[Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Moderator: Beheerdersteam
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ray tipte me nog even dat ik wat lengte maten vergeten was. Bij deze dus.
Ook heb ik voor het achterpaneel een bovenaanzicht toegevoegd met graden-aanduiding voor de schuine zijde.
Ook heb ik voor het achterpaneel een bovenaanzicht toegevoegd met graden-aanduiding voor de schuine zijde.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Yess !! we kunnen gaan zagen...
(maar dat zal nog wel een paar dagen gaan duren door tijdgebrek en het fantastische weer...
)
(maar dat zal nog wel een paar dagen gaan duren door tijdgebrek en het fantastische weer...
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Slecht weer Ray, valt toch wel mee... Je hebt een ontwerp gekozen met een zwaardere moeilijkheidsgraad 
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Als het goed is krijg ik CNC hulp uit Dordrecht...
Maakt het voor mij ietwat makkelijker.
Maakt het voor mij ietwat makkelijker.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ik weet van niks.ray5150 schreef:Als het goed is krijg ik CNC hulp uit Dordrecht...![]()
Maakt het voor mij ietwat makkelijker.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Nee, maar een van je stadsgenoten wel.
die met die toeter... 
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Hopelijk geen gietmortel in die grote toeter terecht gekomen
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Gisteravond de 2e "sandwich" van MDF en multiplex platen gemaakt, die staat de komende dagen te drogen.
Dinsdagavond is de laatste set aan de beurt, en dan verwacht ik zaterdagmiddag op de zaagtafel aan de slag te kunnen.
Dinsdagavond is de laatste set aan de beurt, en dan verwacht ik zaterdagmiddag op de zaagtafel aan de slag te kunnen.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Vinculum tekent nog steeds met 20mm i.p.v. 24mm zie ik.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ach, die paar millimeter...
kniesoor die daarop let.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Voor iemand die een 3D printer wil bouwen is een paar mm echt een te grote afwijking 
Het is me ook nog steeds niet duidelijk waarom je kast nou 8mm breder zou worden
Groetjes Walter
Het is me ook nog steeds niet duidelijk waarom je kast nou 8mm breder zou worden
Groetjes Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Mij ook niet,
Kijk, de voorste baffle is verder nergens mee verbonden, behalve dan met z'n rug aan de kast.
Dus in principe maakt het voor de kast verder niet uit of dat 18, 20, of 24 dik is.
Kijk, de voorste baffle is verder nergens mee verbonden, behalve dan met z'n rug aan de kast.
Dus in principe maakt het voor de kast verder niet uit of dat 18, 20, of 24 dik is.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Kleine update : vandaag de delen voor de baffle en de daaronder liggende plaat uitgezaagd.
Erg prettig zo'n Elektra-Beckum zaagtafel met 300 mm blad, gaat als een heet mes door de boter...
Ook heb ik 2 laatste MDF-Multiplex-MDF sandwich platen gemaakt. die bedoelt zijn voor de achterzijde uit de zagen.
(zie de tekeningen, het stuk met de 2 schuime kanten.)
Voorts kan ik melden dat ik via mijn broer een plaat buigtriplex van 7 mm dik, voor de zijwanden, heb kunnen bestellen. (122 x 244 cm.)
Mocht ik daaraan te kort komen, dan kan ik altijd nog een toplaag van 4 mm MDF erop lijmen.
Erg prettig zo'n Elektra-Beckum zaagtafel met 300 mm blad, gaat als een heet mes door de boter...
Ook heb ik 2 laatste MDF-Multiplex-MDF sandwich platen gemaakt. die bedoelt zijn voor de achterzijde uit de zagen.
(zie de tekeningen, het stuk met de 2 schuime kanten.)
Voorts kan ik melden dat ik via mijn broer een plaat buigtriplex van 7 mm dik, voor de zijwanden, heb kunnen bestellen. (122 x 244 cm.)
Mocht ik daaraan te kort komen, dan kan ik altijd nog een toplaag van 4 mm MDF erop lijmen.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Dus niet, voorlopig zijn het alleen nog wat platte planken...
De vormen, ja, daar wacht ik juist op...
De vormen, ja, daar wacht ik juist op...
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Om eens even lekker op de zaken vooruit te lopen : De aansluit-chassidelen.
Ik overweeg om een setje Neutrik Speakon daarvoor te nemen.
Bewezen en degelijke kwaliteit, want al jaren de norm in de PA business, en hardstikke betaalbaar ten opzichte van merken als bijvoorbeeld WBT.
Nu zag ik dat ze 4-polig zijn, dus erg flexibel, mocht ik daadwerkelijk van een extern filter gebruik gaan maken.
En anders kan ik er altijd nog 2 pennen parallel schakelen.
Om de montage te vereenvoudigen zou ik de chassisdelen op een mooi metalen plaatje kunnen maken, en dit achterop de luidspreker monteren.
Zijn er meer forum leden die deze connectoren gebruiken bij hun zelfgebouwde (thuis) luidsprekers ?
Ik overweeg om een setje Neutrik Speakon daarvoor te nemen.
Bewezen en degelijke kwaliteit, want al jaren de norm in de PA business, en hardstikke betaalbaar ten opzichte van merken als bijvoorbeeld WBT.
Nu zag ik dat ze 4-polig zijn, dus erg flexibel, mocht ik daadwerkelijk van een extern filter gebruik gaan maken.
En anders kan ik er altijd nog 2 pennen parallel schakelen.
Om de montage te vereenvoudigen zou ik de chassisdelen op een mooi metalen plaatje kunnen maken, en dit achterop de luidspreker monteren.
Zijn er meer forum leden die deze connectoren gebruiken bij hun zelfgebouwde (thuis) luidsprekers ?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Gut, die dingen komen me bekend voor............... 
