Zoek een CD speler

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
TubeHead

Zoek een CD speler

Bericht door TubeHead »

Zoals de topic zegt..

Zoek een goeie CD speler. Niet al te duur... op marktplaats oid.

Aan welke types moet ik denken ?? ook later om een eigen DAC erbij te bouwen ?
ray5150

Bericht door ray5150 »

Denk eens aan een Denon DCD series, bijvoorbeeld 1500,1560,1800.
Degelijk gebouwd en loodzwaar, goed verkrijgbaar en redelijk gerpijsd. (rond de 50 a 100 euro)

Als je hem kunt vinden: Grundig FineArts. oftewel: B-merk bouwt prestige serie. zeldzaam maar goedkoop.

En vergeet niet te kijken naar de Pioneer Stableplatters, te herkennen aan de hele dikke lade. ook een koopje.

9 van de 10 keer worden die weggedaan om dat de eigenaar een DVD/Blu-Ray/ speler of DVD recorder heeft gekocht of gaat kopen.

Sony ES series is ook heel goed maar overpriced door de goede/bekende naam.
TubeHead

Bericht door TubeHead »

alvast bedankt ray

Zie op marktplaats ook bv een 620 staan.. is dat ook wat ? of is gewoon de hele Denon DCD reeks goed ?
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Kijk even op de site van Lampizator. Weet je precies waar je naar moet zoeken. Heb zelf een oude Marantz CD-60. Ongemodificeerd is het niets maar daar bracht Lukasz Lampizator verandering in...
www.lampizator.eu
Laatst gewijzigd door Leeuwarden op do 16 apr 2009, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Ik zou toch eerder kijken voor een wat hoger typenummer.
620 is wel erg basic. heb zelf nog een 820 staan. is allemaal plastic maar wel Burr Brown PCM56 DAC erin....
je mag hem wel hebben als je wilt, loopwerk is niet helemaal jofel, daarom lag hij waarschijnlijk ook bij het vuilnis... :lol:

Boven de typenummer 1500 word het echt leuk. eronder is gewoon "consumentenspul" zogezegd.
richard

Bericht door richard »

ray5150 schreef:
Als je hem kunt vinden: Grundig FineArts. oftewel: B-merk bouwt prestige serie. zeldzaam maar goedkoop.
Daar zijn er twee modellen van, een die technisch vergelijkbaar is met een eenvoudige Philips multibitter en een wat duurdere uitvoering met een veel betere opbouw (en geluidskwaliteit). Overigens was Grundig ooit een kwaliteitsmerk, of dat in de Fine-Arts tijd ook nog zo was weet ik niet.
Miniwatt

Bericht door Miniwatt »

Leeuwarden schreef:
Kijk even op de site van Lampizator. Weet je precies waar je naar moet zoeken. Heb zelf een oude Marantz CD-60. Ongemodificeerd is het niets maar daar bracht Lukasz Lampizator verandering in...
www.lampizator.eu
Inderdaad 8)
Door Lukasz ben ik verslaafd geraakt aan Philips old-timers. Kosten een grijpstuiver, maar wel nog steeds heel erg goed.

Sony's uit de jaren '90 van de ES-serie zijn ook geweldig. Kosten wat meer, maar de bouwkwaliteit is op 'tank'-nivo -en dat kun je van de Phlastic-uhh Philipsen niet zeggen :roll:
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Zorg er bij de oudere spelers voor dat je een reserve lens kunt aanschaffen......

jan
ray5150

Bericht door ray5150 »

Wowly schreef:
Zorg er bij de oudere spelers voor dat je een reserve lens kunt aanschaffen......
Zeer zeker, er is een berucht type uit de ES serie, de 777 ennogiets waarvoor vrijwel geen laserkoppen meer te krijgen zijn.
en de enkeling die je vind betaal je een vermogen voor.

Aan de andere kant, ik vraag mij ineens af hoeveel speeluren een laser eigenlijk meegaat,
denk dat je toch wel heel wat CD'tjes moet draaien voor zo'n ding aan z'n einde is.
Miniwatt

Bericht door Miniwatt »

KT88 heeft ontelbare spelers onder handen genomen en hij zegt zelden kapotte lasers tegen te komen. Het verhaaltje van 'opgebrande lasers' gaat volgens hem nauwelijks op.
Mijn eigen ervaring is tot nu toe dat 'versleten laser-gedrag' te verhelpen is door het loopwerk schoon te maken en te smeren. *afkloppen*
TubeHead

Bericht door TubeHead »

bedankt mensen ! ik ga is ff rond kijken op die site !
Plaats reactie