Ik heb inmiddels een trafo (normale) gevonden welke 2x 20V leverd.
Ik heb deze als test even op de versterker aangesloten om te kijken of hij werkt.
Helaas werkt het nog niet zoals het moet. Er komt zacht gekraak uit de speaker. Ipv van boem boem is het prrfft prrfft (zachtjes met de volume knop op zijn hoogst).
(ik had er direct een cd speler op aangesloten)
Ik heb alle diode's en transistors doorgemeten. Deze zijn goed. Alle elco's heb ik door gemeten met een ESR meter. Ook goed.
Hebben jullie nog een idee wat het zou kunnen zijn?
Rel Quake MK1 begint na een tijdje te 'zoemen/brommen'
Moderator: Beheerdersteam
- paulebappie
- Berichten: 236
- Lid geworden op: ma 03 dec 2007, 19:03
Re: Rel Quake MK1 begint na een tijdje te 'zoemen/brommen'
Heeft deze sub ook 2 ingangen? Eentje voor aansluiten op de LS terminals en een line ingang?
Maakt het gebruik van de andere ingang nog iets uit?
Is de volumeregeling ok of heeft de potmeter misschien een duw gehad waardoor hij maar half contact maakt?
Bij mijn SW was er een gare verbinding in de plug van de LS-input met als gevolg kraken en brommem af-en-toe.
Maakt het gebruik van de andere ingang nog iets uit?
Is de volumeregeling ok of heeft de potmeter misschien een duw gehad waardoor hij maar half contact maakt?
Bij mijn SW was er een gare verbinding in de plug van de LS-input met als gevolg kraken en brommem af-en-toe.
-
henk kippersluijs
- Berichten: 1
- Lid geworden op: za 08 jun 2013, 20:41
Re: Rel Quake MK1 begint na een tijdje te 'zoemen/brommen'
Hoi.
Ik heb het gevonden bij een zelfde quake met hetzelfde probleem.
koop dus maar even geen gekke dingen.
Deze deed precies hetzelfde, gebrom 100Hz geplop en heel hete weerstanden.
de fout zit hem in de twee condensatortjes van 220uF die ziech rechts onder de weerstanden bevinden.
na vervanging van deze doet hij het weer prima!!
De voeding uit de trafo is overigens wel degelijk enkel.
Ik heb het gevonden bij een zelfde quake met hetzelfde probleem.
koop dus maar even geen gekke dingen.
Deze deed precies hetzelfde, gebrom 100Hz geplop en heel hete weerstanden.
de fout zit hem in de twee condensatortjes van 220uF die ziech rechts onder de weerstanden bevinden.
na vervanging van deze doet hij het weer prima!!
De voeding uit de trafo is overigens wel degelijk enkel.
Re: Rel Quake MK1 begint na een tijdje te 'zoemen/brommen'
@HenkKipperSluys, dit was de juiste oplossing! Heb ze alle twee vervangen en de brom is helemaal weg, zelfs zonder neutrik kabel. Dank voor de oplossing.
