Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz
Moderator: Beheerdersteam
Pjotr
Berichten: 36751 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » do 23 mei 2013, 21:44
dre schreef: dsp?
nee,dat heb ik liever niet in m`n systeem.
ik heb er vele beluisterd en allemaal halen ze de kwaliteit van de weergave naar beneden.
Hoe kan dat nou? Je hebt nog maar net je Brrrrrrrrrrrrrr poortjes dichtgeplakt
Juist voor subs valt er met een DSP veel te winnen en helemaal met CB subs.
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » do 23 mei 2013, 22:00
kost me weer een extra versterker....
o ja,die heb ik nog.
een mooi actief filtertje......
rho
Berichten: 4766 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België
Bericht
door rho » vr 24 mei 2013, 8:16
Een 12" komt hier ruim toe hoor.
Ik zoek iets dat ik in de BR-poort kan klemmen.
Ik heb al wel een ideetje, maar moet er nog eens over nadenken.
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » vr 24 mei 2013, 20:28
het moet echt massief zijn en volledig afdichten,anders krijg je echt geen goed ndruk van het gesloten laag.
kwam ik zelf achter......
Walt
Berichten: 14141 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » vr 24 mei 2013, 20:33
Zie mijn topic, rondje van MDF met veel tape vastzetten op het einde van je reflex buis.
Groetjes Walter
rho
Berichten: 4766 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België
Bericht
door rho » zo 26 mei 2013, 12:18
Ik dacht 2 MDF schijven met een rubber ring tussen te maken. Die 2 schijven zou ik dan met een boutje tegen elkaar willen persen zodat de rubber ring wat uit elkaar gedrukt wordt en zich in de BR poort klemt.
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » zo 26 mei 2013, 21:20
hop!
op de luisterplek +/- 2,5m
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » di 28 mei 2013, 18:55
dat kan jij straks nog een stuk beter!
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » di 28 mei 2013, 19:52
flink bezig geweest om de dip net boven 40hz weg te krijgen.....
dat gaat niet lukken,de halve kamer rond met de speaker,geen beter resultaat.....
Walt
Berichten: 14141 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » di 28 mei 2013, 19:53
Zo te zien staat je tweeter wel erg zacht...?
Groetjes Walter
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » di 28 mei 2013, 19:57
op de luisterplek en met dempingspanelen op de 1e reflectiepunten meet je altijd minder laag.
maar op de meting vind ik het alles meevallen eigenlijk.
het hoog staat zelfs pittig afgesteld.
heb je toevallig ook een meting op de luisterplek van je eigen set?
ray5150
Berichten: 28143 Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage
Bericht
door ray5150 » di 28 mei 2013, 19:58
Dat wordt verhuizen, Dre !
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » di 28 mei 2013, 19:59
ray5150 schreef: Dat wordt verhuizen, Dre !
prima plan!
Pjotr
Berichten: 36751 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » di 28 mei 2013, 19:59
dre schreef: flink bezig geweest om de dip net boven 40hz weg te krijgen.....
dat gaat niet lukken,de halve kamer rond met de speaker,geen beter resultaat.....
Heb je het plafond ook gedaan?
Pas je wel op, straks zit je weer in de ziektewet..........
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » di 28 mei 2013, 20:01
weer?
het wordt tijd om de set eens een slag te draaien.
Walt
Berichten: 14141 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » di 28 mei 2013, 20:02
Speaker op de luisterplek zetten en dan kijken waar de basweergave het beste klinkt/meet in de kamer, op die plek je speaker neerzetten.
Groetjes Walter
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » di 28 mei 2013, 20:03
Walt schreef: Speaker op de luisterplek zetten en dan kijken waar de basweergave het beste klinkt/meet in de kamer, op die plek je speaker neerzetten.
Groetjes Walter
dan moet ik er op zitten,dat geeft weer zoveel afval in het hoog.....
en het hoog staat al zo zacht.
Walt
Berichten: 14141 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » di 28 mei 2013, 20:08
Als dit zo is dan zou een extra sub vlak bij de luisterplek best eens kunnen helpen om die dip in het laag uit te vlakken.
Groetjes Walter
Pjotr
Berichten: 36751 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » di 28 mei 2013, 20:09
dre schreef: Walt schreef: Speaker op de luisterplek zetten en dan kijken waar de basweergave het beste klinkt/meet in de kamer, op die plek je speaker neerzetten.
Groetjes Walter
dan moet ik er op zitten,dat geeft weer zoveel afval in het hoog.....
Ja, je zit dan wel hoog. En als je je dan zorgen maakt over dat afval kun je dan niet beter gelijk in de kliko gaan zitten?
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » di 28 mei 2013, 20:13
het klinkt echt wel lekker hoor!
de dip hoor ik in ieder geval niet,inieder geval heb ik die indruk niet.
en een sub zie ik voorlopig niet zitten.
afval,afvallen,afgevallen.......
snap er geen reet meer van.....
Pjotr
Berichten: 36751 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » di 28 mei 2013, 20:16
Ach, een dip is minder erg dan een piek.
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » di 28 mei 2013, 20:20
Pjotr schreef: Ach, een dip is minder erg dan een piek.
da`s zeker!
als je dichtbij meet zie je het ook niet.
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » di 28 mei 2013, 20:23
hier nog een meting op 3 verschillende afstanden van de speakers.
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » di 04 jun 2013, 18:48
nu we een tijdje verder zijn durf ik wel te zeggen dat ik nooit meer bass reflex wil!
schoon,snel en gedetaileerd
het gaat ook nog eens lager als ik had verwacht.
jaren van m`n leven verkloot!