Speaker kast bouwen (Audio Installatie voor de boot)

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Rnoordzij

Speaker kast bouwen (Audio Installatie voor de boot)

Bericht door Rnoordzij »

Hallo allemaal,

Aankomende woensdag is mijn beste vriend jarig. Nu wil ik hem voor zijn verjaardag een knallende installatie geven.

Heb de volgende Speakers + Versterker aangeschaft:

http://magma-audio.nl/view.asp?ID=69

http://magma-audio.nl/view.asp?ID=197

Nu heb ik 2 opties, gelieve in de bijlage onze huidige installatie te zien.

1) Ik kan een 2e kast maken met beide nieuwe speakers erin. Dus oude (kwalitatief minder goede speakers) Links en nieuwe Rechts

2) Ik kan uit mijn huidige Kastje de "Rechter" speaker eruit halen en daarvoor een "linker" nieuwe speakers plaatsen. Dan krijg ik in mijn nieuwe kast 2 Rechter speakers en in mijn oude kast 2 linker speakers.
Dus 1 slechte en 1 goede links en 1 slechte en 1 goede rechts

Vragen: Maakt het uberhaupt uit hoe je de kasten maakt voor normale speakers en hoe groot deze zijn?
Moet ik anders 2 nieuwe kasten maken?

***Heb nog nooit eerder iets met audio gedaan!***

Alvast super bedankt voor het meedenken!

Mvg,

Raymond Noordzij
markbakk

Re: Speaker kast bouwen (Audio Installatie voor de boot)

Bericht door markbakk »

Waarom wil je twee speakers in een kast? Met de versterker die je hebt gekocht krijg je dat niet netjes aangesloten. Ja, wel parallelgeschakeld, zal ook meer geluid opleveren, maar de kwaliteit wordt er niet beter op.

Je bijlage ontbreekt. Verder is van je speakers weinig bekend, we kunnen je zo moeilijk helpen met tips. Ik vermoed dat deze speakers zijn bedoeld voor hoedenplankmontage, dat zou inhouden dat je ze in een vrij grote kast moet bouwen wil de afstemming een beetje kloppen.

Nogal een long shot, dus.
richard

Re: Speaker kast bouwen (Audio Installatie voor de boot)

Bericht door richard »

Bedenk ook hoe je de energievoorziening gaat regelen. Is het een motorboot? Dan zal dat misschien niet zo'n probleem zijn, maar pas op met stilstaande motor, dat je de accu niet leeg trekt.

Wat betreft de kast; timmer gewoon een kist met tussenschot en bouw daar de boel in stereo in, dergelijke composetjes zijn bedoeld voor hoedenplank of deur, dat komt allemaal niet zo kritisch.
Plaats reactie