opknappen Beyma CP22 bullet tweeters
Moderator: Beheerdersteam
Re: opknappen Beyma CP22 bullet tweeters
Teaser:
5 minuten poetsen met een oude sok, misschien span ik ze nog even in de boor, eerst kijken hoe de kelken uitpakken.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Goei poeier he.
Het leuke (als je dat wilt) is dat de oppervlaktestructuur nu nog aanwezig is.
--
Ik zag trouwens Scotch Brite genoemd worden, waarbij ik graag even een algemene waarschuwing wil plaatsen:
gebruik deze nimmer in de buurt van motoren en machines. De erin verwerkte 40 micron kleine aluminiumoxide-deeltjes nestelen zich ongemerkt overal tussen, en lagers draaien er gegarandeerd op kapot.
--
Ik zag trouwens Scotch Brite genoemd worden, waarbij ik graag even een algemene waarschuwing wil plaatsen:
gebruik deze nimmer in de buurt van motoren en machines. De erin verwerkte 40 micron kleine aluminiumoxide-deeltjes nestelen zich ongemerkt overal tussen, en lagers draaien er gegarandeerd op kapot.
Ja werkt als een tierelier! Bedankt voor de tip mensen.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
- bas focal m180
- Contacteer:
Worden als nieuw netjes Reinder .meiborg schreef:Teaser: 5 minuten poetsen met een oude sok, misschien span ik ze nog even in de boor, eerst kijken hoe de kelken uitpakken.
Mvg Reinder
Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om de tweeters hoofdzakelijk op te frissen, niet om ze volledig hoog glans te politoeren. De put heb ik grotendeels weg geschuurd maar de kras bleek lastiger weg te werken, ik ben er mee gestopt om niet een kale glade plek te krijgen. De tweeters zijn ook niet nieuw en dat mag je best zien, ik vind het voldoende dat ze uit stralen dat ik er even lief voor ben geweest: nette aluminium glans en vanaf de zitplaats onberispelijk om naar te kijken, een klein pikkeltje hier en daar, ach maakt het vintage
.
Verder met het hoofdproject waar deze schatjes op komen te staan, bedankt voor alle tips en pointers, het eindresultaat mag er wezen!
Mvg Reinder
Verder met het hoofdproject waar deze schatjes op komen te staan, bedankt voor alle tips en pointers, het eindresultaat mag er wezen!
Mvg Reinder
Laatst gewijzigd door meiborg op vr 24 mei 2013, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Een duidelijk contrast:

Mocht je ze nu iets te bling-bling vinden: dat wordt vanzelf weer minder. Door de beschermlaag kan er tijdje overheen
gaan, maar poets je ze nu niet meer op dan krijg uiteindelijk weer dit:

Mocht je ze nu iets te bling-bling vinden: dat wordt vanzelf weer minder. Door de beschermlaag kan er tijdje overheen
gaan, maar poets je ze nu niet meer op dan krijg uiteindelijk weer dit:
Ik vind die bling wel gaaf
, zal ik maar vast een "interieurverzorgster" scoren op voorhand dan haha.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
In een woonkamer kost het volgens mij slechts enkele drupjes Belgom en een paar minuten per jaar om de glans te behouden.
Bij mijn TD160 was dat al voldoende om mezelf te kunnen spiegelen in het kort daarvoor nog matgrijze plateau. Ik weet niet meer wanneer de sterkste glans verdween, maar wel dat ik twijfelde wat ik mooier vond en dat ik me nog jaren ben blijven afvragen of het plateau nog ooit écht mat zou worden.
Uiteindelijk (10 jaar later) was dat het geval, en inmiddels weet ik dat dit sterk kan worden bespoedigd door het aluminium geregeld op te poetsen met een droog vezeldoekje. Dat houdt de glans in stand maar verwijdert de beschermlaag, zodat weer sneller een oxidelaagje wordt gevormd als daarna enkel nog wordt afgestoft.
Bij mijn TD160 was dat al voldoende om mezelf te kunnen spiegelen in het kort daarvoor nog matgrijze plateau. Ik weet niet meer wanneer de sterkste glans verdween, maar wel dat ik twijfelde wat ik mooier vond en dat ik me nog jaren ben blijven afvragen of het plateau nog ooit écht mat zou worden.
Uiteindelijk (10 jaar later) was dat het geval, en inmiddels weet ik dat dit sterk kan worden bespoedigd door het aluminium geregeld op te poetsen met een droog vezeldoekje. Dat houdt de glans in stand maar verwijdert de beschermlaag, zodat weer sneller een oxidelaagje wordt gevormd als daarna enkel nog wordt afgestoft.
Het klinkt als intensief onderhoud maar ik denk dat het zal lukken
.
Nu nog een mooi kastje om ze in te zetten, leuke knutselprojectjes.
Mvg Reinder
Nu nog een mooi kastje om ze in te zetten, leuke knutselprojectjes.
Mvg Reinder
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Marp schreef:In een woonkamer kost het volgens mij slechts enkele drupjes Belgom en een paar minuten per jaar om de glans te behouden.![]()
.....
Juist niet toch? Misschien volstaat zelfs 1x een paar minuutjes om de paar jaar wel.meiborg schreef:Het klinkt als intensief onderhoud maar ik denk dat het zal lukken.
Haha ja precies, als het zo lang mooi blijft komt dat wel goed.
Mvg Reinder
Mvg Reinder