ik kocht een jaar geleden mijn eerste DT (draaitafel). In de hoek zat een flinke beschadiging en hier begon ik mij dan ook ernstig aan te irriteren. De DT betreft hier een Akai 206c. De speler zelf klinkt heel goed maar de look was dat gene wat mij toch iedere keer weer aan het denken zette.
Een week geleden ben ik dan toch maar een mooi stukje hout gaan uitzoeken om die Akai dan toch eens flink onder handen te nemen. Ik zou zeggen geniet van de foto's, ik doe dat in iedere geval wel nog steeds
Ik hoor wel wat jullie er van vinden.
Bijlagen
Zebrano uit Haarlem. Dank je wel Camiel (k)
Alles verlijmen
Lijmen klaarrrrr
gehele kast met montage gaten.
Nog even wat bouten bijsnijden om alles te monteren.
Laatst gewijzigd door D.Lamers op zo 12 apr 2009, 23:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Ja daar heb ik af en toe wel eens aan gedacht jah. Ik heb zelfs zitten denken om hem te vullen met zand. Ik ben hem nu nog een beetje aan het afstellen want hij speelt nog niet helemaal vlekkeloos. Als dat gedaan is ga ik hem misschien toch nog wel vullen.
Er zit best veel mechaniek in en omdat dat allemaal uit elkaar is geweest is het ff puzzelen. Maar we komen er wel.
Nope, is allemaal met de hand gedaan (hoe ik dat weet heh.... )
Beide uit Rijswijk... Ik had 't ook wel kunnen weten.. als er een CNC aan te pas was gekomen was het misschien ook wel uit een massief blok gemaakt en hadden we zeker een foto gezien van al die uitsparingen aan de onderzijde..
Maar je weet 't niet.. er zijn zoveel van die CNC-apparaten bij de mensen thuis... 't lijkt af en toe wel of de halve wereld er een heeft..
ik ben er nog steeds heel erg tevreden over. Ben nu ook lekker genesis aan het luisteren. Het afstellen was wel een * klus, maar het is allemaal weer gelukt. Ik ben nu bezig om samen met b_force een leuk voorversterkertje met phone uitgang te maken. Dan komt die er ook nog in.