Het is dan de grote vraag waarom je de grondtoon niet ziet.bertor schreef:Dat is inderdaad wel een goede. De kamer is 9 meter lang. De eerste mode is bij een halve golflengte op 19 Hz. Die eerste zichtbare piek is dus de 2e mode en niet de eerste! De overige pieken zijn dus de 3e (57 Hz), 5e (95 Hz) en 8e mode (152 Hz). De 4e (76 Hz) is bijna verdwenen, maar is er nog wel. Op andere plekken komt deze weer heel duidelijk naar voren (magenta).
Het is misschien wel een keer geinig om dit te vergelijken met een monopool op dezelfde locatie.
Te weinig output? Of kan het iets anders zijn?
Of zijn er wanden van 4,5m... waardoor je dus een extra versterking krijgt.
Mooi zou zijn om eigenlijk eerst een totaal lege kamer te meten, zodat je weet wat de basis is.
Wat ik ook typisch vind is dat er duidelijk te zien is dat, voor elke harmonische van die 9m grondtoon, een hobbeltje zit (na een tijdje valt die samen met een andere piek)


