Plaat is 5mm dik. Ik weet niet of dat nog te knippen is.
Voor een goede (hydraulische) knipbank moet geen probleem zijn. die dingen hebben een drukkracht van enkele tonnen.
Nadeel van dikkere platen is dat wel bij een oplopende dikte de kniprand steeds lelijker word.
Maar 5 mm is nog wel goed bij te werken met een schuurblok.
Ga je richting 10 mm, dan kun je beter kijken naar CNC of waterjet, geeft een veel mooiere rand
Dat is dan netjes van Kokkelink Die staat voor de volgende keer op mijn lijstje, is ook wat dichterbij (Dacht eigenlijk dat ze niet meer bestonden, maar dat is dus niet zo?)
http://kokkelink.nl/ bij mijn weten bestaan ze al een hele tijd. blijft hopelijk nog wel even zo...
Zal daar eens kijken of er voor mijn Bosch PTS10 zaagtafel ook zaagbladen zijn.
Die maat zal er ongetwijfeld bijzitten. Zet wel altijd een veiligheidsbril op je neus. Die rondvliegende alu spaantjes wil je niet in je oog krijgen. W.d.b. is een stofmaskertje ook wel prettig bij het zagen van alu, in je neus is wel minder ernstig maar voelt ook niet prettig
Die maat zal er ongetwijfeld bijzitten. Zet wel altijd een veiligheidsbril op je neus. Die rondvliegende alu spaantjes wil je niet in je oog krijgen. W.d.b. is een stofmaskertje ook wel prettig bij het zagen van alu, in je neus is wel minder ernstig maar voelt ook niet prettig
Bosh heeft alleen weer zo een vreemde maat, 254x30mm.
Geen halve maatregelen EEN HARNAS
Anne
Het was een tip voor Zweitse, niet voor jou Anne. Jij mag daar al helemaal niet aan zitten
Ik ben hier weg,in de Extrema zit niks van een gloeiende draad (fouten voorbehouden ) .
Maar 's bij AatV kijken,daar gloeit 't wel .
Hij wil iets met de serie 10 buizen,daar zitten er bij MET een harnas !
Anne
Zo, even een update. Het merendeel van de onderdelen voor de versterker is binnen. Vandaag de trafo's ontvangen van Elpro, rest nog wat klein montage materiaal om te bestellen. Er moeten ook nog een paar mooie koelblokken komen om alle warmte af te voeren. Verder nog maar eens brainstormen over de opbouw van de kasten. Ik heb al een mooi idee opgedaan van internet dat mij wel wat lijkt.
Vandaag dan toch een bestelling gedaan voor vier heatsinks. Ik had een aantal offertes lopen, maar uiteindelijk gegaan voor de Seifert KL146/150/SW. Verwachte leverdatum 28-06-13, laat ik dan ook toevallig jarig zijn. Foto's volgen zodra de heatsinks binnen zijn.
Alle onderdelen zijn binnen, met uitzondering van de softstart en wat aansluit materieel. Ik ben momenteel eerst even bezig met de bouw van speakerkasten voor een nieuw project omdat ik het zaagwerk in de buitenlucht moet doen. ook moet ik nog eens goed nadenken over de opbouw van de kasten en de indeling van de printen.
ook moet ik nog eens goed nadenken over de opbouw van de kasten en de indeling van de printen.
Eindeloos gepuzzel. Ik heb de opzet voor mijn gevoel wel 30x veranderd. Zeker omdat ik de trafo's zo ver mogelijk van de versterkerprinten wilde houden (ongeacht dat ze al afgeschermd zijn). Trafo's voor, naast, boven elkaar. En met een 400mm diepe kast was het uiteindelijk nog een kwestie van 2mm of de aan/uit-pulsgever in het front wel of niet paste....
Het zal inderdaad passen en meten worden in een kast van 300x160x150mm (lxbxh). Zoals ik er nu over denk komt de versterkerprint op de ene heatsink en de trafo op de andere heatsink.