Isis kloon maar dan anders

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door jeroen_d »

Wordt mooi! :)
Gebruikersavatar
Hifi_goeroe
Berichten: 151
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
Locatie: Almere

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Hifi_goeroe »

Dank allen!

Inmiddels de bovenzijde en voorzijde voorzien van 2 mm mdf. Morgen hopelijk starten met het aftekenen van de facetten en grof wegzagen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Henkjan »

Hifi_goeroe schreef:
Volgende week naar de hifi beurs in München met wouter en andere. Ik kijk ernaar uit.
en, hoe was dat?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door wouter »

als ik zo vrij mag zijn...

Estelon was toch wel de verrassing van het weekend, zeer fraaie sculpturen met -toevallig- Accuton drivers en werkelijk waar een zeer muzikale en compleet vrije sound. Je hoort een hoop bombastisch gedoe in die ruimten maar ook serieus goed spul dat van ver weg en dichtbij goed klinkt. Magico, TAD en nu dus ook Estelon :rock:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door hannesie »

Henkjan schreef:
Hifi_goeroe schreef:
Volgende week naar de hifi beurs in München met wouter en andere. Ik kijk ernaar uit.
en, hoe was dat?
Fotoverslagje.

http://www.my-hiend.com/vbb/showthread. ... h-End-Show
Gebruikersavatar
Hifi_goeroe
Berichten: 151
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
Locatie: Almere

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Hifi_goeroe »

Munchen was fantastisch! Echt genoten (en niet alleen van hifi). Foto impressie geeft een goede indruk. Voor iedereen zeker eens de moeite waard om dezecbeurs aan te doen.


Nog even de laatste stand van zaken. @animal. Twee uur bezig geweest om alles goed af te tekenen. De zaag staat er inmiddels in!
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Gebruikersavatar
Hifi_goeroe
Berichten: 151
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
Locatie: Almere

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Hifi_goeroe »

Tweede speaker de facetten gezaagd en gefreesd! Morgen speaker 2 frezen. Er zit weer schot in de zaak. Planning blijft in principe dat de speaker aan het begin van de zomervakantie bij de spuiter staat (kleur nader te bepalen en suggesties zijn meer dan welkom)
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Gebruikersavatar
Hifi_goeroe
Berichten: 151
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
Locatie: Almere

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Hifi_goeroe »

Tweede speaker is ook in vorm. Facetten zijn klaar.
Vanavond mal gemaakt voor de woofers en de 4 mastodonten ingefreesd.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door wouter »

Wat een lullige kastjes zijn dat eigenlijk :-& :lol: We vroegen ons af of die laagkasten wel voldoende rigide waren... Ik denk dat ze straks letterlijk staan als een huis - vastgoed, niet meer te verslepen.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door MechanicalAnimal »

Keurig!!!!! Dat ziet er een potje fraai uit zeg :goeie:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door MechanicalAnimal »

Hifi_goeroe schreef:
kleur nader te bepalen en suggesties zijn meer dan welkom)
uuuhhmmm......persoonlijk vindt ik matwit erg fraai staan op dergelijke kasten, kijk maar eens bij de Piu Musica.



voordat ik echter besloot de Galactica's niet met Hotspray of Oberflex te behandelen maar te fineren ben ik in de weer geweest met offertes bij spuiterijen.

Hieronder de kleur die ik gekozen zou hebben:


Pennine Grey

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


:goeie:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Marp »

De facetten zijn in dit geval sterk bepalend voor de vormgeving. Een erg donkere kleur verandert de kasten in overheersend aanwezige, logge mastodonten. Hoe lichter de kleur, hoe duidelijker licht en schaduw de vormen benadrukken.

Wil je het neutraal houden, dan is wit inderdaad niet gek. De kasten vormen dan een beschaafd geheel met de witte achtergrond en het witte audiomeubel, waarbij de nadruk komt te liggen op de facetten en de luidsprekerunits. Moet meer de omvang van de kast in het oog springen, zonder al teveel overheersing, dan past een kleur die in harmonie is met het interieur. Mogen de luidsprekers prominent aanwezig zijn en duidelijk de aandacht naar zich toetrekken, dan keek ik niet welke kleur het best bij de luidspreker past, maar welke kleur het sterkst in het interieur aanwezig mag zijn.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Marp »

MechanicalAnimal schreef:
Hieronder de kleur die ik gekozen zou hebben:


Pennine Grey

:goeie:
Ik ben teleurgesteld. Juist van jou had ik niet verwacht dat je voor de gemakkelijkste weg zou kiezen. :lol:
grondverf-grijs-075-ltr.jpg
grondverf-grijs-075-ltr.jpg (11.12 KiB) 477 keer bekeken
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door hannesie »

Marp schreef:
Mogen de luidsprekers prominent aanwezig zijn en duidelijk de aandacht naar zich toetrekken, dan keek ik niet welke kleur het best bij de luidspreker past, maar welke kleur het sterkst in het interieur aanwezig mag zijn.
ferrari-2-610x400.jpg
Doe dan maar Ferrari rood, dat is beter als Landrover grijs. :lol:
the-japanese-auto-market-is-showing-interest-in-ferrari-1.jpg
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door MechanicalAnimal »

Marp schreef:
MechanicalAnimal schreef:
Hieronder de kleur die ik gekozen zou hebben:


Pennine Grey

:goeie:
Ik ben teleurgesteld. Juist van jou had ik niet verwacht dat je voor de gemakkelijkste weg zou kiezen. :lol:
grondverf-grijs-075-ltr.jpg
:rofl:


grondverf.......cultuurbarbaar.....heb je Pennine Grey wel eens in het echt gezien? :wink:
hannesie schreef:
Doe dan maar Ferrari rood, dat is beter als Landrover grijs. :lol:
the-japanese-auto-market-is-showing-interest-in-ferrari-1.jpg
Op die mooie eiken-vloer??????????? :-#

Ik weet niet Goeroe zijn smaak is.....maar ik zou het bij een matte, ietwat lichtere kleur houden, Marp omschrijft dat schaduwspel trouwens mooi. Die kasten zijn fors, echt fors.

Wat ook erg fraai zal zijn is richting de mooie kalk-basis zoals van Painting the Past bijv. Petrol of Eucalyptus:

Afbeelding


en we hebben altijd Mischa zijn oplossing nog :rock:
Gebruikersavatar
Hifi_goeroe
Berichten: 151
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
Locatie: Almere

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Hifi_goeroe »

Beste allen. Bedankt voor alle suggesties. Het wordt iig spuitwerk rest ligt nog open. Ik wil graag een wat lichtere kleur zodat ze een beetje verdwijnen in de ruimte. Op de hifi beurs in munchen vond ik alle grote speakers in wit niet heel fraai. (Hoogglans iig). Het lijkt dan net alsof je 2 koelkasten in huis hebt staan.

Meubel is tijdelijk, wordt het volgende project. Deurtjes zal ik iig laten spuiten in dezelfde kleur.

Verder vond ik het off white parelmoer wel mooi. Echter zijn de accuton's zo wit dat off white snel pee yellow lijkt.

Volgende kleur leek me nog wel aardig beetje ligt, beetje donker.
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
Hifi_goeroe
Berichten: 151
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
Locatie: Almere

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Hifi_goeroe »

Facetten bekleed met 1 mm mdf en afgewerkt. De strijk methode werkt ook hier perfect. Ik heb bison topspeed lijm gebruikt en dat werkt fijn. Hieronder een impressie
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door dre »

zeer fraai! 8)
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door wouter »

:goeie: lekker bezig Erik!!
Wat een strakke boel, alsof je het al tig keer gedaan hebt. Goede planning en denkwerk, groots resultaat.
Ben erg benieuwd hoe dit na spuitwerk eruit ziet :rock:

Het einde komt in zicht...
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door MechanicalAnimal »

whuuhuuuwwww :goeie:

zo gaattie goed kerel :rock:

dat ziet er echt super uit zo :D
Gebruikersavatar
Hifi_goeroe
Berichten: 151
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
Locatie: Almere

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Hifi_goeroe »

Bedankt voor de toffe reacties. Ben er zelf ook erg content mee.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door MechanicalAnimal »

ga je me nog nog inhalen :wink:
Gebruikersavatar
Hifi_goeroe
Berichten: 151
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
Locatie: Almere

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Hifi_goeroe »

@animal: dat is wel de bedoeling :lol: echter kwaliteit staat voorop.

Ik heb advies nodig. Ik moet 3 behuizingen gaan dempen.

Tweeter:
Oorspronkelijk zit er bij de tweeter damping 10 op de wanden en is de kamer volledig gevuld met schapenwol. Mijn behuizing is een smaller wordende buis en wordt damping 10 erg lastig. Ik heb begrepen dat twarron een goed materiaal is om te gebruiken echter heb ik hier geen ervaring mee. Verder zag ik dat er verschillende types twarron beschikbaar zijn. Kastje is 2 liter.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Mid:
Ongeveer 15 liter. Achterkamer is gedempt met damping 30 (zie eerdere foto's). Er is nog een tunnel over die gedempt dient te worden. Graag advies

Laag:
2x 50 liter gesloten. Door matrix ontzettend stijf. Wat kan ik hier het beste doen qua demping.


Ik hoef geen budget oplossing ik wil gewoon het beste. Alvast bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door dre »

twaron angel hair. 8)
Gebruikersavatar
Hifi_goeroe
Berichten: 151
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
Locatie: Almere

Re: Isis kloon maar dan anders

Bericht door Hifi_goeroe »

dre schreef:
twaron angel hair. 8)
voor hoog mid en laag?

Ik zie op de website. Angel hair, elves hair and unicorn. Wat is het verschil?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”