Hartstikke bedankt!
Ik heb de wilson cubs na gebouwd. dwz de kasten. volgens de tekeningen van de proteus van tony gee.
het is mij nooit gelukt om ze goed te laten klinken. het serie filter van tony vind ik niet zo prettig klinken. Ik wist dat er een parallel versie ergens ooit was gemaakt. en nu heb ik hem eindelijk.
weet niet of de kasten die ik had gemaakt voldoen maar ik ga het in ieder geval ermee proberen.
Het verschil is dat de kasten niet twee afzonderlijke kamers hebben zoals in de pontus en een basreflex aan de voorkant.
als tweeter heb ik de hds tweeter liggen van peerless. Die moet de noferro 900 wel kunnen vervangen.
ben erg benieuwd hoe dit gaat klinken. heb jij de pontus wel eens gehoord?
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Tri-Nextel

Bericht door Lnsadnoh »

audiofilosoof schreef:
Hartstikke bedankt!
Ik heb de wilson cubs na gebouwd. dwz de kasten. volgens de tekeningen van de proteus van tony gee.
het is mij nooit gelukt om ze goed te laten klinken. het serie filter van tony vind ik niet zo prettig klinken. Ik wist dat er een parallel versie ergens ooit was gemaakt. en nu heb ik hem eindelijk.
weet niet of de kasten die ik had gemaakt voldoen maar ik ga het in ieder geval ermee proberen.
Het verschil is dat de kasten niet twee afzonderlijke kamers hebben zoals in de pontus en een basreflex aan de voorkant.
als tweeter heb ik de hds tweeter liggen van peerless. Die moet de noferro 900 wel kunnen vervangen.
ben erg benieuwd hoe dit gaat klinken. heb jij de pontus wel eens gehoord?
Geen dank!
Nee ik heb de Pontus nooit gehoord.
Maar ik twijfel er niet aan dat ze goed klinken.
Succes!
audiofilosoof
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 09 jun 2013, 2:31

Re: Tri-Nextel

Bericht door audiofilosoof »

zitten er nu aan de achterkant twee basreflex pijpen? en zo ja hoe lang moeten die zijn?
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Tri-Nextel

Bericht door Lnsadnoh »

audiofilosoof schreef:
zitten er nu aan de achterkant twee basreflex pijpen? en zo ja hoe lang moeten die zijn?
Het beste is een nieuw draadje te starten.
Vind anonamemouse ook beter denk ik.

Over de poorten zie de stuklijst -> Jetline 72....
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Tri-Nextel

Bericht door SARK »

audiofilosoof schreef:
zitten er nu aan de achterkant twee basreflex pijpen? en zo ja hoe lang moeten die zijn?
JetLine 72: http://www.hifisound.de/oxid/oxid.php/s ... pl//lang/1
audiofilosoof
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 09 jun 2013, 2:31

Re: Tri-Nextel

Bericht door audiofilosoof »

mijn duits is niet zo goed..:-)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”